معاون وزیر نفت گفت: هفته آینده، جزئیات و نحوه نام نویسی مالکان خودروهای بنزین سوز عمومی از طریق اعلامیههای شرکت ملی پالایش و پخش اعلام خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علیرضا صادق آبادی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران با توجه به موافقت شورای اقتصاد با پرداخت 6 هزار […]
به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو
علیرضا صادق آبادی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران با توجه به موافقت شورای اقتصاد با پرداخت 6 هزار و 500 میلیارد تومان کمک بلاعوض برای دوگانه سوز کردن خودروها اظهار کرد: این خودروها شامل ناوگان حمل و نقل عمومی یعنی تاکسیهای سدان، ون، وانت بارهای پرمصرف و کم مصرف و خودروهای مسافربر شخصی است که در سامانه وزارت کشور مشخص شده اند.
این مقام مسئول در این راستا بیان کرد: این مبلغ به استناد ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر از محل صرفه جویی در مصرف بنزین تامین میشود و هفته آینده، جزئیات و نحوه نام نویسی مالکان خودروهای بنزین سوز عمومی از طریق اعلامیههای شرکت ملی پالایش و پخش اعلام خواهد شد.
وی تصریح کرد: پیش بینی میشود که از محل اجرای این طرح، روزانه 10 میلیون لیتر بنزین کمتر مصرف شود و از طریق صادرات این مقدار، اصل و فرع وام شبکه بانکی به شرکت ملی پالایش و پخش تسویه خواهد شد.
صادق آبادی گفت: در این طرح بانکهای عامل وامی را به ارزش 6 هزار و 500 میلیارد تومان به شرکت پالایش و پخش پرداخت میکنند که این شرکت هم در قرارداد با کارخانجات خودروساز و همچنین کارگاههای تبدیل خودروهای بنزین سوز به دوگانه سوز، این مبلغ را به کارخانجات و کارگاههای تبدیل پرداخت میکند.
معاون وزیر نفت اشاره کرد: با اجرای این طرح ضمن کمک به ایجاد اشتغال سریع در کشور، هزینههای حمل و نقل مسافر حتی در مقایسه با بنزین هزار تومانی هم کاهش مییابد چراکه رانندگان سوخت خود را با نرخ 450 تومان دریافت میکنند.
وی کاهش مصرف بنزین در کشور و امکان صادرات بنزین صرفه جویی شده به دیگر کشورها و همچنین کاهش آلایندههای سوخت بدلیل جایگزین کردن سوخت سی ان جی بجای بنزین را از دیگر مزایای اجرای این طرح دانست.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تمام ظرفیت ساخت و تولید تجهیزات خودروهای دوگانه سوز در کشور موجود بوده تصریح کرد: در جلسات با کارخانجات و کارگاههای تبدیل متوجه شدیم که ماهانه امکان تبدیل 200 هزار خودروی بنزین سوز به دوگانه سوز فراهم است و با توجه به اینکه ممکن است این ظرفیت در ماههای اول به طور کامل فراهم نباشد، پیش بینی میکنیم که حداکثر ظرف مدت یک سال این طرح به طور کامل به سرانجام برسد.
وی تشریح کرد: مالکان این خودروها میتوانند به صورت مستقل با مراجعه به کارگاههای تبدیل که دارای مجوز سازمان ملی استاندارد و وزارتخانههای صنعت و نفت باشند، خودروهای خود را با هزینه شخصی دوگانه سوز کنند، اما از محل تبصره 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر اعتباری برای تبدیل خودروهای شخصی درنظر گرفته نشده است و هدف این طرح، کاهش هزینههای ناوگان عمومی کشور است.
انتهای پیام/
دیدگاه خود را بنویسید