پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار تعمیر و نگهداری

افزایش قیمت روغن موتور تاثیر مستقیم بر بازار سرویس و نگهداری خودرو دارد

به گفته ی رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران افزایش قیمت 70 درصدی روغن موتور و فیلتر هوا تاثیر زیادی بر بازار سرویس و نگهداری خودرو برجا گذاشته است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علیرضا نیک آئین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران با اشاره به افزایش 70 درصدی قیمت روغن موتور و فیلتر طی یک […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۴ تیر ۱۳۹۸

به گفته ی رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران افزایش قیمت 70 درصدی روغن موتور و فیلتر هوا تاثیر زیادی بر بازار سرویس و نگهداری خودرو برجا گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علیرضا نیک آئین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران با اشاره به افزایش 70 درصدی قیمت روغن موتور و فیلتر طی یک ماه اخیر اظهار کرد: این مسئله تاثیر زیادی در بازار سرویس و نگهداری خودروها بر جا گذاشته است؛ موضوعی که اگر جدی گرفته نشود به طور حتم موجب مراجعات مکرر افراد به تعمیرگاه ها و کوتاه تر شدن زمان تعمیر اساسی موتور خودروها خواهد شد.

وی بیان کرد: به عنوان نمونه روغن موتورهایی که باید به طور متوسط در هر چهار هزار کیلومتر پیمایش تعویض شوند، عموم مردم تا هشت هزار کیلومتر از آن استفاده می کنند و به مراکز تعویض روغن مراجعه نمی کنند. همچنین مراجعه نکردن مردم برای تعمیر به موقع مشکلاتی برای سیستم تعلیق، ترمز و فرمان خودروها ایجاد می کند و ایمنی مردم و مسافران را به خطر می اندازد.

وی ادامه داد: سایر مشکلات این روزها استفاده نکردن جایگاه داران سوخت از تانکرهای استاندارد است، به طوری که وجود آب در برخی از آنها که با سوخت ترکیب می شود، در نهایت به سیستم موتوری خودروها آسیب می زند.

نیک آئین اشاره کرد: این روزها شاهد تردد خودروهای نسل جدیدی با استاندارد یوررو 5 یا یورو 6 در کشور هستیم، در حالی که بهترین استاندارد سوختی کشورمان یورو 4 است و این سوخت جوابگوی خودروهای یاد شده نیست.

وی در این راستا تصریح کرد: عمده خودروهایی که در ایران خودرو و سایپا تولید می شوند نیز با فناوری دهه 70 میلادی هستند و به همین دلیل از بدو تولید با مشکلاتی مواجه اند که مشتریان را سر در گم کرده است.

آمادگی برای تنظیم موتور رایگان خودروها

نیک آئین با اشاره به احتراق ناقص خودروهای ساخت داخل به دلیل قدیمی بودن فناوری آنها گفت: اتحادیه تعمیرکاران آماده است تا با مساعدت شورای شهر به بازدید و تنظیم رایگان موتور خودروها بپردازد. حتی با برگزاری نشست هایی با ستاد معاینه فنی اعلام کردیم می توانیم مراکز تنظیم موتور زیادی را در اختیار این ستاد قرار دهیم تا شاهد تشکیل صف های طولانی بابت معاینه فنی نباشیم.

وی اشاره کرد: هر چند سازمان ملی استاندارد ایران فشارهایی برای رفع این نواقص به خودروسازان آورده است، اما جوابگو نیست و نیازمند «تغییر سیستم» هستیم، زیرا در حالی هنوز به دنبال توسعه ساخت خودروهای بنزین سوز هستیم که دنیا به سمت خودروهای هیبریدی و برقی رفته است.

هزینه تعمیر اساسی، بیشتر از قیمت خودروها

این عضو اتاق اصناف همچنین با اشاره به افزایش 20 درصدی دستمزد مکانیک ها بیان کرد: از زمانی که قیمت خودرو شیب صعودی گرفته، روی قیمت قطعات یدکی نیز تاثیر مستقیم گذاشته است، به طوری که هزینه تعمیر اساسی یک پراید مدل 80 از قیمت یک دستگاه پراید صفر کیلومتر بیشتر می شود.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران به وجود مراکز زیرپله ای اشاره کرد که با تحویل گرفتن قطعات داغی خودروها به صورت کیلویی از تعمیرگاه ها، نسبت به بازسازی، رنگ آمیزی و بسته بندی مجدد آنها اقدام کرده و این قطعات را روانه بازار می کنند.

وی تاکید کرد: چنین اقدام هایی خلاف بوده و بازی با جان مردم است.

خودروهای چینی

این فعال صنفی در ادامه به واردات و تولید انبوه خودروهای چینی در کشور انتقاد کرد و گفت: مشخص نیست قعات و لوازم یدکی مورد نیاز این خودروها چگونه تامین می شود زیرا هیچ پشتیبانی از نظر آموزش، ابزار مخصوص و لوازم یدکی آنها وجود ندارد.

وی بیان کرد: اکنون بازار سیاه قطعات یدکی این خودروها در کشور به راه افتاده و عمده قطعاتی که در داخل وجود دارد از نوع چینی درجه سوم است که خود، درگیری بین مشتریان و مکانیک ها را افزایش داده است.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

رونق بازار روغن های تقلبی با افزایش 40 درصدی قیمت روغن موتور

گارانتی قطعات بر عهده قطعه سازان است نه تعمیرکاران

لزوم کنترل میزان مصرف و واردات قطعات یدکی خودرو

افزایش 70 درصدی قیمت روغن موتور در بازار

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی