پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ایران خودرو

جلوگیری از ارزبری 17 میلیون یورویی با داخلی سازی 42 قطعه خودرو

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو  گفت: 42 قطعه با همكاري 23 سازنده داخلي که سبب كاهش ارزبري ۱۷.۴۱ میلیون یورو شده در تیراژ یک ساله تولید و داخلی سازی شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو فرشاد مقیمی مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار کرد: با اجراي طرح جهاد خودكفايي قطعات كه در زنجيره […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۷ مهر ۱۳۹۸

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو  گفت: 42 قطعه با همكاري 23 سازنده داخلي که سبب كاهش ارزبري ۱۷.۴۱ میلیون یورو شده در تیراژ یک ساله تولید و داخلی سازی شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

فرشاد مقیمی مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار کرد: با اجراي طرح جهاد خودكفايي قطعات كه در زنجيره تامين گروه صنعتي ايران خودرو آغاز شده تاكنون 42 قطعه داخلي سازي شده كه كاهش ارزبري بيش از 17 ميليون يورويي به همراه داشته است.

وي با اشاره به همكاري با 32 قطعه ساز براي داخلي سازي 67 قطعه در ميزهاي اول و دوم خودكفايي وزارت صمت بیان کرد: خودکفایی این قطعات در مجموع ۶۹۸ میلیون یورو کاهش ارز بری به دنبال خواهد داشت.

مقيمي تصريح كرد: از این قطعات، ۹ قطعه تاکنون به تولید انبوه رسیده و ۷ قطعه نیز بزودی به تولید انبوه خواهد رسید.

وي افزود: درحال حاضر، ايران خودرو همکاری با دیگر سازمان‌ها را در دستور کار خود قرار داده که حاصل آن تعریف ۲۷ پروژه مشترک بوده است. بیشتر این پروژه ها طی امسال و سال ۹۹ به بهره برداری خواهند رسید.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو بهره برداری از زنجیره ارزش و به‌کارگیری پتانسیل‌های موجود در کشور برای خودکفایی مجموعه‌ها را از دیگر فعالیت های اين خودروساز برشمرد و گفت: برنامه ريزي برای پیشبرد اهداف خودکفایی مبتني بر اقتصاد مقاومتي آغاز شده و با جديت دنبال مي شود.

گفتنی است، ايران خودرو در مجموع ۱۴۸ پروژه براي خودكفايي قطعات در سال ۹۸ و بیش از ۱۱۰ پروژه برای سال آینده تعریف کرده که با داخلی سازی حاصل از قطعات این پروژه ها کاهش ارزبری قابل توجهی در صنعت قطعه سازی کشور حاصل خواهد شد.

انتهای پیام/

شرایط طرح تبدیل محصولات ایران خودرو اعلام شد

درخواست مديرعامل ايران خودرو ديزل از مسئولان: زيرساخت لازم براي استفاده از فيلتر جذب دوده را فراهم كنيد

قدردان زحمات ايران خودرو براي رونق توليد هستيم

وداع با نخبه برنامه ریزی صنعت خودرو

معاون فروش جدید ایران خودرو منصوب شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی