حضور یا عدم حضور در نمایشگاه باعث داخلی سازی نمی شود

در قراردادهای اخیری که در نمایشگاه داخلی سازی قطعات صنعت خودرو درخصوص بومی کردن 35 قطعه وارداتی بسته شد، سیاست وزارت صمت بر این بود تا قطعه سازانی که تامین کننده عمده ایران خودرو و سایپا است در عقد قرارداد ها حضور نداشته باشند تا عرصه فعالیت برای کسانی که ادعای قطعه سازی دارند فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

صبوری عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو استان تهران در خصوص گروکشی قطعه سازان از خودروسازی ها و بلوکه شدن پول مردم در دست آن ها گفت: قطعه سازانی که با وجود مشکلات داخلی و مناسب نبودن فضای کسب و کار وتحریم های خارجی همچنان به فکر تولید و رونق اقتصادی کشور برای عبور از بحران پیش رو هستند، همگی وطن پرست و انسان های شریفی اند که با جان و دل و تمام قوا و تعهد کار می کنند و سعی خود را بر کم شدن ارز بری قطعات خودرویی به کار بسته اند تا بتوانند از خروج 800 میلیارد تومان ارز در بخش تولید قطعات کم و آن به بخش های دیگری مثل دارو و غذا تزریق شود.

به همین خاطر این حرف ها از اساس دروغ و کذب محض است، به این علت که قطعه سازان دارای مطالبات عمده ای از خودروسازان هستند و این خودرو ساز است که با وجود به تحویل گرفتن قطعات از قطعه سازان و پول خودرو از خریداران، همچنان در تکمیل خودروهای ناقص و پرداخت مطالبات خود کوتاهی می کنند و این نشان از مدیریت ضعیف این گروه های خودروساز است. از سوی دیگر کسانی که به نام قطعه سازان به عنوان تریبون یک خودروساز فعالیت می کنند، باید از اظهار نظر در مواردی که نمی دانند بپرهیزند.

صبوری عضو انجمن قطعه سازان همگن توصیه کرد واردکنندگان قطعه از اظهار نظر در مورد صنعت قطعه سازی بپرهیزند.

وی در ارتباط با عدم حضور برخی از قطعه سازان بزرگ و نامی در نمایشگاه داخلی سازی قطعات اشاره کرد: این عدم حضور به درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است، چرا که نمایشگاه محل اعلام نیاز به قطعات است نه نمایش توانمندی قطعه ساز.

گزارش خودرو

بزرگترین قطعه سازی کشور با امکانات پیشرفته خود در عرضه داخلی سازی از قبل فعال بوده و از سالهای پیش مهندسی معکوس قطعات را شروع کرده است؛ در وزارت صمت از این قطعه سازان بزرگ خواسته شد تا کما فی سابق به کار خود ادامه دهند و هم اکنون حاصل کار قطعه سازان، تولید خودروسازان است و در خیلی موارد خودروسازان از قطعه سازان عقب تر هستند،

شاید لذت خرید خارجی هنوز در بعضی موارد زیر دندان کسانی می باشد که اصولا قطعه ساز نبوده اند و دلال صفتی آنها امروز باعث شده تا قطعه سازان واقعی را مورد حجمه قرار دهند.

صبوری در خصوص علاقمندی قطعه سازان به داخلی سازی گفت: همه ی قطعه سازان به دلایلی که گفته شد مشتاق به داخلی سازی قطعات هستند و با فضای ایجاد شده و همبستگی گام های مثبتی در نهضت داخلی سازی قطعات برداشته شده است که متاسفانه برخی از افراد مغرض سعی در بر هم زدن این فضای ایجاد شده دارند و مدام در حال ایجاد تفرقه و گفتن حرف های غیرکارشناسی هستند که اینها نماینده قطعه سازان داخلی نیستند و هنوز نقش وارد کننده قطعات را دارند.

این عضو هیئت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو استان تهران در پایان اظهار کرد: در قراردادهای اخیری که در خصوص داخلی سازی 35 قطعه وارداتی بسته شد سیاست وزارت صمت بر این بود که قطعه سازان تامین کننده عمده ایران خودرو و سایپا در عقد قرارداد ها حضور نداشته باشند تا عرصه فعالیت برای کسانی که ادعای قطعه سازی دارند فراهم شود.

انتهای پیام/

داخلی سازی کامپیوتر خودرو توسط 2 شرکت خودروساز

افزايش ۳۱ درصدي توليد سايپا در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته

تعامل خودروسازان با شرکت های دانش بنیان زمینه رشد بومی سازی در کشور

خطای انسانی مهمترین عامل تصادفات است

قرارداد داخلی‌سازی قطعات خودرو میان گروه سایپا و قطعه‌سازان امضا شد

واگذاری کامل خودروسازان تا سال 99

ایساکو تعمیرگاه تخصصی بهنام آمیکو مدیران خودرو کرمان موتور>

اتو خسروانی

نظر شما !!