پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

E-tron کواترو

آئودی ، با E-tron کواترو به جنگ تسلا می‌رود!

آئودی از شاسی‌بلند مفهومی و الکتریکی خود  با نام E-tron کواترو ، در نمایشگاه خودرو فرانکفورت رونمایی کرد. آئودی با معرفی این مفهومی زبیا ، شیپور جنگ علیه شاسی‌بلند تمام الکتریکی تسلا را به صدا درآورد. E-tron کواترو، مجهز به سه موتور الکتریکی می باشد که از سیستم تولید نیروی جالبی بهره می‌گیرد به‌گونه‌ای که […]

javankhodro
دوشنبه - ۳۰ شهریور ۱۳۹۴

آئودی از شاسی‌بلند مفهومی و الکتریکی خود  با نام E-tron کواترو ، در نمایشگاه خودرو فرانکفورت رونمایی کرد. آئودی با معرفی این مفهومی زبیا ، شیپور جنگ علیه شاسی‌بلند تمام الکتریکی تسلا را به صدا درآورد.

E-tron کواترو

E-tron کواترو، مجهز به سه موتور الکتریکی می باشد که از سیستم تولید نیروی جالبی بهره می‌گیرد به‌گونه‌ای که یکی از سه موتور به چرخ‌های جلو و دو موتور دیگر به چرخ‌های عقب نیرو می‌رسانند و در مجموع و در حالت عادی 425 اسب بخار و در حالت تقویتی یا Boost تا 500 اسب بخار قدرت و 813 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. با این اوصاف ، آئودی E-tron کواترو قادر است درزمانی معادل 4 ثانیه به‌سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد و درنهایت تا مرز 209 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. آئودی ، در نظر دارد برای برتری نسبت به اصلی ترین رقیب خود ( تسلا مدل X  ) گستره حرکت این مدل را به مرز 500 کیلومتر با یک بار شارژ کامل برساند.

E-tron کواترو

در ساختار و مهندسی E-tron شباهت‌های بسیاری به تسلا X  وجود دارد و همانند تسلا X از باتری‌های 95 کیلووات ساعتی  در E-tron استفاده شده است ، که در کف خودرو جای گرفته‌اند.کابل شارژ DC این خودرو از گونه 150 کیلوواتی است که تنها به 50 دقیقه زمان برای شارژ احتیاج دارد.گفته می‌شود احتمالاً E-tron همچون فولکس‌واگن تیگوان GTE از طریق پنلهای خورشیدی سقف شارژ گردد، که البته این خبر از سوی آئودی هنوز تأیید نشده است.

آئودی در مدل مفهومی جدید خود از یک بدنه تیز و در عین حال کاملاً صیقلی بهره برده که با موج‌هایی ملایم خطوط را به دماغه‌ای هشت ضلعی و 4 حلقه کرومی متصل می‌کند. شیشه‌های جلو و عقب با زاویه تندی از سقف به قسمت میانی متصل شده‌اند و خبر از آسودگی راننده برای شکافت هوای اطراف در سرعت‌های بالا، مصرف سوخت کمتر و پایداری بهتر می‌دهند.چراغ‌ها در جلو و عقب به یک حاشیه عمودی در کناره‌ها مزین شده تا چهره خودرو از یکنواختی خارج گردد. همچنین جلوپنجره برخلاف همیشه کاملاً بازطراحی شده و علاوه بر بخش‌بندی قسمت پایینی به سه مربع کرومی، بخش میانی با نوارهایی ظریف، عرضی و چندگانه، جلوپنجره را به دونیم تقسیم کرده است.

E-tron کواترو

آئودی با دقت مثال‌زدنی E-tron را به گونه‌ای ساخته که باید منتظر جنگی تمام‌عیار با تسلا مدل X باشیم، خودرویی که تسلا امید بسیاری به موفقیت آن دارد. تأکید آئودی درباره طراحی داخلی خودرو بر زیبایی، ارگونومی و آینده‌نگری بوده است و به‌وضوح نشانه‌های این سه مورد را می‌توان در جای‌جای کابین دید.

پروفسور اولریخ هاخنبرگ عضو هیئت‌مدیره آئودی درباره E-tron گفته است:

E-tron ترکیبی برجسته از رانندگی لذت‌بخش در گستره‌ای وسیع است، با طراحی عالی و رفاه کم‌نظیر، چیزی شبیه یک بتون مستحکم و قابل پیش‌بینی.

آئودی قول داده است تا کراس اوور الکتریکی خود را تا اوایل 2018 به بازارهای جهانی عرضه کند.

آئودی (3) E-tron کواترو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی