پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

موتورسیکلت

آغاز طرح پارکینگ مکانیزه موتورسیکلت‌ها در پایتخت

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۱ گفت: طرح پارکینگ مکانیزه و ساماندهی توقف‌های حاشیه‌ای موتور سیکلت‌ها در مرکز شهر تهران به زودی اجرا می شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو عبدالمطلب توجهی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 درباره اجرای طرح پارکینگ مکانیزه و ساماندهی توقف‌های حاشیه ای […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۵ شهریور ۱۳۹۸

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۱ گفت: طرح پارکینگ مکانیزه و ساماندهی توقف‌های حاشیه‌ای موتور سیکلت‌ها در مرکز شهر تهران به زودی اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

عبدالمطلب توجهی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 درباره اجرای طرح پارکینگ مکانیزه و ساماندهی توقف‌های حاشیه ای موتورسیکلت‌ها اظهار کرد: شناسایی 25 نقطه از مراکز تجمع موتور سیکلت‌ها در سطح منطقه که با توقف در پیاده روها و پارک های دوبله همراه بود انجام گرفت و در این راستا طرح مکانیزه پارک موتورسیکلت با مطالعه ای نزدیک به 1 سال در سطح منطقه 11 شروع به فعالیت کرده است.

وی با بیان این که با وجود محدوده طرح ترافیک و همچنین محدوده آلایندگی هوا به خصوص در مناطق مرکزی شهر تهران باعث استقبال بیشتر از موتور سیکلت شده است؛ بیان کرد:.عبور موتور سواران از خطوط ویژه، عبور از پیاده روها، توقف و تراکم پارک حاشیه ای موتورها درمراکز جذب سفر عمده از یک سو و از سوی دیگر بحث آلاینده بودن این شیوه همگی دلیلی بر مشکلات ناشی از موتورسیکلت ها هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: در آغاز طرح خیابان های برادران مظفر و جمهوری به عنوان معابر دارای اولویت برای اجرای طرح انتخاب شده و طرح مذکور بعد از اخذ مجوز از کمیته های مربوطه در 22مرداد به صورت رسمی در این معابر اجرا شد.

توجهی اشاره کرد: دراین طرح،حاشیه خیابان‌ها و پیاده روهایی که با تقاضای زیاد پارک موتورسیکلت مواجه هستند با دیتیل نرده جدا شده و مورد محافظت قرار می گیرد. همچنین اخذ عوارض پارک توسط دستگاه کارت خوان به صورت غیر نقدی در هنگام خروج و با شناسایی کارت مخصوصی که در هنگام ورود به راکب داده می شود و در آن مدت زمان پارک پردازش شده؛ دریافت می شود.

وی هدف اولیه این طرح را ساماندهی توقف موتور سیکلت ها، پردازش داده های مربوط به زمان و نوع موتورسیکلت ها و برخورد با پارک موتور در پیاده روها عنوان کرد و گفت: در صورت تحقق اهدف اصلی هدف ثانویه طرح در آمدزایی خواهد بود.

توجهی تأکید کرد: مدیریت مکانیزه پارک حاشیه‌ای موتور سیکلت ها به شهروندان کمک می‌کند به‌ آسانی و با خیال راحت از فضاهای مجاز و تعیین ‌شده معابر برای پارک استفاده کنند، همچنین اجرای این طرح موجب برقراری نظم و انضباط و حفظ حرمت و رعایت حقوق شهروندی و از بین رفتن نزاع وچانه ‌زنی بین پارکبان ‌ها و راکبان خواهد شد.

انتهای پیام/ منبع: فارس

افزایش 35 درصدی شماره گذاری موتور سیکلت در سال جاری

تولید موتور سیکلت تنها با 20 درصد ظرفیت انجام می شود

آغاز فروش اقساطی موتورسیکلت

ورود تاکسی برقی به ناوگان تاکسیرانی ضمانت اجرا لازم دارد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی