پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید خودرو

مشکل نقدینگی عامل کمبود قطعه در خودروسازی است

دبیر انجمن خودروسازان گفت: وقتی قطعه سازان درست تامین مالی نمی شوند آنها هم تمایلی برای ارائه قطعه به خودروسازان ندارند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به حذف برخی از قطعات در خودروهای صفر از جمله کروز کنترل، دیسک و تعدادی دیگری از قطعات، بیان کرد: […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۴ مهر ۱۳۹۸

دبیر انجمن خودروسازان گفت: وقتی قطعه سازان درست تامین مالی نمی شوند آنها هم تمایلی برای ارائه قطعه به خودروسازان ندارند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به حذف برخی از قطعات در خودروهای صفر از جمله کروز کنترل، دیسک و تعدادی دیگری از قطعات، بیان کرد: 2 عامل موجب شده تا این قطعات در خودروهای صفر کم شود. نخستین مورد کمبود قطعات است امروز خودروسازان حدود 15 تا 20 هزار میلیارد بدهی به قطعه‌سازان دارند که معادل همین رقم در سال گذشته و شش ماهه امسال زیان خودروسازان ناشی از اعمال قیمت‌های دستوری است.

وی با بیان این موضوع که وقتی قطعه ساز درست تامین مالی نمی شود، آنها هم تمایلی به ارائه قطعه به خودروسازان ندارند، تشریح کرد: اگر تحمیل قیمت‌های دستوری به خودروسازان نبود آنها می‌توانستند خودرو را با قیمتی معقول به فروش رسانده و بدهی قطعه‌سازان را پرداخت کنند اما امروز مشکلات عاملی شده تا برخی از قطعات در خودروهای صفر که مربوط به ایمنی خودرو نیستند حذف شود.

دبیر انجمن خودروسازان در این راستا توضیح داد: به عنوان نمونه کروز کنترل و دیسک آلومینیومی حذف و به دیسک فولادی تغییر کرده است. البته این قطعات مربوط به ایمنی نبوده و حذف آنها موردی در خودرو بوجود نمی‌آورد و فقط خودرو از حالت لوکسی خارج می‌شود.

این فعال صنعت خودرو با توضیح اینکه در شش ماهه امسال افت تولید خودرو بسیار محسوس بوده است، گفت: در شش ماهه امسال دو خودروساز هر کدام حدود 4 هزار میلیارد تومان زیان داشتند و همچنان خودروها را با زیان تولید می‌کنند. قرار بود دولت زیان خودروسازان را پرداخت و حتی به آنها وام بدهد ولی هیچ کدام از این موضوعات اجرایی نشده و کمبود نقدینگی و مشکلات تولیدی عاملی شده تا شاهد افت تولید در صنعت خودروسازی کشور باشیم.

انتهای پیام/

همکاری ایران خودرو با کشور آذربایجان برای تولید خودرو مشترک

رفائی، معاون طرح و برنامه شرکت پارس خودرو شد

خودروسازان مسئله استاندارد را بزرگ می کنند

مدیر بازرسی و نظارت گروه صنعتی ایران خودرو تغییر کرد

اولویت برنامه کاری ساپکو توسط ایران خودرو تعیین شد

رای 7 هزار پرونده خودرویی صادر شده است/ با خودروسازان توافق کرده ایم

اعتماد به شیلر به واسطه درج برند بهمن/ فروش اینترنتی شیلر هر 2 ماه یکبار

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی