پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ایکو-لوگو-ایران خودرو

مدیران جوان قدرت ریسک و خلاقیت بیشتری دارند/ چرا باید از فرشاد مقیمی حمایت کرد؟

نشستن فرشاد مقیمی بر مسند مدیرعاملی ایران خودرو در 2 روز گذشته نظرات موافق و مخالف بسیای را در پی داشته است. بعضی از کارشناسان عقیده دارند مقیمی به عنوان مدیر  عامل قبلا در یک بنگاه بزرگ صنعتی- اقتصادی فعالیت نکرده است و از این رو شاید در انتخاب او باید تامل بیشتری می شد. […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۶ شهریور ۱۳۹۸

نشستن فرشاد مقیمی بر مسند مدیرعاملی ایران خودرو در 2 روز گذشته نظرات موافق و مخالف بسیای را در پی داشته است. بعضی از کارشناسان عقیده دارند مقیمی به عنوان مدیر  عامل قبلا در یک بنگاه بزرگ صنعتی- اقتصادی فعالیت نکرده است و از این رو شاید در انتخاب او باید تامل بیشتری می شد.

دکتر کاکایی کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با خبرنگار جوان خودرو

دسته دیگری از کارشناسان نیز عقیده دارند مقیمی به عنوان معاون حوزه تولید در وزارت صمت، زیر و بم چالش های این حوزه را خوب می داند و همین موضوع کافی است تا با به کارگیری فرشاد مقیمی به عنوان نیروی جوانی که تجربه ای از وزارت صمت نیز به همراه دارد، مسیر جدید را برای ایران خودرو ترسیم کند.

دکتر کاکایی کارشناس صنعت خودرو در این خصوص به جوان خودرو می گوید:  امروز شرایط صنعت خودرو و به خصوص ایران خودرو به گونه ای است که هر کسی این وظیفه بزرگ را بر عهده بگیرد با هر میزان از تجربه و دانش، باید خودش را برای کاری سخت آماده کرده باشد.

این استاد دانشگاه می فزاید: تجربه در صنعت خودرو بسیار مهم است اما فراموش نکنید مدیرانی که بسیار با تجربه هستند به همین میزان قدرت ریسک پذیری و خلاقیت آنها نیز پایین می آید. زیرا مدام از الگوهایی در اداره سازمان استفاده می کنند که قبلا آنها را امتحان کرده است و به همین دلیل خلاقیت و نوآوری به کمترین سطح می رسد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: در دنیای امروز مدیرانی موفق هستند که ترکیبی از جوانی و تجربه را همزمان داشته باشند. مثلا یک مدیر که مهندس مکانیک هم باشد، شاید در مباحث تکنیکال خوب همل کند اما در مدیریت و بهینه سازی ساختارها و سیستم های سازمان توانمندی بالایی ندارد.

کاکایی تصریح کرد: مهمترین شاخصه در مدیریت امروز تنها تخصص نیست بلکه هنر اداره کردن تیم های بزرگ و ایجاد اتحاد در فعالیت های راهبری سازمان است. وی با اشاره به انتخاب مقیمی به عنوان مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد: فضای صنعت خودرو امروز به مدیران ریسک پذیر نیاز دارد که بتوانند ایده های جدید را در صنعت به کارگیری کنند و عموما این تفکر در مدیران جوان تر دیده می شود.

وی از انتخاب فرشاد مقیمی به عنوان مدیرعامل ایران خودرو ابراز خوشنودی کرد و گفت: ایشان در وزارت صمت تجربیات خوبی در حوزه تولید داشتند و باید گفت بانک اطلاعاتی خوبی در اختیار دارند که می تواند مواد اولیه تولید تفکر و ایده های نو باشد.

 کاکایی در پایان گفت: بسیار مهم است که هیئت مدیره ایران خودرو و وزارت صمت از مدیرعامل جدید این گروه خودروسازی حمایت کند، زیرا این رسم است که در همه دنیا یک مدیر جدید حداقل تا یک سال کاملا حمایت می شود.

نوشته: امید آذرزمانی

با حضور مهندس مقیمی و همکاری دیگر سهامداران مشکلات ایران خودرو رفع می شود

مدیرعامل جدید ایران خودرو ، دست پر به جاده مخصوص آمد

فرشاد مقیمی نماینده یک نسل است / تیم صنعت نیاز به جوانگرایی دارد

هیئت مدیره جدید ایران خودرو اعلام شد

مدیرعامل جدید ایران خودرو منصوب شد/کوچ مقیمی از وزارت صمت به جاده مخصوص

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • حدادیان | 14/02/1399 در 14:11

    سلام
    حضور محترم ایران خودرو
    من معلم ۲۰سال سابقه کارهستم امکانش هست ۱۵میلیون پول نقدب شما بدهم ومابقی ماهی یک میلیون قسط بدهم ؟؟سال بعدیک ونیم میلیون وسال بعد دومیلیون ب همین منوال اقساط پرداخت کنم تا اقساطش بابهره چهاردرصد تمام بشودو یک ماشین کیا شاسی بلندمشکی تمام اتومات الان ب من وبچه ام بدهید …آخه حقوق معلمها سالی ۵۰۰هزارتومن اضافه میشود.ازبذل توجه ومحبت شما سپاسگزارم.
    سوزان همیشه فروزان
    در اجتماع مدرسه خانه

کیوسک مطبوعاتی