پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تندر 90 پیکاپ

نگاهی به تندر 90 پیکاپ محصول جدید در رده پیکاپ‌های شهری

فرزند تازه رنو و ایران‌خودرو به نقل از مجله تخت گاز تندر 90، خودرویی است که علی‌رغم همه فرازونشیب‌هایش به دلیل کیفیت بالای ساخت و استهلاک پایین از محبوب‌ترین خودروهای بازار ایران به‌شمار می‌رود. حالا ایران‌خودرو با استفاده از همین اصل، اقدام به ساخت مدل وانت یا همان پیکاپ شهری این خودرو کرده. خودرویی که […]

javankhodro
پنجشنبه - ۲ مهر ۱۳۹۴

فرزند تازه رنو و ایران‌خودرو

به نقل از مجله تخت گاز

تندر 90، خودرویی است که علی‌رغم همه فرازونشیب‌هایش به دلیل کیفیت بالای ساخت و استهلاک پایین از محبوب‌ترین خودروهای بازار ایران به‌شمار می‌رود. حالا ایران‌خودرو با استفاده از همین اصل، اقدام به ساخت مدل وانت یا همان پیکاپ شهری این خودرو کرده. خودرویی که می‌تواند با توجه به فقدان خودرو مناسب در این بخش از بازار، به یکی از موفق‌ترین پروژه‌های ایران‌خودرو بدل شود. در این شماره نیم‌نگاهی به این محصول خواهیم داشت.

خودرو چندمنظوره

تندر پیکاپ روی پلت‌فرم موفق X90 رنو ساخته شده است. این خودرو به دليل برخورداري از سيستم‌هاي كيفي رنو در خطوط و سيستم‌هاي توليدي، از عملكرد و دوام سواري تندر 90 و امكانات و راحتي مشابه خودروهاي سواري برخوردار است.

تندر 90 پیکاپ

مصرف سوخت پايين اين محصول در كنار قابليت‌هاي آن، فضاي مناسب پشت صندلي‌ها براي گذاشتن وسايل و قابليت حمل بار تا 800 كيلوگرم به‌صورت استاندارد، از امتيازهاي مهم تندر پيكاپ به‌شمار مي‌رود. قسمت در اتاق بار اين محصول، قابليت تحمل تا 300 كيلوگرم وزن را دارد و سيستم تعليق آن در محور عقب تقويت شده است.

ابعاد تندر پيكاپ

طول تندر پيكاپ 4496 ميلي‌متر و عرض با آينه‌هاي باز 1993 ميلي‌متر است. ارتفاع بدون بار 1554 ميلي‌متر، فاصله محورها 2905 ميلي‌متر، طول اتاق بار 1807 ميلي‌متر، عرض اتاق بار 1374 ميلي‌متر، عرض در اتاق بار 1200 ميلي‌متر و ارتفاع ديواره اتاق بار تندر پيكاپ 636 ميلي‌متر است. ابعادی که برای یک پیکاپ شهری بسیار درخور توجه و کاربردی هستند.

تندر 90 پیکاپ

اين محصول با گيرباكس دستي تقويت شده توليد مي‌شود و برخورداري از موتور K4M با قدرت 105 اسب‌بخار و حجم 1598 سي‌سي قدرت قابل توجهي را در اختيار مشتري قرار مي‌دهد. اين موتور 4 سيلندر و 16 سوپاپ، از حداكثر گشتاور 148 نيوتن‌متر در دور 3750 بهره مي‌برد.

امكانات

تندر پيكاپ مجهز به كيسه هواي راننده و سرنشين جلو و سیستم ABS و EBD برای ترمز است. اين خودرو در چرخه تركيبي 7.6 ليتر در هر 100 كيلومتر سوخت مصرف مي‌كند و حجم مخزن سوخت آن 50 ليتر گنجايش دارد.

ابعاد لاستيك تندر پيكاپ 185*65*16 و رينگ‌هاي آن فولادي است. آينه‌هاي جانبي این خودرو از داخل قابل تنظيم است و سيستم صوتي‌اش، قابليت پخش سي‌دي، MP3 و راديو را دارد.

سيستم تهويه كولر و 300 ميلي‌متر فضاي پشت صندلي‌ها از ديگر امكاناتي است كه اين خودرو در اختيار راننده و سرنشين قرار مي‌دهد. همان‌طور که گفتیم ظرفيت حمل بار آن، 800 كيلوگرم و وزن خالص خودرو 1120 كيلوگرم است. تندر پيكاپ استاندارد آلايندگي يورو4 را تامين مي‌كند و در سيستم تعليق جلو از نوع مك‌فرسون با اتصال جناغي بهره مي‌برد.

تندر 90 پیکاپ

در هنگام سوار شدن به تندر پيكاپ، خود را در يك اتاق آشنا همانند تندر سدان مي‌بينيد. اين‌كه تندر پيكاپ يك خودرو اقتصادي و متناسب با بودجه خانواده به‌شمار مي‌رود، به اين معني نيست كه شما با پلاستيك‌هاي سخت و مواد ارزان مواجه هستيد. تمامي قطعاتي كه در ساخت اين خودرو به‌كاررفته از استانداردهاي روز رنو برخوردار است و با سيستم‌هاي كيفي سخت‌گيرانه رنو-نيسان توليد شده. اغلب مواد به‌كاررفته در داخل اتاق به آساني تميز مي‌شود و نگراني از بابت كثيفی محل راننده يا سرنشين نخواهيد داشت.

داشبورد اين محصول با يك جانمايي ساده و كاربردي، همه كنترل‌هايي را كه روي آن قرار گرفته به آساني در دسترس سرنشين قرار مي‌دهد و با حواس انساني كاملا سازگار است.

تندر 90 پیکاپ

اصول ارگونومي و تطابق با بدن انسان در اين خودرو به‌خوبي اجرا شده و براي قراردادن ابزار و لوازم همراه، فضاهاي كافي مانند جعبه دستكش، جيب‌هاي تعبيه‌شده روي در و 2 محل براي قراردادن ليوان در جلوي دسته‌دنده وجود دارد. يك فضاي بزرگ هم در پشت صندلي‌ها هست كه مي‌توان لوازم بزرگ‌تر را در آن قرار داد.

توليد اين خودور از سال گذشته در ايران‌خودرو آغاز شده و قيمت اين خودرو درحال حاضر 35.2 ميليون تومان است، اما شرکت ايران‌خودرو برنامه‌هايي را براي عرضه این محصول با شرايط مختلف به‌طوري‌كه علاقه‌مندان بيشتري بتوانند آن را خريداري كنند، دارد.

این خودرو با همکاری مشترک ایران‌خودرو و شرکت رنو تولید شده و گیرباکس آن با توجه به نوع کاربری و متناسب با جاده‌های ايران تقویت شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی