پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تولید لاستیک

باید در تولید لاستیک خودروهای سنگین به خودکفایی برسیم

وزیر صمت از در دستور کار قرار دادن طرحی پنج گانه در تولید لاستیک های سنگین خبر داد که با استفاده از آن در حوزه تایر خودروهای سنگین به خودکفایی خواهیم رسید. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو با توجه به اینکه در تولید لاستیک خودروهای سنگین مانند اتومبیل های سبک هنوز به خودکفایی نرسیده […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۶ مهر ۱۳۹۸

وزیر صمت از در دستور کار قرار دادن طرحی پنج گانه در تولید لاستیک های سنگین خبر داد که با استفاده از آن در حوزه تایر خودروهای سنگین به خودکفایی خواهیم رسید.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

با توجه به اینکه در تولید لاستیک خودروهای سنگین مانند اتومبیل های سبک هنوز به خودکفایی نرسیده ایم و برای تامین بازار نیاز به واردات داریم وزیر صنعت، معدن و تجارت از در دستور کار قرار دادن 5 طرح خبر داد که با بهره گیری این 5 طرح قادر خواهیم نیاز و وابستگی خود را نسبت به لاستیک های وارداتی کاهش دهیم و بازار را در این حوزه براساس میزان تولید، واحد های صنعتی تامین کنیم.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وضعیت لاستیک اظهار کرد: در لاستیک سبک کمتر وابسته هستیم اما در حوزه لاستیک سنگین وابستگی داریم که پنج طرح برای قطع وابستگی در حوزه لاستیک سنگین در حال اجرا داریم که این طرح ها در 2.5 تا 3 سال آینده اجرا و تکمیل می شوند و در این حوزه هم به خودکفایی می‌رسیم.

وی با اشاره این موضوع که اگر این پنج طرح مورد بهره برداری واقع شوند، نیاز داخل تامین خواهد شد، بیان کرد: هر پنج طرح متعلق به بخش خصوصی هستند و با بهره برداری از این طرح‌ها مصرف فعلی و حتی بیشتر از مصرف فعلی کشور در لاستیک سنگین تامین می‌شود و با حمایت‌های ایدرو با اعمال تغییراتی در لاستیک زابل این طرح هم اجرا می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در بخش تایر خودروهای سواری اساساً مشکلی نداریم، ادامه داد: انواع لاستیک خودروهای سواری پرتیراژ در کشور تولید می‌شود، البته در یک مقطعی بابت قیمت، اختلالی به وجود آمده بود که رفع شد.

وزیر صمت با توجه به شرایط اقتصادی کشور تشریح کرد: در جنگ اقتصادی هستیم و دشمن بنا را بر تعطیلی واحدهای تولیدی ما گذاشت و انتظار داشت که دومینوی تعطیلی آغاز شود که خوشبختانه اینطور نشد.

وی در این راستا اظهار کرد: بسیاری از واحدهایی که در شرایط خوبی نبودند تعطیل نشدند و اکنون در شرایطی بهتری در حال ادامه فعالیت هستند و امسال دو هزار واحد تولیدی احیا می‌شوند و به چرخه تولید باز می‌گردند.

انتهای پیام/

توزیع 2 میلیون لاستیک خودروهای سنگین تا پایان امسال

واردات لاستیک خودروهای سنگین با ارز ۴۲۰۰ تومانی با چه شرطی ممکن است؟

تولیدکنندگان لاستیک توان تامین نیاز بازار تایر خودروهای سنگین را ندارند

علت کمبود تایر در بازار چیست؟ / لزوم پیگیری وزارت صمت در خصوص چرایی کمبود تایر در بازار

سایه رانت در واردات لاستیک بر تولید/ سوداگری واردکنندگان تایر، لاستیک تولیدکنندگان را پنچر کرد

نمایندگی ها مجاز به فروش تایر با سود 10 تا 15 درصدی هستند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی