پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لوگو کروز

داخلی سازی سنسور اکسیژن در دستور کار شرکت صنایع تولیدی کروز

کارشناس بخش تولید یونیت شرکت صنایع کروز از برنامه آینده کروز که داخلی سازی صد در صدی سنسور اکسیژن بوده خبر داد. عباس طاهرپور کارشناس بخش تولید یونیت شرکت صنایع کروز در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری رسمی جوان خودرو با توجه به اینکه در دنیا تولیدکنندگان اندکی به تولید یونیت های […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۱ آبان ۱۳۹۸

کارشناس بخش تولید یونیت شرکت صنایع کروز از برنامه آینده کروز که داخلی سازی صد در صدی سنسور اکسیژن بوده خبر داد.

عباس طاهرپور کارشناس بخش تولید یونیت شرکت صنایع کروز در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری رسمی جوان خودرو با توجه به اینکه در دنیا تولیدکنندگان اندکی به تولید یونیت های خودرو می پردازند اظهار کرد: به طور مثال شرکت صنایع کروز هم اکنون بیش از 70 درصد سهم بازار را در تولید سنسور ABS در اختیار دارد. این قطعه در سال 90 در این شرکت داخلی سازی شده و در حال حاضر در بازار عرضه می شود.

تکنولوژی ساخت سنسور ABS در کروز

وی با اشاره به تکنولوژی ساخت سنسور ABS تشریح کرد: این سنسور از هال آی سی بهره می برد و با فرستادن پالس های مربعی شکل به ECU، این قطعه را از سرعت چرخ ها باخبر می سازد تا عملکرد متناسب داشته باشد. علاوه بر این همانطور که میدانید سنسور ABS سنسور ضد لغزش بوده و درصورتی که چرخ خودرو به اصطلاح قفل کند، چرخ دنده مورد نظر بر روی چرخ دیگر حرکت نخواهد کرد؛ به محض بروز این اتفاق سنسور هال آی سی سیگنال های دی سی ثابت به ECU ارسال می کند و به این ترتیب ECU از قفل شدن چرخ ها باخبر می شود. در ادامه ECU به شیرهای برقی روغن پشت کلیپر دستور می دهد تا اندکی از فشار پشت ترمز چرخ قفل شده را آزاد می سازد.

این کارشناس صنعتی ادامه داد: در حوزه تولید این قطعه های تک، بهترین برند تولیدکننده این سنسورها بوش است بعد از این شرکت، برند زیمنس است. به زبان ساده تر باید بگیم که در عرصه تولید چنین سنسورهایی تنها شاید به تعداد انگشتان یک دست، شرکت ها فناوری ساخت این قطعات را داشته باشند.

طاهر پور در خصوص هزینه تمام شده سنسور ABS داخلی سازی توسط شرکت کروز بیان کرد: با توجه به شرایط ارزی حاکم، قیمت تمام شده تولید این محصول در مقایسه نمونه های خارجی بسیار اندک بوده و قیمت تمام شده این قطعه نصف هزینه تولیدات خارجی است.

داخلی سازی سنسور اکیسژن هدف بعدی کروز

این کارشناس شرکت کروز از برنامه آینده این شرکت که داخلی سازی سنسور اکسیژن بوده خبر داد و گفت: از آنجاییکه این سنسور از جمله قطعات پر مصرف بوده برنامه داریم تا این سنسور را داخلی سازی کنیم و به عنوان اولین تولیدکننده این سنسور در کشور آن را به بازار عرضه کنیم اگرچه در حال حاضر این قطعه تا حدی در شرکت ما داخلی سازی شده اما قصد داریم به طور صد در صد این قطعه را بومی سازی کنیم.

تیراژ تولید سنسور ABS در کروز چقدر است؟

طاهر پور همچنین اشاره کرد: تیراژ تولید شرکت کروز در تولید سنسور ABS میانگین سه میلیون است البته که ظرفیت تولید این واحد بیش از 5 میلیون بوده و توانایی تامین بخش قابل توجهی از نیاز بازار را خواهیم داشت. دیگر سنسوری که از تیراژ قابل توجهی در این واحد برخوردار است سنسور دما و فشار ورودی موتور است که این میزان تولید این محصول در شرکت کروز میانگین یک میلیون قطعه است این شرایط در سنسور میل لنگ بین 500 تا 600 هزار قطعه است.

انتهای پیام/

بازدید سرپرست معاون امور صنایع از غرفه کروز در نمایشگاه قطعات خودرو

بازدید معاون رئیس جمهور از کنسرسیوم کروز و رایزکو

نمایش توان خودکفایی و بومی سازی قطعات خودرو توسط شرکت کروز

کروز در چهاردهمین دوره از نمایشگاه قطعات خودرو شرکت خواهد کرد

داخلی سازی انواع ECU توسط شرکت کروز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی