مدیر عملیات شرکت امداد خودرو ایران راهکارها و نشانه های اصل یا تقلبی بودن امدادخودروهای برون شهری را توضیح داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو رمضانی مدیر عملیات شرکت امداد خودرو ایران، اظهار کرد: در جامعه امروزی، خودرو نه به عنوان یک کالای لوکس، بلکه یک کالای اساسی مورد نیاز همه مردم به شمار […]
به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو
رمضانی مدیر عملیات شرکت امداد خودرو ایران، اظهار کرد: در جامعه امروزی، خودرو نه به عنوان یک کالای لوکس، بلکه یک کالای اساسی مورد نیاز همه مردم به شمار می رود. قاعدتا همه کسانی که از خودرو استفاده میکنند علم کافی از بحث اطلاعات فنی خودرو را ندارند.
وی در این راستا تصریح کرد: با توجه به افزایش حجم استفاده از خودرو، نیاز مردم برای نگهداری از آن زیاد می شود. در کنار آن ارائه خدمات امدادی با توجه به افزایش حجم ترافیک و مشکلات به وجود آمده برای خودرو، نیاز به ارائه خدمات در محل خودرو بیشتر می شود.
رمضانی اشاره کرد: برخی شرکتها از این موقعیت به وجود آمده سوءاستفاده میکنند. اصولا افرادی هستند که خودروهای امدادی متفرق دارند و در محورهای برون جاده ای بدون مجوز فعالیت می کنند. بیشترین حضور آنها زمانیست که خودرو نیاز به خدمات داشته باشد.
این مقام مسئول همچنین توضیح داد: در این زمان، بدون اینکه خدمات یا مشاوره فنی درستی دهند خودرو را حمل و به سمت تعمیرگاههای شخصی می برند، در صورتی که بسیاری از ایرادات در محل قابل رفع است.
وی ادامه داد: در این زمان فرد، یک هزینه حمل گزاف خارج از تعرفه باید پرداخت کند و هم ایراد خودرو را بیش از اندازه بزرگ می کنند و هزینه گزاف جداگانه ای به آن تحمیل می شود.
مدیر عملیات شرکت امداد خودرو ایران تصریح کرد: تمام شرکتهای خودروساز و واردکننده خودرو، به عبارتی تمام عرضهکنندههای خودرو کشور به دلیل بحث الزام در گارانتی خودرو از خدمات امدادی به عنوان یک پوشش در قالب خدمات پس از فروش به مردم ارائه می دهند.
وی بیان کرد: شرکت ایران خودرو برای خدمت رسانی بهتر، به افرادی که نیاز به خدمات امدادی دارند تلفنهای سراسری گذاشته است که می توانند از این خدمات استفاده کنند. پس از آن شرکتها و افراد متفرقه ای به این عرصه وارد شدند و شروع به کلاهبرداری از مردم کردند.
رمضانی افزود: این افراد مشخص نیست اطلاعات را از چه منبعی بدست آورده اند و ممکن است به صورت اتفاقی تماس بگیرند. این کلاهبرداران زمانی که میبینند شرکتی مانند ایران خودرو خدمات امدادی ارائه میدهد و محدودیت دارد، در قالب همین خدمات امدادی متأسفانه با مردم تماس میگیرند و یکسری کارتها و اشتراکهایی را به مردم میفروشند که در آن هیچ خدمتی ارائه نمیشود.
به گفته این مقام مسئول فروش کارت این افراد، وابستگی به شرکت ایران خودرو یا در واقع کارت طلایی ندارد.
رمضانی اظهار کرد: بر اساس اطلاعیه وزارت صنعت، معدن و تجارت تمام خودروهایی که 2 سال گارانتی دارند خدمات امدادی آنها رایگان است که ممکن است بسیاری از مردم از این خدمات امدادی مطلع نباشد و حتی از خدمات آن استفاده نکرده باشند.
مدیر عملیات شرکت امداد خودرو ایران تصریح کرد: این شرکتها پس از تماس با افراد، یک پرزنتی را انجام می دهند و پس از دریافت وجه کار را پیش می برند که کاری غیر قانونی است چرا که خدمات برای این دسته از افراد رایگان و هیچ پولی نباید پرداخت کنند.
رمضانی افزود: گاهی دیده شده این دسته از کلاهبرداران برای اطمینان دادن از انجام کار امداد رسانی، تلفنهای سراسری شرکت امداد خودرو را به مشتری می دهند، مبنی بر اینکه مشتری زمانی که نیاز به خدمت داشته باشد با ما تماس می گیرد مبنی بر اینکه این امر در سیستم قابل رؤیت است و پس از پرداخت وجه کارتان انجام خواهد شد، اما در اصل خدمات امدادی برای این دسته از خودروها رایگان است.
مدیر عملیات شرکت امداد خودرو ایران افزود: بر اساس استاندارد وزارت صنعت، معدن و تجارت تمام خودروهای امدادی باید دور نویسی داشته باشند. همچنین تمام امدادگرها باید لباس امدادی و کارت شناسایی داشته باشند که در این صورت امداد توسط یک امدادگر به امدادخواه انجام میشود.
وی بیان کرد: افراد از تلفن های سراسری میتوانند استعلام بگیرند و با خیال راحت کار امدادگری را انجام دهند. حتی از طریق سایت وزارت راه یا همان 141 می توان به اطلاعات امدادگر دست یافت؛ علاوه بر این شماره پلاک امدادگران در سامانه ثبت شده است که میتوانند استعلام بگیرند و از واقعی بودن امداد خودرو اطمینان حاصل کنند.
انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
دیدگاه خود را بنویسید