پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بلیت اتوبوس

نرخ بلیت اتوبوس سر جای خودش باقی می ماند

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری گفت: هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه نداریم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو احمدرضا عامری مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور اظهار کرد: پیش از این در مصاحبه‌ای که در آن اعلام شده بود قیمت بلیت اتوبوس ارزان است و این شائبه‌ را ایجاد […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۶ شهریور ۱۳۹۸

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری گفت: هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه نداریم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

احمدرضا عامری مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور اظهار کرد: پیش از این در مصاحبه‌ای که در آن اعلام شده بود قیمت بلیت اتوبوس ارزان است و این شائبه‌ را ایجاد کرده بود با این مضمون که قصد افزایش نرخ‌ها را داریم در حالی که اعلام می‌ کنم هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه نداریم.

وی تصریح کرد: در حالی که از سال گذشته تاکنون فقط 20 درصد به نر‌خ‌های قبلی ما افزوده شده است، باز شرکت‌های تعاونی حمل و نقل مسافری تلاش می‌کنند در برخی ساعات و ایام در همین ارقام بلیت هم تخفیف‌هایی اعمال کنند تا جذب مسافر داشته باشند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تقاضا در بخش حمل و نقل مسافری عمومی جاده‌ای زیاد نیست، افزود: متوسط ضریب اشغال صندلی ناوگان ما 50 درصد است.

وی تشریح کرد: با وجود آنکه نرخ فعلی بلیت اتوبوس با توجه به قیمت‌های گران قطعات و لوازم یدکی ناوگان اصلا قابل توجه نیست، اما مایل به افزایش نرخ‌ها نیستیم چون موجب کاهش استقبال مسافران می‌شود چون در همین شرایط فعلی هم سفر از سبد خانوار بسیاری از اقشار حذف شده است.

مشکلات شرکت‌محوری و برندسازی

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور در پاسخ به این سؤال که آیا شرکت‌محوری نسبت به ناوگان خود مالکی در این شرایط مطلوب‌تر نیست؟ بیان کرد: شرکت محوری اصلاً در این شرایط اقتصادی مصداق و توجیه اقتصادی ندارد، به نظر شما یک سرمایه‌دار عاقل آیا در این شرایط می‌آید و ‌مثلا 10 دستگاه اتوبوس با قیمت حدود 27 میلیارد ریالی‌ خریداری کند تا با این تقاضای محدود سفر جاده‌ای، شرکت تأسیس کند؟

وی ادامه داد: در کنار این هزینه سنگین، نبود تسهیلات و حمایت خرید ناوگان، ‌‌قوانین و آیین‌ نامه‌ های دست و پاگیر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، کمیسیون‌های ماده 12 و ماده 11 و ‌مشکلات احداث ‌شرکت را هم در نظر بگیرید.

عامری بیان کرد: ما از سال 1302 در ایران حمل و نقل مسافری جاده‌ای‌ داریم، اما هر روز مباحثی مطرح می‌شود و مشکلات افزایش می‌یابد.

وی در خصوص اینکه تجمیع همه شرکت های تعاونی مسافربری جاده‌ای بهتر است اظهار کرد: قطعا برند‌ محوری امری مناسب است اما به این موضوع توجه کنید که برند زمانی ایجاد می‌شود که فردی زحمت بکشد و با تلاش خود برندی احداث ‌کند، اما اگر ما به دنبال آن باشیم که دولت خود برند احداث کند، مشکل رخ می‌دهد.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور اضافه کرد: در حال حاضر حدود 2500 ‌شرکت حمل و نقلی در کشور داریم، اما اینکه دولت شرایطی فراهم کند تا بخشی بدون زحمت برند شوند، قطعاً مناسب نیست، برند باید با تلاش و زحمت ایجاد شود، در غیر این صورت رانت خواهد بود.

انتهای پیام/ منبع: فارس

تمهیدات شرکت واحد اتوبوسرانی استان تهران برای همایش شیرخوارگان حسینی

مترو برای دانشجویان و دانش آموزان در روز اول مهر رایگان خواهد بود

تمهیدات ترافیکی لازم برای آغاز سال تحصیلی در دستور کار قرار گرفت

اولین پله برقی ساخت داخل در مترو راه اندازی شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی