پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای دپو شده در گمرک

5 هزار خودرو مانده در گمرک میان زمین و هوا

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: از ۵ هزار خودرو، هزار و ۶۰۰ دستگاه گواهینامه گمرکی نیز دریافت کرده اند و حتی مجوز حمل از گمرک هم دارند، اما با این وجود همچنان پشت در‌های کمرگ مانده اند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه 2 سال و […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۳ مهر ۱۳۹۸

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: از ۵ هزار خودرو، هزار و ۶۰۰ دستگاه گواهینامه گمرکی نیز دریافت کرده اند و حتی مجوز حمل از گمرک هم دارند، اما با این وجود همچنان پشت در‌های کمرگ مانده اند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه 2 سال و نیم است که بیش از ۵ هزار خودرو در گمرکات کشور مانده اند اظهار کرد: از دولت تقاضا داریم هرچه سریعتر زمینه لازم را برای ترخیص این خودرو‌ها فراهم کند.

این فعال صنفی با بیان اینکه، اکثر خودرو‌هایی که در گمرک مانده اند، هیچ مشکلی از بابت ثبت سفارش، پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز و پرداخت عوارض گمرکی ندارند تشریح کرد: از این ۵ هزار خودرو، هزار و ۶۰۰ دستگاه گواهینامه گمرکی نیز دریافت کرده اند و حتی مجوز حمل از گمرک هم دارند، اما با این وجود همچنان پشت در‌های کمرگ مانده اند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با توجه به علل ماندن خودرو در گمرک توضیح داد: اوایل امسال پس از پیگیری‌های زیاد، دولت مصوبه‌ای داد تا خودرو‌هایی که مشکل حقوقی و قضایی ندارند ترخیص شوند و برای اجرای این مصوبه یک مهلت چهارماهه تعیین کرد که این مدت زمان برای یک دوره دوماه نیز تمدید شد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در این راستا تصریح کرد: در این بازه زمانی شش ماهه، از ۱۵ هزار خودرویی که در گمرکات کشور مانده بود، ۶ هزار و ۸۰۰ خودرو ترخیص شد، اما امور اداری ترخیص باقی خودرو‌ها در این دوره ۶ ماهه تمام نشد و به همین دلیل آن خودرو‌ها همچنان در گمرک مانده اند.

دادفر با توضیح اینکه از دولت انتظار داریم با تمدید مهلت مصوبه خود، زمینه ترخیص باقی خودرو‌ها را نیز فراهم کند ادامه داد: دربازه زمانی ۶ ماهه قبلی، حدود هزار و ۶۰۰ خودرو یک روز قبل از پایان مهلت یعنی ۱۶ تیرماه سال جاری، تمام فرآیند ترخیص را گذراندند و حتی مجوز حمل نیز دریافت کردند، اما روز بعد وقتی واردکنندگان برای تحویل گرفتن خودرو‌ها به گمرک مراجعه کردند، گمرک به دلیل پایان یافتن مهلت مصوبه دولت از تحویل خودرو‌ها جلوگیری کرده است.

وی در این راستا بیان کرد: اکثر خودرو‌هایی که در گمرک مانده هیچ مشکلی از بابت ثبت سفارش و پرداخت عوارض دولتی ندارند و حتی ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه قبض اموال دریافت کرده اند گفت: بسیاری از این خودرو‌ها به مردم پیش فروش شده و جز تعهد واردکنندگان به خریداران است و اگر ترخیص نشوند، بسیاری از شرکت‌های واردکننده خودرو، با مشکلات حقوقی مواجه خواهند شد.

دادفر ضمن اینکه از رفع توقیف هزار و ۵۰۰ خودرو خبر داد بیان کرد: از دولت انتظار داریم برای حفظ حقوق مردم و جلوگیری از زیان شرکت‌های واردکننده خودرو، زمینه‌ای را فراهم کند تا این خودرو‌ها که هرکدامشان بطور میانگین ۳۰ هزار دلار ارزش دارند هرچه سریعتر ترخیص شوند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پایان تاکید کرد: این درخواست ما به معنای آزادسازی واردات خودرو و بازکردن سامانه ثبت سفارش نیست و ما نیز معتقدیم در شرایط فعلی کشور تخصیص ارز برای واردات خودرو هیچ توجیه منطقی ندارد. تنها درخواست ما این است که خودرو‌هایی که در گمرک مانده که چه بخواهیم و چه نه، خریداری شده اند و ارز آن‌ها نیز پرداخت شده، ترخیص شوند.

انتهای پیام/

آزاد کردن واردات خودرو درمان درد گرانی بازار

لزوم ابلاغ مصوبه برای تعیین تکلیف خودروهای دپو شده در مناطق آزاد

همچنان بیش از 6 هزار خودرو در گمرک مانده است

آزادسازی واردات خودرو در سال جاری دور از ذهن است

پیشنهاد می کنیم دولت واردات خودرو را با تعرفه های قبلی آزاد کند

یک هزار و 48 دستگاه خودرو پشت درب های بسته گمرک

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی