پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید خودرو

تاثیرات برگزاری میزهای تعمیق ساخت داخل بر کاهش قیمت خودرو چقدر است؟

معاون وزیر صمت گفت: مولفه های زیادی در قیمت خودرو نقش دارد اما افزایش میزان تولید و داخلی سازی قطعات خودرو از عواملی است که سبب کاهش قیمت می شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت در خصوص برگزاری میزهای تعمیق ساخت داخل و امضای تفاهم […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۴ مهر ۱۳۹۸

معاون وزیر صمت گفت: مولفه های زیادی در قیمت خودرو نقش دارد اما افزایش میزان تولید و داخلی سازی قطعات خودرو از عواملی است که سبب کاهش قیمت می شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت در خصوص برگزاری میزهای تعمیق ساخت داخل و امضای تفاهم نامه های داخلی سازی قطعات در صنعت خودرو، تا چه میزان اثرات ملموس برای مردم به دنبال دارد و آیا سبب کاهش قیمت خودرو می شود؟ بیان کرد: نتیجه این اتفاقات، افزایش اشتغال برای مردم است علاوه بر این، کاهش وابستگی به واردات و افزایش عمق ساخت داخل نیز ایجاد خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به روند داخلی سازی قطعات خودرو تشریح کرد: وقتی داخلی‌سازی افزایش یابد شاهد کاهش ارزبری خودرو خواهیم بود و در نتیجه هزینه‌ای برای خرید دانش فنی پرداخت نخواهد شد. این مسأله باعث پایین آمدن قیمت خودرو خواهد شد.

وی در ارتباط با تاثیرات داخلی سازی قطعات خودروهای پرتیراژ، گفت: مهمترین اتفاقی که می‌افتد این است که تأمین قطعات به صورت حداکثری صورت خواهد گرفت و افزایش تیراژ تولید نیز محقق می‌شود.

معاون وزیر صمت با اشاره به این موضوع که این طرح ها تا 6 ماهه اول سال 99 به بهره‌برداری می‌رسند توضیح داد: مؤلفه‌های مختلفی در قیمت خودرو نقش دارند که یکی از آنها داخلی‌سازی قطعات است. در عین حال، آنچه به ما کمک می‌کند افزایش تیراژ تولید خودرو است که باعث کاهش هزینه‌های تولید می‌شود.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت ادامه داد: هم اکنون نیز شاهد افزایش تیراژ تولید خودروسازان نسبت به 6 ماهه دوم سال گذشته هستیم ولی بحث‌های مختلفی در قیمت‌ها نقش دارد که نقدینگی و تأمین قطعات از مهمترین عوامل است.

انتهای پیام/ منبع: فارس

کشوری که موشک نقطه زن می سازد چرا نتواند خودرو خوب بسازد/ لزوم ترسیم راهبرد برای توسعه صنعت خودرو

صرفه جویی ارزی قرداد قطعه سازان با خودروسازن چقدر است؟

عقد قرارداد ساپکو با ۱۵ سازنده داخلی برای تولید قطعات های تک

5 هزار خودرو مانده در گمرک میان زمین و هوا

خریداران خودرو برای پیگیری مطالبات خود به راه های غیرقانونی متوسل نشوند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی