پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تولید داخلی خودرو

کیفی سازی تولیدات خودرو در اولویت است.

نماینده مردم خمین در مجلس گفت: واکنش فعلی مردم به صنعت خودروسازی نشان از آن دارد که باید مدیریت درست و کیفی سازی تولیدات خودرو در اولویت قرار بگیرد. در غیر اینصورت رقبای خارجی بازار را در دست خواهند گرفت.  محمد ابراهیم رضایی با اشاره به وضعیت فعلی که در صنعت خودروی کشور بروز کرده […]

سهیل زنگنه
شنبه - ۲۸ شهریور ۱۳۹۴

نماینده مردم خمین در مجلس گفت: واکنش فعلی مردم به صنعت خودروسازی نشان از آن دارد که باید مدیریت درست و کیفی سازی تولیدات خودرو در اولویت قرار بگیرد. در غیر اینصورت رقبای خارجی بازار را در دست خواهند گرفت.

 محمد ابراهیم رضایی با اشاره به وضعیت فعلی که در صنعت خودروی کشور بروز کرده است، اظهار کرد: شرکت سایپا بعد از گذشت مدتی طولانی در شهرستان خمین استقرار یافته است و باید در شرایط کنونی با دقت به کار خود ادامه دهد.

وی با تاکید بر اینکه این شرکت بعد از سال‌ها بلاتکلیفی به بخش خصوصی واگذار شده است، افزود: در حال حاضر 90 درصد امتیاز این شرکت در اختیار بخش خصوصی است و عملا از گردونه اقدامات و کارهای دولتی خارج شده است، اما به هرحال شرایط حاکم بر جامعه بر روند عملکردی شرکت تاثیر خواهد داشت.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: خوشبختانه کارخانه سایپا در خمین به صورت رسمی در حال ورود به صنعت خودروسازی کشور است.

برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و تجهیزات مورد نیز برای فعال‌سازی خطوط تولید طبق قرارداد خریداری شده است و به زودی فعالیت سایپا در خمین آغاز خواهد شد.

وی بازار خودرو ایران را یک بازار استثنایی عنوان کرد و با تاکید بر اینکه حفظ این بازار منوط به توانمندی و هنر مدیریت درست و جدید است، گفت: لازم است خودرویی در محور تولید قرار گیرد که رضایت مردم را جلب کند.

رضایی تاکید کرد: سطح توقع مردم از تولیدات داخلی فعلی بالا رفته است و صرفا باید به دنبال کیفی‌سازی تولید و جلب نظر مردم باشیم. واکنش فعلی مردم به صنعت خودروسازی نشان از آن دارد که باید مدیریت درست و کیفی‌سازی تولیدات در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سایپای خمین نیز باید خط تولیدی داشته باشد که رضایت مردم را جلب کند، عنوان کرد: عدم توجه به نظر مردم و کیفی نشدن تولیدات مسلما فضا را برای رقبای دیگر باز می‌کند.

در حال حاضر شرکت بنز مقدمات حضور خود در ایران را کلید زده است و حضور شرکت‌های رقیب خارجی مسلما یک تهدید جدی برای صنعت خودروسازی کشور محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر نتوانیم تولیدات داخلی را به استانداردهای لازم برسانیم و خواسته مردم را مورد توجه قرار ندهیم قطعا توانی برای رقابت با شرکت‌های دیگر نخواهیم داشت و مسلما کشور ضرر خواهد کرد.

آلمانی‌ها برای مذاکرات جدی برای حضور در صنعت خودرو به ایران آمدند

خودروسازان چینی بمانند یا بروند؟!

رنو کوئید 25 میلیونی جایگزین پراید خواهد بود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی