پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لوازم یدکی خودرو

لوازم یدکی خودروهای چینی تولید داخل جوابگوی نیاز کشور نیست

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران گفت: وضعیت تامین قطعات و لوازم یدکی خودروهای چینی این روزها با مشکل شده و تولید داخل هم جوابگوی نیاز داخل نیست. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علیرضا نیک‌آئين رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران با اشاره به وضعیت تامین قطعات خودروهای چینی در بازار تشریح کرد: تولید داخل جوابگوی […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۷ مهر ۱۳۹۸

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران گفت: وضعیت تامین قطعات و لوازم یدکی خودروهای چینی این روزها با مشکل شده و تولید داخل هم جوابگوی نیاز داخل نیست.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علیرضا نیک‌آئين رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران با اشاره به وضعیت تامین قطعات خودروهای چینی در بازار تشریح کرد: تولید داخل جوابگوی مصرف کشور نیست و باید قطعات از خارج وارد شوند.

وی در این راستا اشاره کرد: آمار واردات حتما در وزارتخانه موجود است ولی تولیدات ایران جوابگوی این مصرف بالا از قطعات نیست. علاوه بر این مورد خودروهای وارداتی که در بازار ایران موجود است باید قطعات آن‌ها وارد شود زیرا در ایران تولید نمی‌شوند.

این فعال صنفی افزود: متاسفانه در بخش خودروهای چینی مشکل کمبود قطعات را به شدت می‌توان مشاهده کرد. تامین قطعات این خودروها در بازار مشکل شده است و شرکت‌هایی که خودروها را وارد کردند به خوبی پوشش لازم را انجام نمی‌دهند.

عضو اتاق اصناف تهران اشاره کرد: خلا‌ء ایجاد شده باعث سر در گمی خریداران نیز شده است و بر حسب همین امر، بازار خرید و فروش خودروهای چینی به شدت نابسامان است.

نیک آئبن بیان کرد: خودروهای چینی که به صورت صفر کیلومتر خریداری می‌شوند در هنگام فروش به صورت کارکرده با قیمتی پایین‌تر از حد معمول به فروش می‌رسند.

این مورد نشان می‌دهد که تامین قطعات و دانش فنی این نوع خودروها به خوبی انجام نشده و شرکت‌ها عملکرد مناسبی نداشته‌اند.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران توضیح داد: بخشی از مشکلات مربوط به واردات قطعات به مسئله‌ تحریم ارتباط دارد.

این فعال صنفی با اشاره به مشکل دیگر در حوزه واردات لوازم یدکی خودرو ادامه داد: مشکل دیگر نیز پروسه طولانی و سختی است که بابت ثبت سفارش‌ها باید انجام شود به همین دلیل بسیاری از واردکنندگان رغبت زیادی برای انجام واردات نشان نمی‌دهند.

وی همچنین درخصوص نمونه های تقلبی لوازم یدکی و قطعات خودرو موجود در بازار تصریح کرد: لازم به ذکر است که اتحادیه یدکی فروشان روی مسئله قطعات تقلبی نظارت می‌کند اما گستردگی شدیدا بالا است و لازم است که دولت نیز از مقطع ورودی و تولید داخل کنترل را انجام دهد.

انتهای پیام/ منبع: گسترش نیوز

کمبود کالا و عرضه اندک عوامل آشفتگی در بازار لوازم یدکی

کاهش قیمت باطری خودرو در پی افزایش عرضه

صعود 15 درصدی قیمت لوازم یدکی خودرو در بازار

کمیابی عامل گرانی روغن موتور در بازار

کاهش واردات لوازم یدکی سبب رونق تولیدات داخلی شده است

قطعات بی کیفیت و تقلبی در کمین بازار لوازم یدکی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی