پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سایپا-سیتروئن_لوگو

افزایش تولید محصولات سایپا با همکاری شرکای اروپایی و آسیایی

مدیرعامل شرکت سایپا با اعلام مذاکرات نهایی با سیتروئن گفت افزایش تولید محصولات سایپا با همکاری شرکای اروپایی و آسیایی انجام میپذیرد و تا زمانی که تقاضا وجود دارد همکاری با خودروسازان چینی ادامه خواهد داشت. مدیرعامل شرکت سایپا با بیان این که آخرین مراحل مذاکره با شرکت سیتروئن فرانسه در حال انجام است، گفت: […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۲۳ خرداد ۱۳۹۵

مدیرعامل شرکت سایپا با اعلام مذاکرات نهایی با سیتروئن گفت افزایش تولید محصولات سایپا با همکاری شرکای اروپایی و آسیایی انجام میپذیرد و تا زمانی که تقاضا وجود دارد همکاری با خودروسازان چینی ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت سایپا با بیان این که آخرین مراحل مذاکره با شرکت سیتروئن فرانسه در حال انجام است، گفت: قرار است برای نخستین بار در کشور 50 درصد سهم یک شرکت داخلی به سیتروئن واگذار شود که از طریق آن علاوه‌بر سرمایه‌گذاری مشترک، فناوری جدید نیز به کشور منتقل خواهد شد. مهدی جمالی دیروز در مراسم سالگرد عرضه سهام سایپا در بورس افزود: شرکت سیتروئن از انتقال فناوری، سرمایه‌گذاری مشترک و صادرات محصول استقبال کرده است.

جمالی افزود: در نظر داریم میزان تولید خودرو را در سال 1395 از 300 هزار به 530 هزار دستگاه افزایش دهیم که با تحقق آن هزینه‌های سربار شرکت کاهش یافته و سود عملیاتی تحقق می‌یابد.وی با بیان اینکه هم‌اکنون در حال انتخاب شرکای اروپایی و آسیایی برای ادامه همکاری هستیم، گفت: ما در نظر داریم علاوه‌بر بازار داخل در بازارهای صادراتی نیز حضور داشته باشیم که برای تحقق آن به سرمایه‌گذاری مشترک و انتقال فناوری نیاز است. جمالی درباره آینده مشارکت با چینی‌ها پس از رفع تحریم‌ها و ورود شرکت‌های معتبر اروپایی به کشور گفت: قرارداد و سرمایه‌گذاری‌هایی که هم‌اکنون به امضا رسیده‌اند تا زمان داشتن صرفه اقتصادی، تداوم می‌یابند. مدیرعامل سایپا افزود: برخی از شرکت‌های چینی جزو برندهای معتبر جهان به شمار می‌روند و با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی شریک شده‌اند. وی گفت: تقاضای زیادی برای خودروهای چینی وجود دارد و تا زمانی که این تقاضا وجود دارد ما نمی‌توانیم از بازار خودروهای چینی چشم پوشی کنیم.

منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی