پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای وارداتی

3 هزار خودرو همچنان پشت درب های بسته گمرکات کشور

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: حدود 3 هزار خودرو همچنان در گمرکات کشور مانده که روند ترخیص آن بسیار طولانی و بدون منطق است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به ترخیص تعدادی از خودروهای دپو شده، از گمرکات کشور اظهار کرد: آزادسازی خودروهای دارای پروانه از […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۳ آبان ۱۳۹۸

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: حدود 3 هزار خودرو همچنان در گمرکات کشور مانده که روند ترخیص آن بسیار طولانی و بدون منطق است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به ترخیص تعدادی از خودروهای دپو شده، از گمرکات کشور اظهار کرد: آزادسازی خودروهای دارای پروانه از گمرک که با پایان مصوبه هیات دولت ترخیص‌شان به مشکل خورده بود در جلسه بانک مرکزی مطرح شده و به تصویب دولت رسیده و وزیر بدون هماهنگی این اقدام را انجام نداده است.

وی در این راستا ادامه داد: اما سوال اینجاست که اگر بر طبق قانون خودروهای دارای پروانه باید ترخیص شوند پس چرا تا کنون با وجود نامه‌ نگاری‌ها و اصرار مکرر واردکنندگان بلاتکلیف بوده‌اند ؟

این مقام صنفی تشریح کرد: اگرچه آزادسازی این تعداد خودرو از نظر ما اقدام بسیار خوبی بوده اما علت آن با ابهام و گلایه بسیاری از واردکنندگان روبه رو شده است؛ بنابراین آن چیزی که به عدالت نزدیک‌تر و باعث از بین رفتن شایعه‌ها می‌شود این است که وزیر صمت مصوبه هیات دولت را تا پایان سال تمدید کرده تا همه واردکنندگان مانند این شرکت قادر به ترخیص خودروهایشان باشند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو همچنین بیان کرد: همچنان حدود 3000 دستگاه خودرو در گمرکات کشور وجود و اگرچه این تعداد نیز از لحاظ قانونی مشکلی ندارند اما با توجه به اتمام مهلت مصوبه هیات دولت اجازه ترخیص به آن‌ها داده نشده است.

دادفر با بیان اینکه روند ترخیص خودروها طولانی و بدون منطق است تصریح کرد: با خروج خودروهای باقی مانده از گمرک بسیاری از پرونده‌های قضایی مختومه خواهد شد، بنابراین حالا که واردات خودرو صراحتا ممنوع اعلام شده خواسته ما از وزیر این است که مصوبه هیات دولت را تا سه ماه دیگر تمدید کرده تا خودروهای باقی مانده نیز تعیین تکلیف شده و به دست مردم برسند.

انتهای پیام/

براساس حکم اسلام خودروهای وارداتی باید از گمرک ترخیص شود

وضعیت خودروهای مانده در گمرک تفاوتی با گذشته نکرده است

احتمال تمدید مهلت ترخیص خودروهای دپو شده دور از ذهن نیست

یک هزار و 48 دستگاه خودرو پشت درب های بسته گمرک

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی