پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ارمنستان

کشور ارمنستان دارای تاریخی با شکوه

جالب است بدانید که ارمنستان در تمام نقاط دنیا با نام رسمی جمهوری ارمنستان شناخته شده است و کشوری زیبا در قفقاز جنوبی است که پایتخت رسمی آن، شهر ایروان است. به گزارش پایگاه خبری چوان خودرو کشور ارمنستان از لحاظ جغرافیایی تقریبا در قفقاز جنوبی (ماورای قفقاز) قرار گرفته است واز نکات مثبت آن […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۱ آذر ۱۳۹۸

جالب است بدانید که ارمنستان در تمام نقاط دنیا با نام رسمی جمهوری ارمنستان شناخته شده است و کشوری زیبا در قفقاز جنوبی است که پایتخت رسمی آن، شهر ایروان است.

به گزارش پایگاه خبری چوان خودرو

کشور ارمنستان از لحاظ جغرافیایی تقریبا در قفقاز جنوبی (ماورای قفقاز) قرار گرفته است واز نکات مثبت آن میتوان به جایگاهش در میان دریای سیاه و دریای خزر اشاره کرد که در این حالت مانند مرزی میان آسیا و اروپا است.

همانطور که می دانید و در نقشه ی جغرافیا نیز مشخص است،همسایگان اصلی کشور ارمنستان در غرب ان ترکیه بوده، در شمال گرجستان، در شرق جمهوری آذربایجان در جنوب ایران و جمهوری خودگردان نخجوان که امروزه جزئی از جمهوری آذربایجان است.

یکی از جذابترین نکاتی که در رابطه با تور ارمنستان میتوان به ان اشاره کرد، نام بومی این کشور است که در زبان ارمنی هایک می‌باشد. البته در سده‌های میانه با افزودن پسوند فارسی ستان (به معنای سرزمین) به هایاستان تغییر پیدا کرد. این نام جالب دارای پیشینه ی تاریخی گسترده ای است.

با توجه به اسناد تاریخی و سنت مردم این سرزمین، در واقع نام هایی که به بنیانگذار افسانه ای ملت ارمنی برمیگردد که نتیجه نتیجه نوح پیامبر است.

با گریزی به نوشته موسی خورنی، تاریخ نویس ارمنی، در سال ۲۴۹۲ قبل از میلاد متوجه میشوید که در کتاب تاریخی او آمده است که هایک پادشاه بابل را به طور کامل شکست داد و حکومت ارمنی را در منطقه آرارات بنیان گذاری کرد. پس از آن زبان ارمنی در این منطقه ، به عنوان زبان رسمی کشور ارمنستان شناخته شد.

مناطق تاریخی و گردشگری با اهمیت در تور ارمنستان

1-معبد گارنی و صومعه سراهای ارمنستان ،نمادی از مقدس بودن تاریخ این کشور

با توجه اسناد و مدارک تاریخی می توان گفت که زمان بنیانگذاری قلعه گارنی حدودا به دوران پادشاهی هایک نهایت که به نام گارنیک نوه نتیجه (هایک) نامگذاری شده است، بازمیگردد.این معبد زیبا حدودا در مجاورت رودخانه گارنی که در 28 کیلومتری جنوب شرقی شهر زیبای ایروان است،قرار گرفته شده است.

ناگفته نماند که معبد گارنی در محدوده و نزدیکی استان کوتایک می باشد. گفته شده است که این منطقه با طراوت ،به علت داشتن شرایط آب و هوایی و جغرافیایی ویژه و مطلوبش، در ارمنستان به عنوان ییلاق و شکارگاه مخصوص و انحصاری پادشاهان بسیار زیادی، در قرون مختلف بوده است.

حقیقت آن است که ارمنستان با وجود آنکه یک کشور کوچک میباشد اما تاریخ غنی ان باعث شده است که به تدریج این کشور به یک مکان شگفت انگیز برای گردشگران تمام دنیا تبدیل می‌شود.

دلیل اصلی مشهوریت ارمنستان در عرصه ی جهانی آن است که ،این کشور به‌عنوان اولین کشوری که مسیحیت را به‌عنوان دین رسمی خود پذیرفت،شناخته شده است و حال این معبد زیبا نمادی از مسیحیت در دوران باستان است و توانسته است تا بهترین دیدنی‌ها و اعجاب انگیز ترین مکان های گردشگری اروپا را در کنار قله آرارات در مجاورت خود جای دهد.

توجه داشته باشید که آرارات که در کنار رشته‌کوه‌های کشور ترکیه قرار گرفته است و تمام مردم این ناحیه ان را به‌عنوان سمبل ملی ارمنستان به شمار می‌آورند و دلیل اصلی شان آن است که نام آرارات در کتاب مقدس، به‌عنوان مکان به خشکی نشستن کشتی نوح، به‌عنوان یک کوه مقدس آورده شده است. به جز معبد گارنی، صومعه‌های مختلفی در این کشور وجود دارد که در کنار زیبایی‌ها و جذابیت های طبیعی باعث ایجاد منظره متفاوت و تاریخی شده اند.

ایروان ،پایتخت و بزرگترین شهر ارمنستان

همانطور که میدانید، شهر ایروان به‌عنوان پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور ارمنستان در تور ارمنستان است و بهترین نقطه برای آغاز گشت و گذار برای کسانی است که تور ارمنستان را انتخاب کرده اند.

این شهر با شکوه و باستانی ،دارای خانه میدان جمهوری است که دیدن کردن از آن خالی از لطف است. تماشای نمای جالب و تاریخی یادبود شکست شوروی در جنگ جهانی دوم نیز میتواند برایتان حیرت انگیز باشد.

این شهر باستانی دارای تاریخ غنی است که حتی یادبودی از قتل‌عام ارامنه هم در آن ساخته شده است که امروزه به یکی از جاذبه‌های مهم تاریخی و فرهنگی شهر ایروان تبدیل شده است.

پارک ملی شیکاهو،یک جنگل اسرار آمیز

به گزارش سفر باتو ، این پارک ملی حیرت انگیز، جز دومین جنگل محافظت شده بزرگ کشور ارمنستان است که حتی بسیاری از قسمت‌های این جنگل وسیع، هنوز مورد کشف ،واکاوی قرا. نگرفته است. ناگفته نماند که جاندارانی وحشی همچون پلنگ، خرس، بزکوهی و مار و حدود ۱۱۰۰ گونه گیاهی، در این جنگل زیبا زندگی می کنند.

تنها نکته منفی و مشکل ساز برای جنگل شیکاهو آن بود که در سال ۲۰۰۵هنگامی که دولت ارمنستان تصمیم به عملی کردن طرح احداث یک بزرگراه در این جنگل را گرفت،محیط زیست و زندگی جانوری گونه های مختلفی را به خطر انداخت، اما خوشبختانه حافظان محیط‌زیست به‌سرعت وارد کار شدند وبا مخالفت خود با احداث این طرح توانستند مانع از ادامه ی تخریب در این جنگل شوند. کسانی که به ارمنستان و جنگل شبکاهو رفته اند حتما از محیط سرسبز و زیبا و وسیع این جنگل و چندین آبشار زیبا ی آن برای شما تعریف خواهند کرد.

دریاچه سوان

جالب است بدانید که دریاچه سوان در مرکز کشور ارمنستان قرار گرفته است وبا نام بزرگ‌ترین دریاچه کشور معروف است. ناگفته نماند که این دریاچه یکی از مهم ترین جاذبه گردشگری زیبایی است که روح گردشگران و توریستان را تلطیف می کند.

به علاوه وجود ،صومعه‌ها و معابد مختلف در اطراف دریاچه سوانبه اهمیت تاریخی و مذهبی این مکان نیز افزوده است . توجه داشته باشید که اگر در فصولی مچون بهار و تابستان به این مکان زیبا بروید می توانید از موج‌سواری در این ناحیه لذت ببرید و یا اینکه در رستوران‌های اطراف غذاهای دریایی لذیذ و مطابق با میلتان را انتخاب و میل کنید در ارمنستان به راحتی می توانید از آفتاب زیبای کنار دریاچه سوان و حمام آب گرم ،لذت ببرید.

انتهای پیام/

کیفیت سفر با اتوبوس های VIP ایران پیما چگونه است؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی