پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

موتورسیکلت فیدل

ظاهر مازراتی، باطن چانگان! / هرآنچه می خواهید از موتورسیکلت فیدل 3 بدانید

بحث ما در مورد موتورسیکلتی است که ظاهری مشابه وسپا دارد. موتورسواران نظرات مختلفی در مورد این اسکوتر دارند. اما فارغ از همه این ها، شباهت فیدل 3 به وسپا پریماورا باعث شده تا فروش خوبی در بازار داشته باشد. ویدیو بررسی اختصاصی اسکوتر برقی کویر موتور را اینجا بببیند!   به گزارش پایگاه خبری […]

میلاد میرعابدینی
جمعه - ۲۰ تیر ۱۳۹۹

بحث ما در مورد موتورسیکلتی است که ظاهری مشابه وسپا دارد. موتورسواران نظرات مختلفی در مورد این اسکوتر دارند. اما فارغ از همه این ها، شباهت فیدل 3 به وسپا پریماورا باعث شده تا فروش خوبی در بازار داشته باشد.

ویدیو بررسی اختصاصی اسکوتر برقی کویر موتور را اینجا بببیند!


 

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو، به نقل از مجله تخت گاز شماره 78

در مورد یکی از بهترین تولیدکنندگان موتورسیکلت اسکوتر در دنیا صحبت می‌کنیم. موتورسیکلت‌های ساخت برند SYM بارها بار توسط شرکت‌های مختلف به کشور وارد شده‌اند. هربار اما دلایل مختلفی مانع فروش بالا و ماندگار شدن این موتورسیکلت‌ها در بازار کشور شدند. همین باعث شد چند سالی بحث این موتورسیکلت‌ها داغ نباشد. حالا بعد از زمزمه‌هایی برای عرضه محصولات این کمپانی در ایران، تعدادی از موتورسیکلت‌های ساخت SYM به کشور وارد شده. البته هنوز چند نمونه از این موتورسیکلت‌ها موفق به دریافت مجوز پلاک ملی نشده‌اند.

موتورسیکلت فیدل

ورود فیدل هم‌زمان شد با بازار تشنه اسکوترهای شهری. البته این بازار هنوز هم تشنه بوده و کم نیستند کسانی که هرروز به مخاطبان اسکوترهای دنده اتوماتیک اضافه می‌شوند. فیدل انژکتوری با تکیه بر ویژگی‌هایی از جمله حجم موتور قابل‌قبول و رنگ‌بندی شاد، توانست بدون تبلیغ در بازار سروصدا به پا کند و خوب بفروشد. اگر فاکتور رضایت‌مندی مشتریان را کنار بگذاریم و فقط بخواهیم در مورد مشخصات این موتورسیکت بحث کنیم، آیا به نظر استقبال از این موتورسیکلت مناسب بوده است؟

موتورسیکلت فیدل

با وجود این‌که هنوز زمان زیادی از ورود این موتورسیکلت به بازار نگذشته، منطقی است که حجم انتقادات از آن کم باشد و باید دید با بیش‌تر شدن زمان حضور فیدل در بازار، آیا باز هم حجم انتقادات از آن کم می‌ماند؟

سابقه کمپانی SYM تایوان به سال 1954 بازمی‌گردد. طرفداران موتورهای اسکوتر با این تولیدکننده به‌خوبی آشنایی دارند. SYM  به‌صورت تخصصی به تولید موتورسیکلت‌های اسکوتر و موتورهای چهارچرخ مشغول است. همین کارنامه درخشان و سابقه زیاد باعث شده تا در ایران نیز طرفداران فراوانی داشته باشد.

جالب است بدانید مینی‌تراک‌های کمپانی هیوندای نیز توسط SYM تولید می‌شوند. البته به لطف انجین‌های قدرتمند اسکوترهای SYM، کمپانی‌های دیگر مانند LONGJIA نیز از این کمپانی بزرگ در ساخت اسکوترهای قدرتمندشان کمک می‌گیرند. SYM تا کنون 16 میلیون دستگاه موتورسیکلت و 800 هزار دستگاه اتومبیل تولید کرده است و تولید سالانه 600 هزار دستگاه موتورسیکلت برگ برنده‌ای در کارنامه این موتورساز تایوانی به‌شمار می‌رود.

موتورسیکلت فیدل

فیدل 3 آمد

بحث ما در مورد موتورسیکلتی است که ظاهری مشابه وسپا دارد. موتورسواران نظرات مختلفی در مورد این اسکوتر دارند و کسانی که آن‌چنان تخصصی در مورد موتورسیکلت ندارند، از آن به‌عنوان غولی نام می‌برند که حتی وسپا هم نمی‌تواند به گرد آن برسد!

شاید ایران تنها جایی باشد که یک موتورسیکلت چینی را با یک موتورسیکلت ایتالیایی اصیل و باکیفیت مقایسه می‌کنند. مثل این است که بخواهید مازراتی را با چانگان مقایسه کنید! در چند سال اخیر کپی محصولات معروف در ایران جایگاه پیدا کرده و خریداران ایرانی شتاب و سرعت بالا را به کیفیت و اصالت برند ترجیح می‌دهند.

موتورسیکلت فیدل

شباهت فیدل 3 با وسپا پریماورا و رنگ‌بندی شاد و متنوع آن تاثیر بسزایی بر فروش بالایش داشت. این موتورسیکلت انژکتوری بوده و از استاندارد آلایندگی یورو4 بهره می‌برد. بدنه پلاستیکی و حجم موتور بالا دست به دست هم می‌دهند تا با موتورسیکلتی چابک طرف باشید.

انجین فیدل با تکنولوژی روز دنیا بهینه‌سازی شده در ساخت آن از Coating سرامیکی استفاده شده است. در این میان سیستم کنترل‌کننده نیرو ترمز نیز تا حد زیادی خیال شما را از ایستایی این موتورسیکلت راحت می‌کند.

از نقاط قوت فیدل گفتیم، اما باید به ضعف‌های آن هم اشاره کنیم. کیفیت پایین ساخت بدنه و رنگ‌آمیزی از جمله مهم‌ترین نقاط ضعف هستند. البته رینگ‌های آلومینیومی بر زیبایی آن افزوده‌اند و چراغ روشنایی در روز، که با روشن شدن موتورسیکلت به‌صورت اتوماتیک روشن می‌شود، از جمله ویژگی‌های جذاب فیدل به‌شمار می‌روند. فیدل آن‌قدر به وسپا شبیه است که بسیاری از خریداران، همان اپتدا لوگو آن را با لوگو وسپا جایگزین می‌کنند.

فیدل با صدای بالا و لرزش انجین، همان ابتدای کار به راکب می‌گوید که من آماده‌ام شما چطور؟ فیدل پنل کیلومترشمار زیبایی دارد که هم‌چون بیش‌تر موتورسیکلت‌ها تلفیق 2 سبک دیجیتال و آنالوگ بوده و با دیدن آن کمی از حال‌وهوای وسپا فاصله می‌گیرید. واقعیت این‌جاست که حجم موتور فیدل به 169 سی‌سی می‌رسد. اما باتوجه به نوشته 200 روی بدنه، بعضی فروشندگان، فیدل را یک اسکوتر 200 سی‌سی معرفی می‌کنند. بهتر بود در بعضی قسمت‌های بدنه از فلز استفاده شود. این ویژگی می‌توانست تاثیر بهتری در ظاهر فیدل داشته باشد. هم‌چنین باتوجه به قدرت بالای پیشرانه، هنگام سواری با آن، راکب از کمبود امنیت خود نگران است.

فیدل سواری راحتی دارد که اندک خشکی آن تم اسپرتی را برایش به ارمغان آورده. صدای زیاد و قدرت مناسب پیشرانه فاکتورهایی هستند که فیدل را به بالای جدول امتیازات هدایت می‌کنند. ترمزهای قدرتمند 2 دیسک فیدل نیز خیال‌تان را از قدرت ایستایی این اسکوتر راحت می‌کنند. البته باوجود دیسک‌های 226 و 220 میلی‌متری در فصل زمستان بیش‌تر مراقب ترمزگیری باشید. چراکه این‌گونه موتورسیکلت‌ها روی زمین لغزنده به‌راحتی سر می‌خورند.

موتورسیکلت فیدل

سخن آخر

در مجموع باید فیدل را اسکوتری پرقدرت‌تر از رقبای هم‌قیمت خود برشمرد، که هم زیباست و هم از انجین انژکتوری و حجم بالا بهره می‌برد. اسکوترها نیاز به گواهینامه و پلاک ملی برای تردد در خیابان‌ها دارند. مخاطب این موتورسیکلت‌ها افرادی هستند که از دنده و کلاچ فراری‌اند و به دنبال ابزاری جمع‌وجور و زیبا برای رفت‌وآمدهای روزمره در شهر می‌گردند. البته بازار اسکوترها در ایران هم‌چنان خلاء‌های فراوانی دارد و قیمت فاکتوری است که انتخاب علاقه‌مندان این موتورسیکلت‌ها را محدود می‌کند. در پایان از آقای وحید پورسینا مالک محترم موتورسیکلت تشکر می‌کنیم.

موتورسیکلت فیدل

مشخصات فنی فیدل 3

انجین تک‌سیلندر با Coating سرامیک
خنک‌کنندگی هوا
حجم دقیق 169 سی‌سی
تراکم 10.2 به یک
بیشینه قدرت 11.8 اسب‌بخار در 7500 دور
بیشینه گشتاور 12.4 نیوتن‌متر در 5500 دور
مدیریت سوخت‌رسانی انژکتوری
استاندارد آلایندگی یورو 4
جعبه‌دنده CVT
انتقال قدرت تسمه
وزن 121 کیلوگرم

 

افزایش 38 درصدی خرید موتورسیکلت / مردم کدام استان‌ها موتورسوارترند؟

آنارشیست هندی!/ بررسی موتورسیکلت آپاچی

کاراکتری کوچک برای نامی بزرگ/ نگاهی به موتورسیکلت کاوازاکی Z1000 مدل 2010

زمانی‌که بهترین سمفونی نواخته می‌شود!/ بررسی موتورسیکلت سمفونی از کمپانی SYM

محله بروبیا!/ سوار بر موتورسیکلت هوندا CBR با خط‌کشی HRC

کپی آسیایی از زنبور ایتالیایی/ نگاهی به موتورسیکلت کاوان 125 سی‌سی

انتخاب درست بازار/ بررسی فنی موتورسیکلت بنلی TNT15

ابریشم ایتالیایی/ بررسی اسکوتر بنلی SETA125

موتور ژوپیتر ، جانشین لایق ویگو 110

وقت طلاست!/ نگاهی به موتورسیکلت ام وی آگوستا بروتال 1090

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی