پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تحریم صنعت خودرو

خودروسازان در مسیر خصوصی سازی

به گفته ی وزیر صمت، یکی از جدی ترین برنامه های وزارتخانه خصوصی سازی 2 خودروساز طی امسال و سال آینده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به واگذاری سهام دوخودروساز بزرگ کشور، اظهار کرد: ما برای […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲ مرداد ۱۳۹۸

به گفته ی وزیر صمت، یکی از جدی ترین برنامه های وزارتخانه خصوصی سازی 2 خودروساز طی امسال و سال آینده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به واگذاری سهام دوخودروساز بزرگ کشور، اظهار کرد: ما برای ساماندهی صنعت خودروسازی یک بسته و برنامه پیشنهادی ارائه کردیم که بخشی از آن واگذاری این شرکت‌ها است.

وی بیان کرد: شرکت های خودروسازی یکسری اموال و املاک غیرتولیدی در تهران و شهرهای دیگر دارند که اصلا وجود این اموال با وظایفشان همخوانی ندارد بنابراین اعلام کردیم که این املاک باید واگذار شود.

وزیر صنعت تاکید کرد: قرار است امسال هر دو خودروساز بزرگ هزار میلیارد تومان از این محل واگذار کنند تا این نقدینگی وارد تولیدشان شود.

رحمانی گفت: دومین مرحله، واگذاری شرکت‌های وابسته و سومین مرحله، واگذاری خودشان است. سازمان خصوصی سازی هم واگذاری سهام دولت در شرکت ‌های اصلی خودرسازی را مدنظر دارد.

وی تاکید کرد: من نگفتم امسال سهام این دو شرکت بزرگ خودروسازی واگذار می شود، بلکه گفتم 98 و 99؛ عملیاتی شدن این فرآیند به اذعان همه کارشناسان زمان‌بر است اما ما جدی هستیم که طی امسال و سال آینده دو شرکت خودروسازی را خصوصی کنیم.

انتهای پیام/ منبع: مهر

سرمايه گذاری های ايران خودرو در اولويت تجديد ارزيابی

خودرو از بخش دولتی پیشی گرفت

مجوز واگذاری باقی مانده سهام دولت در 2 شرکت خودرسازی دریافت شد

واگذاری سهام دولت از طریق بورس اوراق بهادار تهران انجام می‌‌شود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی