پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید خودرو

پرونده ساماندهی صنعت خودرو همچنان نهایی نشده است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع، معادن مجلس شورای اسلامی گفت: پرونده ساماندهی صنعت خودرو هم اکنون در مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو عبدالله رضیان، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به آخرین وضعیت طرح ساماندهی صنعت خودرو بیان کرد: پرونده ساماندهی صنعت خودرو هم […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲ مهر ۱۳۹۸

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع، معادن مجلس شورای اسلامی گفت: پرونده ساماندهی صنعت خودرو هم اکنون در مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

عبدالله رضیان، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به آخرین وضعیت طرح ساماندهی صنعت خودرو بیان کرد: پرونده ساماندهی صنعت خودرو هم اکنون در مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد و هنوز نهایی نشده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: چندین مورد در این طرح مطرح است که از جمله آن‌ها می‌توان به مسئله تعرفه خودروهای وارداتی اشاره کرد که میزان آن را تا حد زیادی پایین آورده‌اند.

رضیان ادامه داد: موضوعات دیگر نیز مربوط به حمایت از تولید داخل و همچنین نحوه واردات خودروهای سنگین می‌شود. بسته بودن واردات خودرو نیز بحث قانون است و شورای اقتصادی سران قوا آن را ممنوع کرده است.

به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، این مسئله نیز به صورت موقتی است اما در مورد زمان آزادسازی واردات خودرو نمی‌توان به صورت دقیق صحبت کرد. اگر موضوع تحریم منتفی شود مشکل حل خواهد شد و شرایط به حالت طبیعی بازمی‌گردد.

وی با توجه به قیمت خودرو در بازار تشریح کرد: با توجه به قیمت ارز، نرخ خودرو فعلا مناسب است. این شرایط با توجه به قیمت ارز، مواد اولیه از جمله فولاد سنجیده می‌شود.

رضیان گفت: این نکته را نیز باید گفت که نرخ خودرو نسبت به سال 96 تقریبا 2 برابر شده است. به طور کلی روند نرخ خودرو نسبت به نرخ ارز طبیعی است اما قدرت خرید مردم بالا نرفته است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قرار شده است در 6 ماه دوم 98 تعهدات خودروسازان تحویل داده شود و اگر این اقدام اجرا شود مقدار فشار وارد به بازار کم خواهد شد.

وی بیان کرد: هم اکنون شرایط تولید خوب است و هر خودروساز روزانه 2 هزار خودرو تولید می‌کند. در حال حاضر جمعا تولید خودروسازان 4 هزار خودرو در روز است که اگر این میزان به 6 هزار خودرو برسد تقریبا می‌توان گفت روال طبیعی خواهد بود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به قراردادهای خودرویی با کشورهای خارجی اظهار کرد: یک سری قراردادهای جدید توسط شرکت‌ها در حال بسته شدن است.

رضیان ادامه داد: برخی از خودروسازان خارجی ایران را ترک کرده‌اند اما در مقابل شرکت‌های جدیدی نیز در حال آمدن به ایران هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی معتفد است اگر قیمت‌ها مناسب شود، آینده بهتری در صنعت خودرو نسبت به سال 97 خواهیم داشت.

عضو کمیسیون صنایع معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به همکاری خودروسازان داحلی با فرانسوی ها و روس ها تشریح کرد:  ما زیرساخت‌های روسی نداریم و اگر قرار بر ورود این نوع خودروها باشد، باید به صورت CKD به کشور راه پیدا کنند.

رضیان اشاره کرد: اگر بخواهیم خودروهای روسی را نیز وارد کنیم، مشکلات مختلف به خصوص در زمینه ارز وجود دارد. صحبت‌هایی با کشورهای دیگر از جمله چین، کره و فرانسه صورت گرفته است.

وی توضیح داد: ما سه خودرو پژو، سیتروئن و رنو را در کشور تولید می‌کردیم و زیرساخت‌های آن‌ها را داشتیم. فرانسوی‌ها می‌خواهند که با ایران کار کنند اما باید شرایط خاصی برای آن‌ها در نظر بگیریم تا مشکلی ایجاد نشود.

انتهای پیام/ منبع: گسترش نیوز

کاهش یک میلیونی پژو 206 تیپ 5 در بازار

مشکلی برای تامین قطعات خودرو نداریم

تولید بیش از 147 هزار خودرو توسط سایپا طی 5 ماه

دولت باید نسبت به پرداخت کمک زیان اقدام کند

پژو 405 امروز، با قیمت 70 میلیون تومان به فروش رسید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی