پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

وضعیت آلودگی هوا

آلودگی هوا جان 3 هزار نفر را در سال 97 گرفت

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طبق آمار، میزان مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در تهران در سال 97، بالغ بر 3 هزار نفر از افراد بالای 30 سال بود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو دکتر علیرضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: در […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۲ آذر ۱۳۹۸

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طبق آمار، میزان مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در تهران در سال 97، بالغ بر 3 هزار نفر از افراد بالای 30 سال بود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

دکتر علیرضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: در کلانشهرها، آلودگی هوا به ویژه ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون وارد ریه و بافت بدن افراد شده و عوارض زیادی به وجود می‌آورد.

وی در این راستا ادامه داد: طی سال‌های 92 تا 94 شاهد کاهش غلظت آلاینده‌های هوا بودیم، اما از سال 94 تا 96 افزایش غلظت و آلودگی هوا را داشته ایم و هم اکنون این آلودگی 3.3 برابر حد مجاز جهانی است.

این مقام مسئول تشریح کرد: هزینه های مستقیم و غیر مستقیم تحمیلی ناشی از آلودگی هوا بسیار زیاد است که تعطیلی مدارس، دانشگاه ها، بازار بخشی از آن است.

وی با بیان اینکه طبق برآورد سازمان بهداشت جهانی این هزینه در ایران بالغ بر 30 میلیارد دلار و برابر با 2.48 درصد تولید ناخالص ملی است، اشاره کرد: طبق آمار، میزان مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در تهران در سال 97، بالغ بر 3 هزار نفر از افراد بالای 30 سال بود که بیماران مزمن تنفسی 85 نفر، سرطان ریه 96 نفر، بیماران قلبی 1058 نفر و سکته های مغزی 526 نفر بودند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: برای کلانشهرهایی مانند تهران و اصفهان نیازمند برنامه‌ها و تمهیدات ویژه هستیم. همچنین، در جنوب، غرب و شرق کشور با پدیده غبارآلودگی نیز مواجه هستیم که راهکارهای این آلودگی‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

متهم ردیف اول آلودگی هوا؛ موتورسیکلت ها و خودروها

هوای تهران دوباره ناسالم شد

تهران 3 قفله شد!

کیفیت هوای پایتخت طی فردا بهتر خواهد شد

هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم است

نظرات مختلف پژوهشگران در انتخاب بهترین و بدترین شهرهای جهان برای رانندگی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی