پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

Iran_germany_ایران_آلمان

آلمانی‌ها برای مذاکرات جدی برای حضور در صنعت خودرو به ایران آمدند

رئیس سازمان سرمایه گذاری خارجی و کمک‌های فنی و اقتصادی کشور از تدوین نقشه راه تامین منابع مالی کشور خبر داد و گفت:‌ آلمانی‌ها برای مذاکرات جدی برای حضور در صنعت خودرو و مسائل بانکی داشتند. به نقل از فارس، محمد خزاعی با اشاره به رفت و آمد هیات‌های خارجی به کشور اظهار داشت: هیات‌های […]

سهیل زنگنه
شنبه - ۲۸ شهریور ۱۳۹۴

رئیس سازمان سرمایه گذاری خارجی و کمک‌های فنی و اقتصادی کشور از تدوین نقشه راه تامین منابع مالی کشور خبر داد و گفت:‌ آلمانی‌ها برای مذاکرات جدی برای حضور در صنعت خودرو و مسائل بانکی داشتند.

    به نقل از فارس، محمد خزاعی با اشاره به رفت و آمد هیات‌های خارجی به کشور اظهار داشت: هیات‌های مختلفی از آلمان، اسپانیا، ایتالیا، اتریش و دیگر کشورها برای عادی‌سازی روابط اقتصادی به کشورمان آمده‌اند،اما هنوز مذاکره راجع به پروژه‌های خاص در این مذاکرات و ورود هیات‌ها صورت نگرفته است.

    رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی‌ و اقتصادی کشور با تاکید بر اینکه در حال حاضر ورود این هیات‌ها برای عادی‌سازی روابط و ارتقا سطح منافع مشترک اقتصادی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: این حضور زمینه‌‌ساز  تعامل و همکاری بیشتر میان شرکت‌‌های دو طرف نسبت به سرمایه‌گذاری است.

    معاون وزیر اقتصاد با اشاره به انعقاد موافقتنامه گمرکی با یکی از کشورهای اروپایی بیان داشت: این مباحث در زمینه بازسازی روابط صورت می‌گیرد و در کل علاقه‌مندی در مسایل بانکی، فاینانس و ترغیب و انتقال تکنولوژی مطرح است.

    خزاعی به حضور هیات بلندپایه آلمانی‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: آلمانی‌ها برای حضور در صنایع مختلف از جمله صنعت خودرو اعلام آمادگی و علاقه‌مندی کردند. همچنین در گذشته همکاری‌های قوی بانکی وجود داشت که در حال حاضر باید از سر گرفته شود.

    وی ادامه داد: این کشور اروپایی در عرصه اقتصادی قدرتمند و صاحب تکنولوژی بوده که در بخش‌های مختلف و صنایع سبک، سنگین و ماشین‌آلات امکانات پیشرفته و خوبی دارد که می‌توان از آنها بهره‌مند شد.

    رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی‌ و اقتصادی کشور به مذاکرات خوب و عزم جدی مسئولان ایتالیایی برای همکاری‌های مالی و بانکی اشاره کرد و بیان داشت: همچنین مذاکرات جدی با هیات اتریشی در بخش‌های مختلف مانند انرژی، همکاری‌های بانکی و مالی، محیط زیست و انرژی‌های نو صورت گرفته و چند پروژه داخلی به آنها معرفی شد.

    معاون وزیر اقتصاد به استراتژی دولت برای سرمایه گذاری هدفمند در اقتصاد پرداخت و گفت: از هر سرمایه‌گذاری در کشور استقبال نمی‌کنیم و تامین منابع مالی و سرمایه‌گذاری مد نظر ما، باید بتواند منجر به ارزش افزوده و توسعه بازار صادراتی شود.

    خزاعی با اعلام این خبر که نقشه راه تامین منابع مالی کشور تدوین شده است، تاکید کرد: براساس توسعه همکاری‌های اقتصادی و سرمایه گذاری خارجی باید منجر به اشتغال قابل توجه و ارتقای سطح تولید داخلی برای حضور در بازارهای جهانی شود.

    معاون وزیر اقتصاد با تاکید با اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی هدفمند عمل کرده و در حوزه‌های اولویت‌دار سرمایه‌گذاری خارجی خواهیم پذیرفت عنوان کرد: بخش انرژی، صنایع سبک و نیمه سبک و دیگر بخش‌ها مدنظر سرمایه‌گذاری خارجی در کشور است.

    ورود خودروسازان خارجی

    رونمایی از لوتوس در تهران

    خودروسازان چینی بمانند یا بروند؟!

    رنو کوئید 25 میلیونی جایگزین پراید خواهد بود.

     

    دیدگاه خود را بنویسید

    کیوسک مطبوعاتی