پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید سایپا

حضور شخص سوم در پرونده تخلف 2 نماینده مجلس

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از حضور فرد سومی در جریان پیگیری دادستان عمومی و انقلاب تهران در پرونده «اعمال نفوذ نمایندگان در عقد قرارداد خرید و فروش عمده خودرو» خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمد جواد جمالی سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۳ شهریور ۱۳۹۸

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از حضور فرد سومی در جریان پیگیری دادستان عمومی و انقلاب تهران در پرونده «اعمال نفوذ نمایندگان در عقد قرارداد خرید و فروش عمده خودرو» خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمد جواد جمالی سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تشریح علل دستگیری فریدون احمدی و محمد عزیزی نمایندگان استان زنجان که روز پنج شنبه بازداشت و روز گذشته با وثیقه سنگین ده میلیارد تومانی موقتا آزاد شده اند اظهار کرد: هیات نظارت مجلس شورای اسلامی در مهرماه سال گذشته در پی نامه دادستان وقت تهران به هیئت رئیسه مجلس در جریان پیگیری اتهام وارده به سه نماینده عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پس از دستگیری دو نفر از شهروندان در سال گذشته، آنها مدعی دخالت این نمایندگان مجلس برای تاثیرگذاری بر عقد قراردادی میان متهمان و شرکت سایپا و در همین خصوص هیات نمایندگان با احضار این سه نماینده مورد اشاره توضیحات آنان را دریافت و ثبت نمود. طی قرارداد مزبور دو نفر سرمایه گزار با معرفی یکی از نمایندگی های فروش سایپا در استان فارس اقدام به سرمایه گزاری عمده پیش خرید خودرو با سود مشارکت 26 درصد نموده بوده اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین در نامه دادستانی آمده است که یکی از این نمایندگان پس از تغییر مدیریت شرکت سایپا شخصا به دفتر وی رفته در خصوص تمدید قرار این دو شهروند اقدام به تهدید مدیریت این شرکت نموده است.

عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به مکاتبات صورت گرفته میان رئیس دفتر مرکزی حقوقی شرکت سایپا و همچنین معاونت مالی و اقتصادی این شرکت در کنار اظهارات سه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان پس از استماع اظهارات و بررسی اسناد به این نتیجه رسید که رفتار نمایندگان خارج از عرف وظایف نمایندگی نبوده است.

وی تصریح کرد: هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دلایل دقیق بازداشت دو نفر از نمایندگان در روزهای گذشته مطلع نبوده و فقط از جریان پیگیری دادستان تهران در سال گذشته اطلاع دارد که ممکن است دلیل بازداشت این افراد به آن پرونده مرتبط باشد یا نباشد.

جمالی در پایان تاکید کرد دستگیری دو نفر از نمایندگان استان زنجان در روز پنج شنبه بدون اطلاع هیات رئیسه مجلس و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس بوده است و مجلس شورای اسلامی جز اطلاعاتی که در این نشست اعلام شده است، از دلایل احتمالی این بازداشت مطلع نیست.

همچنین جمالی در پاسخ به درخواست نمایندگان برای اعلام نام سومین نماینده مورد نظر دادستان تهران، از بردن نام وی خودداری نمود.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

معرفی اعضای جدید هیات‌ مدیره سایپا

صنایع دفاعی کشور در دستیابی به دانش روز پیشرو است

قیمت محصولات سایپا هیچ‌گونه افزایشی نداشته و یک روال ثابت را دنبال می‌کند

کاهش التهاب بازار با افزایش عرضه خودروسازان / قیمت کارخانه و بازار خودرو یکسان می شود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی