پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

همکاری ایران و ترکمنستان

سند همکاری میان ایران و ترکمنستان پس از 4 سال امضا شد

معاون وزیر راه و شهرسازی از امضا سند همکاری میان، ایران و ترکمنسنان در حوزه های حمل و نقل و انرژی خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو شهرام آدم‌نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: اخیراً در ادامه همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان، پانزدهمین دور اجلاس کمیسیون مشترک […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۸ مهر ۱۳۹۸

معاون وزیر راه و شهرسازی از امضا سند همکاری میان، ایران و ترکمنسنان در حوزه های حمل و نقل و انرژی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

شهرام آدم‌نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: اخیراً در ادامه همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان، پانزدهمین دور اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی به ریاست وزرای راه و شهرسازی و امور خارجه ترکمنستان در شهر عشق‌آباد برگزار شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این اجلاس پس از گذشت چهار سال برگزار و سند پروتکل آن امضا شد،‌ بیان کرد: برپایی کمیسیون مشترک آن هم در شرایط فعلی منطقه‌ای و در مناسبات دو جانبه اهمیت بسیار دارد و نقطه عطفی در سطح همکاری‌های دو کشور به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس کمیسیون در حاشیه اجلاس با معاون رییس‌جمهور در امور صنعت، ارتباطات و حمل و نقل ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد،‌ اشاره کرد: از دیگر موفقیت‌ها در جریان اجلاس، برگزاری همایش مشترک تجاری با حضور چندین شرکت بخش خصوصی و اتاق بازرگانی بود که مورد توجه هم واقع شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد:‌ روسای مسئول کمیسیون طرف‌ها در اقدامی دیگر، دستور تدوین برنامه زمان‌بندی کاری برای عملیاتی شدن مفاد سند اجلاس را به خصوص در حوزه‌های انرژی، حمل‌ونقل و تجاری صادر کردند که نهایتا تنظیم و تدوین شد.

وی ادامه داد: این برنامه اولویت طرف‌ها خواهد بود. به نطر میرسد درصورت اجرای آن، مناسبات به مسیر سابق باز خواهد گشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این راستا افزود: وزیر راه و شهرسازی با شرکت در مراسم روز ملی ترکمنستان، برگزاری کمیسیون، شرکت در نمایشگاه صنعت ترکمنستان در ابتدای ورود، انعطاف با طرف مقابل البته با حفظ و در نظر گرفتن منافع ملی، تمایل به ارتقای همکاری و حسن تفاهم خود را نشان داد.

وی تاکید کرد:‌ برپایی کمیسیون آنهم در شرایط موجود می‌تواند موصوع سفر رییس جمهور ترکمنستان به تهران را هموارتر کند.

انتهای پیام/ منبع: تسنیم

کرایه حمل بار بر اساس تن بر کیلومتر محاسبه خواهد شد

توسعه مجتمع های ایستگاهی در دستور کار قرار گرفت

تاکسیرانی به دنبال مجزا کردن پروانه بهره برداری از پروانه تاکسی

ممنوعیت تردد کامیون ها از 17 تا 3 آبان از مرزهای چهارگانه به سمت عراق

تمامی 13 هزار ون موجود در ناوگان حمل و نقل کشور فرسوده است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی