پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سوپر اسپرت مشترک ب‌ام‌و و مک لارن

سوپر اسپرت مشترک ب‌ام‌و و مک لارن

کمپانی آلمانی ب‌ام‌و و مک لارن ، که  با همکاری یکدیگر خودروی بی نظیر مک لارن F1 را تولید کردد، این بار برای تولید یک سوپر اسپرت ممتاز با هم همکاری می کنند. مک لارن که  در گذشته ، پروژه SLR با مرسدس شریک شده بود ، این بار با ب‌ام‌و به دنبال طراحی خودرویی […]

javankhodro
جمعه - ۳ مهر ۱۳۹۴

کمپانی آلمانی ب‌ام‌و و مک لارن ، که  با همکاری یکدیگر خودروی بی نظیر مک لارن F1 را تولید کردد، این بار برای تولید یک سوپر اسپرت ممتاز با هم همکاری می کنند.

مک لارن که  در گذشته ، پروژه SLR با مرسدس شریک شده بود ، این بار با ب‌ام‌و به دنبال طراحی خودرویی فراتر از خودروهای مارک M باواریا است که تبدیل به گل سرسبد ب‌ام‌و و پرچم‌دار محصولات آن شود.این اولین خودروی سوپر اسپرت ب‌ام‌و خواهد بود.M1 یک خودروی موتوروسط سریع بود که حتی با استانداردهای زمان خود، یک سوپر اسپرت تلقی نمی‌شد.

سوپر اسپرت مشترک ب‌ام‌و و مک لارن  (2) سوپر اسپرت مشترک ب‌ام‌و و مک لارن  (2)

معرفی این خودرو طی دو سال آینه ، برنامه ریزی شده است اما ورود آن به نمایندگی‌ها در سال 2019 اتفاق خواهد افتاد.

بدنه این خودرو از جنس فیبر کربنی خواهد بود که اکنون ب‌ام‌و مهارت خاصی در ساخت آن پیدا کرده است.موتور این سوپر اسپرت  ، نیز ممکن است یک موتور 8 سیلندر خورجینی 4.0 لیتری باشد که از 4 توربوشارژر شامل دو توربوشارژر الکتریکی و دو توربین مکانیکی بهره می‌گیرد که بیشینه قدرت آن نیز فراتر از 750 اسب بخار پیش‌بینی می‌شود.

 مک لارن ب‌ام‌و

طراحی این خودرو از سبک متمایزی بهره خواهد برد که شامل معماری مک لارن و طراحی ب‌ام‌و می‌شود.با این وجود فعلاً همه چیز در حد شنیده‌هاست و باید دید محصول نهایی به چه صورتی شکل می‌گیرد. این در حالی است که مرسدس نیز نقشه‌هایی برای معرفی یک سوپر اسپرت یا هایپر کار تا اواخر این دهه دارد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی