پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تولید خودرو گازسوز

اشتغال 22 هزار نفری در صنعت گاز

به گفته مدیر اجرایی اتحادیه سوخت‌های جایگزین و خدمات وابسته؛ حدود 5 میلیون خودرو گاز سوز در کشور وجود دارد و بیش از 22 هزار نفر در این صنعت مشغول به کار هستند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علی عسگری مدیر اجرایی اتحادیه سوخت‌های جایگزین و خدمات وابسته اظهار کرد: پس از افزایش قیمت […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۰ آذر ۱۳۹۸

به گفته مدیر اجرایی اتحادیه سوخت‌های جایگزین و خدمات وابسته؛ حدود 5 میلیون خودرو گاز سوز در کشور وجود دارد و بیش از 22 هزار نفر در این صنعت مشغول به کار هستند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علی عسگری مدیر اجرایی اتحادیه سوخت‌های جایگزین و خدمات وابسته اظهار کرد: پس از افزایش قیمت بنزین تعداد مصرف کنندگان سی ان جی افزایش یافت که نشان می‌دهد نگاه مثبتی به مصرف گاز طبیعی پیدا کرده‌ایم.

وی در این راستا ادامه داد: 17 تا 18 سال است که صنعت گاز در کشور شکل گرفته و اکنون حدود 4.5 تا 5 میلیون خودرو گازسوز در حمل و نقل دایر است، همچنین حدود 22 هزار نفر هم در این صنعت مشغول به کار هستند.

این مقام اجرایی تشریح کرد: با توجه به سرمایه گذاری 3 تا 4 میلیارد دلاری در صنعت گاز، در این صنعت ضرر نکرده‌ بلکه نزدیک به 40 میلیون دلار تاکنون منفعت داشته است.

مدیر اجرایی اتحادیه سوخت‌های جایگزین و خدمات وابسته بیان کرد: وزارت کشور، وزارت نفت، وزارت صمت و سازمان ملی استاندارد درگیر سی ان جی کردن خودرو‌ها هستند. گاز طبیعی در یک برهه‌ای از زمان که واردات بنزین ممنوع شد، اهمیت یافت.

لزوم بازنگری در محل تعبیه مخزن گاز خودروها

وی تصریح کرد: خودروسازان باید به ساخت خودرو‌های دوگانه توجه بیشتری کنند چرا که اکنون این خودروها واقعی تولید نمی‌شود. خودرو دوگانه باید طوری طراحی شود که مخزن گاز در صندوق عقب خودرو نباشد تا منجر به پر کردن فضای صندوق عقب نشود.

عسگری اشاره کرد: انتظار داریم با تمام زحمات صورت گرفته در این صنعت، توجه جدی تری به موضوع دوگانه سوز کردن خودرو‌ها شود. از مشکلات تولید خودرو‌های دو گانه کمبود لوله است و تولید کنندگان مشکلات زیادی در این زمینه دارند.

مدیر اجرایی اتحادیه سوخت‌های جایگزین و خدمات وابسته با تاکید بر اینکه توان استفاده از سی ان جی را در کشور داریم، گفت: بسیاری از کشور‌ها نمی‌توانند از خودرو‌های دوگانه استفاده کنند چرا که منابع گاز طبیعی آن‌ها محدود است، اما این نعمت خدادادی در کشور ما به خوبی یافت می‌شود.

وی با بیان اینکه افرادی که قصد گاز سوز کردن خودروی خود را دارند حتما باید به مراکز معتبر مراجعه کنند، گفت: حدود 2 هزار و 500 جایگاه عرضه سوخت سی ان جی در کشور وجود دارد که نشان می‌دهد در بومی کردن آن به خوبی پیشرفت کرده‌ایم. برای تبدیل خودرو‌های تک سوز به دوگانه قیمت‌های متفاوتی وجود دارد که برخی از آن‌ها غیرواقعی و غیرمنطقی است.

این مقام اجرایی با تأکید بر اینکه عمر موتور خودرو‌های گازسوز بیشتر از بنزین است، گفت: امروزه خودرو‌های گازسوز بدون نقص فنی و با موتوری سالم تولید می‌شوند.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

پس از تائید وزارت کشور سهمیه ریالی وانت بارها واریز می شود

لزوم جلوگیری کمیسیون اقتصادی مجلس از افزایش قیمت ها

چرایی ایجاد شدن صف های طولانی در جایگاه های سوخت

آزادسازی قیمت بنزین به نفع مردم است/ کاهش مشهود قاچاق بنزین

افزایش قیمت بنزین تنها شایعه و گمانه زنی است

افزایش بی برنامه نرخ حامل های انرژی اثرات منفی به دنبال دارد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی