پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آلتیما ۲۰۱۶

طراحی جدید آلتیما ۲۰۱۶ ، برای رقابت با کمری

ار آنجایی که نیسان آلتیما ، دومین سدان متوسط پرفروش بازار سال جاری بوده و در پشت سر تویوتا کمری قرار گرفته است ، این حس رقابت باعث شده است که نیسان دست به کار شود. بر همین اساس ،این کمپانی چهره جدیدی از نیسان آلتیما مدل 2016 ، را معرفی کرده است .در این […]

javankhodro
چهارشنبه - ۱ مهر ۱۳۹۴

ار آنجایی که نیسان آلتیما ، دومین سدان متوسط پرفروش بازار سال جاری بوده و در پشت سر تویوتا کمری قرار گرفته است ، این حس رقابت باعث شده است که نیسان دست به کار شود. بر همین اساس ،این کمپانی چهره جدیدی از نیسان آلتیما مدل 2016 ، را معرفی کرده است .در این مدل ا طراحی بیرونی جدید «ماکسیما» الهام گرفته شده است. ضمن اینکه اندکی مصرف سوخت آن بهینه‌تر شده، یک تریم اسپرت با عنوان SR دریافت کرده و ویژگی‌های جدید ایمنی هوشمند به آن اضافه شده‌اند. اما به طور کلی ، همه‌چیز کمابیش به مانند قبل می باشد.یک موتور ۲/۵ لیتری چهار سیلندر و یک موتور ۳/۵ لیتری V-6 به همراه سیستم CVT، همچنان دو گزینه پیشرانه این مدل را تشکیل می‌دهند و عملکرد کلی آن بدون تغییر باقی مانده است.

جلوپنجره V-موشن جدید نیسان، چراغ‌های جلوی گوشه‌دار با طرح بومرنگ LED در جلو و یک طراحی عقب جدید با عرض بیشتر چراغ‌ها ، باعث شده اند که از نظر ظاهری ، نیسان آلتیما ۲۰۱۶ کاملاً نسبت به مدل قبلی ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ متفاوت جلوه کند.شاید به دلیل آمار فروش بالای آلتیما، نیسان نخواسته تعادل ظاهری این سدان خانوادگی را بر هم بزند بر همین اساس  ظاهر جدید آلتیما را به راحتی می تواند با نیسان ماکسیما ۲۰۱۶ اشتباه گرفت.

آلتیما ۲۰۱۶

مدل قبلی آلتیما چهار سیلندر همین حالا نیز در زمینه مصرف سوخت جاده‌ای غیر هیبریدی با مصرف ۶/۱۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، نسبت به تمام رقیبان، برتری دارد (البته به جز مزدا 6 با گزینه تکنولوژی احیای i-ELOOP). اکنون نیز، نیسان با استفاده از برخی اصلاحات در آلتیما مدل ۲۰۱۶ توانسته فاصله آن را با دیگر رقبا افزایش دهد. تمام مدل‌های آلتیما 2.5 مدل ۲۰۱۶، به جز تریم جدید SR، با کاهش ۰/۱۳ لیتری، به مصرف سوخت ۶/۰۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در جاده رسیده‌اند. نیمرخ آئرودینامیک جدید بدنه خودرو، اصطکاک کمتر در موتور و پوشش هوشمند جلوپنجره، از جمله فاکتورهایی هستند که در این موضوع نقش داشته‌اند. در همین حال، مصرف سوخت شهری و ترکیبی مدل چهار سیلندر به ترتیب به میزان ۸/۷۱ و ۷/۵۹ لیتر، به همان میزان قبلی باقی مانده‌اند. همان شرایط برای مدل‌های V-6 نیز حفظ شده است ، یعنی ۱۰/۷ لیتر در شهر و ۷/۳۵ لیتر در جاده در هر ۱۰۰ کیلومتر. نیسان همچنین می‌گوید که در تنظیمات جدید سیستم CVT، با استفاده از «نقاط شیفت مصنوعی»، واکنش شتاب بیشتری ایجاد شده است. در همین حال، با استفاده از عایق صوتی بیشتر، میزان نویز موتور در داخل کابین کاهش یافته است.

آلتیما ۲۰۱۶

در سیستم‌های فرمان و تعلیق نیز  تنظیمات جدیدی ارائه شده است. مدل جدید نیسان آلتیما SR با هر دو نوع پیشرانه 2.5 چهار سیلندر و 3.5 V-6 در دسترس قرار گرفته که مواردی چون صلبیت بیشتر برای محورهای ضدّ لغزش جلو و عقب، چرخ‌های بزرگتر، تریم دودی چراغ‌های جلو، اسپویلر در صندوق عقب و یک طرح دوخت کنتراست آبی در داخل کابین اضافه می‌کند.  یک سری تجهیزات اضافی ایمنی هوشمند نیز در دسترس قرار گرفته است ، از جمله کروز کنترل انطباقی، هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری. نیسان آلتیما مدل ۲۰۱۶ در اواخر پاییز امسال وارد بازار می شود. البته هنوز قیمت‌گذاری آن اعلام نشده، ولی احتمالاً مشابه مدل ۲۰۱۵ با شروع قیمتی برابر ۲۳۱۲۵ دلار برای آلتیما 2.5 خواهد بود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی