پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید خودرو

تسهیلات بانکی میان قطعه سازان عادلانه توزیع نشده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: عدم پرداخت مطالبات قطعه سازان توسط خودروسازان موجب شد تا این شرکت ها نتوانند تعهدات خود به بیمه، مالیات و … را پرداخت کنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در خصوص پرداخت تسهیلات به خودروسازان، اظهار کرد: […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۲ آبان ۱۳۹۸

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: عدم پرداخت مطالبات قطعه سازان توسط خودروسازان موجب شد تا این شرکت ها نتوانند تعهدات خود به بیمه، مالیات و … را پرداخت کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در خصوص پرداخت تسهیلات به خودروسازان، اظهار کرد: اگر چه قطعه‌سازان داخلی در سال‌های گذشته توانستند بسیاری از قطعات مورد نیاز تولید خودرو را در کشور بومی کنند و در داخل دست به تولید آن بزنند اما بدقولی خودروسازان در پرداخت بدهی‌ها، مطالبات آنها را به 11 هزار میلیارد تومان افزایش داد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در این راستا اشاره کرد: مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان موجب شد این شرکت‌ها نتوانند تعهدات خود به بیمه، مالیات و… را پرداخت کنند به همین دلیل در سال گذشته مقرر شد؛ بانک مرکزی خط اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان در اختیار خودروسازان قرار دهد تا این اعتبارات میان قطعه‌سازان توزیع شود و قطعه‌سازان نیز با اصلاحات لازم قیمت تمام شده تولید را کاهش دهند تا روند تحویل خودرو اصلاح شود.

وی ادامه داد: با افزایش نرخ ارز خودروسازان محصولات تولیدی خود را با قیمت‌های جهانی مقایسه کرده و مطرح کردند خودروهای داخلی بسیار ارزان هستند در حالی که این ذهنیت اشتباه است زیرا درآمدها در ایران ریالی است و نمی‌توان هزینه ها را بر اساس دلار پرداخت کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: خودروسازان تسهیلات دریافتی را بین تمام شرکت‌های قطعه‌سازی توزیع نکردند و این اعتبارات تنها به قطعه‌سازان زیرمجموعه خودروسازان و شرکت‌هایی که با این خودروسازان در ارتباط بودند، رسید.

حسینی با اشاره به صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر اصرار خودروسازان به دریافت تسهیلات، گفت: تسهیلات پرداختی در سال گذشته با هدف کاهش قیمت تمام شده تولید و ساماندهی بازار خودرو بود حال آنکه این امر محقق نشد و طلب قطعه‌سازان هنوز باقی است.

وی با اشاره طرح های پیش فروش خودرو توسط خودروسازان و انتقاد از شیوه قیمت گذاری خودرو بیان کرد: پیش فروش خودرو باید با برنامه باشد تا خودروسازان بتوانند به آن عمل کنند. در صورت جمع آوری نقدینگی و عدم تحویل آن به تولید، تورم ایجاد می شود.

انتهای پیام/ منبع: خانه ملت

فرصت سازی کروز از تمامی فشارها و تهدیدات اقتصادی

اشتغالزایی و خودکفایی اقتصادی در کشور اثرات توسعه صنعت قطعه سازی

یکی از افتخارات کروز، نقش آفرینی زنان در صنعت قطعه سازی است

اثرگذاری مستقیم زیاد شدن قطعات تقلبی خودرو بر فعالیت تعمیرکاران خودرو

کروز یک شرکت موفق خصوصی با ساختار مناسب و بهره ور است/ میزان دقت در قطعه سازی کروز فرا دقت است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی