پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید پراید

پایان داستان پراید از زبان مدیرعامل سایپا

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا گفت: از بهمن‌ماه سال گذشته برنامه‌ريزي دقيق براي پايان دادن به توليد اين محصول آغاز شد و از ابتداي امسال نيز با افزایش تدريجي سهم سایر محصولات سايپا این برنامه را به مرحله اجرا درآوردیم، اما براي جلوگيري از وارد شدن التهاب به بازار این موضوع را در آن زمان رسانه‌اي […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۴ آبان ۱۳۹۸

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا گفت: از بهمن‌ماه سال گذشته برنامه‌ريزي دقيق براي پايان دادن به توليد اين محصول آغاز شد و از ابتداي امسال نيز با افزایش تدريجي سهم سایر محصولات سايپا این برنامه را به مرحله اجرا درآوردیم، اما براي جلوگيري از وارد شدن التهاب به بازار این موضوع را در آن زمان رسانه‌اي نكرديم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سيد جواد سليماني مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا اظهار کرد: متاسفانه به دليل تحريم‌هاي بين‌المللي، توليد خودروسازان كاهش يافت و اين كاهش توليد به همراه ايجاد تقاضاي كاذب ناشی از کاهش ارزش پول ملی، بازار خودرو را با نابساماني مواجه كرد. از اين رو و براي جلوگيري از التهاب بيشتر، برنامه كاهش و توقف توليد پرايد رسانه‌اي نشد، اما فرآیند اجرايی آن را با جديت دنبال كرديم.

این مقام مسئول در این راستا بیان کرد: توليد فعلي پراید تا اتمام تعهدات در تاریخ‌های اعلام شده و تحويل خودروهاي ثبت نامي انجام خواهد شد؛ بنابراین هموطناني كه در طرح‌هاي پيش‌فروش و فروش‌فوري اين محصول ثبت‌نام كرده اطمينان داشته باشند كه هيچ مشكلي در تحويل خودروهاي آنان پيش نخواهد آمد و تمامي محصولات فروخته شده، تحويل آنها خواهد شد.

وي ادامه داد: برنامه توقف عرضه پرايد به بازار داخلي را در ماه‌هاي گذشته و در جلسات مختلف غيرعلني با مدیران ارشد کشور و اعضاي محترم كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي اعلام كرديم كه اين عزيزان نيز در گفتگو با رسانه‌ها به آن اشاره داشته‌اند، همين موضوع نشان مي‌دهد كه سايپا براي توقف توليد اين محصول برنامه داشته است.

سليماني همچنین تشریح کرد: مهمترين نكته در اجراي برنامه كاهش و توقف توليد خودرو پرايد، موضوع جايگزيني محصولات در خطوط توليد و البته بازار است كه اين بخش از برنامه نيز به طور كامل در حال اجراست و محصولات تيبا، كویيك و ساينا جايگزين محصولات خانواده پرايد شده و مي‌شوند و برای پراید هیچ جایگزین دیگری وجود ندارد، اما توسعه محصولات بر روی پلت‌فرم‌های جدید و اختصاصی سایپا انجام خواهد شد که به زودی جزئیات آن را اعلام می‌کنیم.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه زمان توقف توليد مدل‌هاي سواري خانواده پرايد در بازار داخلي را اعلام كرد و گفت: همان‌گونه که وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت هم اعلام فرمودند توليد پرايد مدل۱۳۲ تا پايان دي‌ماه ۹۸، پرايد مدل۱۱۱ تا پايان ارديبهشت ۹۹ و پراید مدل۱۳۱ تا پايان تيرماه ۹۹ به پايان خواهد رسيد.

به گفته وي يكي از شاخص هاي تعيين اين زمان بندي، تعداد خودروهاي معوق و ميزان تقاضاي موجود در بازار براي هر يك از مدل‌هاي پرايد است.

سليماني گفت: محصولات خانواده پرايد به دليل مصرف پایین سوخت، قيمت رقابتي و هزينه پایين نگهداری، استهلاك پایین و خدمات پس از فروش ارزان در مقايسه با محصولات ساير خودروسازان، در برخي بازارهاي صادراتي گروه خودروسازي سايپا متقاضي دارد كه به همين دليل توليد محدود اين خودرو براي صادرات ادامه خواهد داشت و با قیمت بسیار بالاتر از قیمت فروش این خودروها در ایران به فروش می‌رسد.

مدیرعامل سایپا با بیان اینکه محصول پراید به طور متوسط با قیمت حدود ۷ هزار دلار در بازارهای صادراتی عرضه می‌شود، افزود: برنامه‌ریزی شده است که تجهیزات و خطوط فعلی تولید محصولات سواری پراید، پس از توقف تولید در ایران به کشورهای مقصد صادراتی منتقل شود.

انتهای پیام/

توقف تولید 4 خودرو تا پایان سال

پس از توقف تولید هر خودرویی زنجیره تامین برای جایگزین آن تجهیز می شود

سهام خودروسازان خصوصی می شود اما به شخص نمی دهیم

پراید تا آخر سال از چرخه تولید حذف می شود

خودروسازان مسئله استاندارد را بزرگ می کنند

خودروسازان باید به سرعت کیفیت و کمیت محصولات خود را افزایش دهند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی