پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید خودرو

کاهش ۳۵ درصدی تولید خودرو در ۷ ماهه سال جاری/ وضعیت تولید در ۲ خودروساز بزرگ چگونه است؟

تولید خودرو در کشور طی ۷ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴.۹ درصد کاهش یافت. این روند نزولی در حالی است که در ماه های اخیر وعده هایی مبنی بر افزایش تولید خودرو چندین بار مطرح شده است. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو طی ۷ ماهه امسال ۴۳۰ هزار و […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۱۶ آبان ۱۳۹۸

تولید خودرو در کشور طی ۷ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴.۹ درصد کاهش یافت. این روند نزولی در حالی است که در ماه های اخیر وعده هایی مبنی بر افزایش تولید خودرو چندین بار مطرح شده است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

طی ۷ ماهه امسال ۴۳۰ هزار و ۸۲۳ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۴٫۹ درصد افت داشته است. در این مدت تولید سواری به ۳۹۵ هزار و ۷۸۳ دستگاه رسید که این رقم هم در مقایسه با ۷ ماهه سال گذشته ۳۶٫۲ درصد افت داشته است.

طی ۷ ماهه امسال تولید ون ۸۶٫۴ درصد، مینی‌بوس و میدل‌باس ۶۴٫۹ درصد، اتوبوس ۶۱٫۶ درصد و کامیونت، کامیون و کشنده ۷۹ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۳۶ درصدی تولید انواع خودرو در مهرماه

در بررسی عملکرد صنعت خودرو طی مهر ماه امسال نیز باید به کاهش ۳۶ درصدی تولید انواع خودرو اشاره کنیم به طوری که در هفتمین ماه امسال ۵۳ هزار و ۳۰۶ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده که ۴۷ هزار و ۵۱۵ دستگاه از آن به سواری اختصاص داشته است.

طی ۷ ماهه امسال تولید وانت در کشور ۴٫۵ درصد رشد داشته است، تولید سواری در مهر ماه امسال با ۳۸٫۴ درصد کاهش نسبت به مهر ۹۷ همراه بوده است.

در مهر ماه تولید ون ۸۹٫۸ درصد، تولید مینی‌بوس و میدل‌باس ۵۹٫۵ درصد، تولید اتوبوس ۶۵٫۸ درصد و تولید کامیونت، کامیون و کشنده نیز ۷۳٫۲ درصد افت داشته است. در مقابل، تولید وانت با رشد ۱۲٫۹ درصدی همراه بوده است.

کاهش ۳۷٫۶ درصدی تولید ایران خودرو

در بررسی عملکرد گروه صنعتی ایران خودرو طی ۷ ماهه امسال نیز باید به کاهش ۳۷٫۶ درصدی تولید انواع خودرو اشاره کنیم. در این مدت ۱۸۱ هزار و ۷۱۵ دستگاه انواع خودرو توسط ایران خودرو به تولید رسید که ۱۷۹ هزار و ۷۰۴ دستگاه از آن به تولید سواری اختصاص داشته است.

طی ۷ ماهه امسال تولید سواری در ایران خودرو ۳۶٫۹ درصد، تولید وانت ۷۳٫۳ درصد، تولید ون ۸۹٫۳ درصد، مینی‌بوس، میدل‌باس و اتوبوس ۱۴٫۲ درصد و همچنین کامیونت، کامیون و کشنده نیز ۳۳٫۵ درصد افت داشته است.

تولید انواع خودرو در گروه صنعتی ایران خودرو طی مهر امسال نیز به ۲۲ هزار و ۲۱۸ دستگاه رسید که در مقایسه با مهر ۹۷ کاهش ۴۳٫۳ درصدی را تجربه کرده است.

تولید سواری در ایران خودرو نیز طی مهر امسال معادل ۲۱ هزار و ۸۵۲ دستگاه بوده که نسبت به مهر سال گذشته ۴۲٫۴ درصد کاهش داشته است.

افت ۲۰ درصدی تولید سایپا

در مورد عملکرد گروه صنعتی سایپا نیز باید به افت ۲۰٫۵ درصدی تولید انواع خودرو در ۷ ماهه امسال اشاره کنیم، در این مدت ۲۲۸ هزار و ۸۶۷ دستگاه انواع خودرو در سایپا تولید شد که ۲۰۱ هزار و ۸۹ دستگاه از آن به سواری اختصاص داشته است.

تولید سواری در ۷ ماهه امسال در سایپا با افت ۲۴٫۱ درصدی همراه بوده است و در مورد ون نیز باید به افت ۹۰٫۲ درصدی تولید در سایپا طی ۷ ماهه امسال اشاره کنیم. در این مدت تولید کامیونت، کامیون و کشنده نیز ۸۸٫۲ درصد کاهش داشته است. در عین حال هیچ مینی‌بوس، میدل‌باس و اتوبوسی در سایپا تولید نشده و تولید وانت نیز با رشد ۳۵٫۴ درصدی همراه بوده است.

تولید انواع خودرو در گروه سایپا طی مهرماه امسال نیز با افت ۱۹٫۴ درصدی همراه بوده و به ۲۸ هزار و ۸۵۶ دستگاه رسیده است.

در مهر امسال ۲۴ هزار و ۱۹۶ دستگاه سواری توسط گروه سایپا تولید شده که با افت ۲۵٫۳ درصدی نسبت به مهر سال گذشته همراه بوده است.

تولید هزار دستگاه تندر۹۰

در بررسی تولید انواع خودرو در ایران خودرو باید به تولید تندر ۹۰ و تندر ۹۰ اتوماتیک در این گروه خودروسازی اشاره کنیم به طوری که طی ۷ ماهه امسال ۸۰۱ دستگاه تندر ۹۰ و ۳۶۱ دستگاه تندر ۹۰ اتوماتیک (جمعه ۱۱۶۲ دستگاه) در ایران خودرو به تولید رسیده و در مهر ماه نیز تولید تندر ۹۰ به ۵۶ دستگاه و تندر ۹۰ اتوماتیک به ۲۵ دستگاه رسیده است.

همچنین تولید پژو ۲۰۰۸ طی مهر امسال ۲۸۰ دستگاه و طی ۷ ماهه امسال ۴ هزار و ۷۲۳ دستگاه بوده است. طی مهر امسال تولید هایما معادل ۵۰۱ دستگاه بوده و تولید این خودرو در ۷ ماهه امسال به ۳ هزار و ۷۰۵ دستگاه رسیده است. در عین حال، تولید سوزوکی در مهر ماه صفر بوده ولی این رقم طی ۷ ماهه امسال معادل ۱۲۰ دستگاه گزارش شده است.

همچنین با وجود افتتاح آزمایشی خط تولید پژو ۳۰۱ هیچ خودرویی در این بخش طی سال جاری به تولید نرسیده است. خط تولید این خودرو تیرماه در ایران خودرو افتتاح شد.

در مورد تولیدات پارس خودرو نیز باید به توقف تولید تندر ۹۰ و پارس تندر طی مهرماه امسال اشاره کنیم و در مورد تولید سراتو سایپا نیز باید به توقف تولید این خودرو در مهرماه اشاره کنیم هر چند که تولید این خودرو طی ۷ ماهه امسال معادل ۳ هزار و ۶۳۰ دستگاه بوده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کاهش 35 درصدی تولید خودرو در نیمه ابتدایی سال

خودروسازان در نيمه راه جنگ اقتصادي

تعداد خودروهای ناقص کف کارخانه ها در مسیر کاهش

تولید روزانه 2 هزار دستگاه خودرو توسط سایپا / صنعت جبهه جنگ کشور است

تولید بیش از 147 هزار خودرو توسط سایپا طی 5 ماه

میزان تولید خودروهای دوگانه سوز سقوط کرد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی