پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ایکو-لوگو-ایران خودرو

مديريت بهره گيري از توان و ظرفيت داخلي

گروه صنعتی ایران خودرو در فصل جدید فعالیت های خود با هدف اعتلای صنعت خودرو کشور در سایه همدلی مجاهدانه و بهره مندی از ظرفیت و استعداد ارزشمند داخلی، رویکردی را برگزیده که قطعا منافع پایداری را برای صنعت کشور رقم خواهد زد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  گروه صنعتی ایران خودرو در فصل […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۲۱ آذر ۱۳۹۸

گروه صنعتی ایران خودرو در فصل جدید فعالیت های خود با هدف اعتلای صنعت خودرو کشور در سایه همدلی مجاهدانه و بهره مندی از ظرفیت و استعداد ارزشمند داخلی، رویکردی را برگزیده که قطعا منافع پایداری را برای صنعت کشور رقم خواهد زد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

گروه صنعتی ایران خودرو در فصل جدید فعالیت های خود با هدف اعتلای صنعت خودرو کشور در سایه همدلی مجاهدانه و بهره مندی از ظرفیت و استعداد ارزشمند داخلی، رویکردی را برگزیده که قطعا منافع پایداری را برای صنعت کشور رقم خواهد زد. مجموعه اقداماتی که اهتمام به آن می تواند پیشران موثری برای این صنعت در شرایط دشوار امروز کشور باشد.

در همهمه پرآشوب محدودیت های بین المللی وضع شده برای به تلاطم انداختن ایران عزیزمان، با حمایت متخصصان جهادگر گروه صنعتی ایران خودرو و در ظل توجه به رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری توانسته ایم با اتکای بر توان و ظرفیت داخلی، ضمن تحرک بخشیدن به بخش های مختلف تولیدی صنعت خودرو کشور و همچنین بهره گیری از تجربه و دستاوردهای به دست آمده در صنایع دفاعی کشور معبری جدید در کاهش وابستگی بگشایم و توفیقات ارزشمندی را به دست آوریم.

اقدامی که با اعتمادسازی و ایجاد همدلی در بخش های مختلف بین تامین کنندگان و تولیدکنندگان صنعت خودرو کلید خورد و حاصل آن طی سه ماه گذشته این بود که با همه محدودیت ها بتوانیم با گذر از روند رو به تنزل که موقعتی بحرانی برای این صنعت ایجاد کرده بود، نقطه عطفی را در فعالیت ها شاهد باشیم که دستاورد آن رشد و خوداتکایی در این صنعت بوده است.

گروه صنعتی ایران خودرو توانست در سه ماه گذشته به رغم تشدید تحریم های بین المللی بویژه در صنعت خودرو دستاوردهای شاخصی را تنها با اتكا به ظرفیت های محدود شركت های خودروساز و قطعه ساز رقم بزند. این شرکت ضمن ایجاد میثاق نامه ای با تامین کنندگان، تمرکز بر افزایش ظرفیت تولید، کاهش تعهدات، جلب رضایتمندی مشتریان و توسعه صادرات را در سرفصل برنامه های خود تعریف کرد و اهتمام خود را به کار بست تا دستاوردهای قابل ارایه ای را تقدیم کند.

بی شک این تنها با همراهی و مساعدت همواره کارکنان خدوم و زحمت کش شرکت مقدور بود که بتوانند با همبستگی ضمن حذف انواع موانع، در مدت زمان کوتاهی، گام های اساسی در مسیر اعتلای بزرگترین شركت خودروسازی خاورمیانه بردارند.

دستاوردهای شاخص حوزه تولید، فروش و خدمات پس از فروش

از ثمرات این اقدامات یکی افزایش تجاری سازی از روزانه 930 دستگاه به حدود 2000 دستگاه بوده است. آهنگ رشد این افزایش تولید روزانه به نحوی است که در هفته آینده این رقم به 2500 دستگاه خواهد رسید.

بعلاوه افزایش تولید خودروی بدون کسری (عبورمستقیم) از 3 درصد تولید روزانه در هفته اول مهرماه به 58 درصد، كاهش خودروهای كف از 65 هزار دستگاه در هفته اول شهریورماه به حدود 16هزاردستگاه و همچنین تحویل تمامی تعهدات معوق در فروش فوری محصولات از جمله فعالیت های موثر انجام شده در حوزه تولید، فروش بوده است.

شایان ذکر است که تعهدات معوق در فروش فوری محصولات در هفته اول شهریورماه 3700 دستگاه بوده است در حالی که در هفته اول آبان ماه به كلیه تعهدات معوق عمل شد و در حال حاضر فروش فوری تعهد معوقی ندارد. از ديگر سو برنامه های توسعه محصول و برنامه ریزی جهت عرضه محصولات جديد از جمله دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیك، 207 پانوراما در دستور كار ایران خودرو قرار دارد.

همچنين ادغام و يکپارچه سازي حوزه هاي فروش و خدمات پس از فروش با هدف خلق ارزش افزوده براي مشتريان با هزينه كمتر و اعمال سياست هاي يكپارچه در حوزه فروش و خدمات پس از فروش با هدف كاهش هزينه ها در چرخه عمر محصول، اعمال مديريت واحد بر شبكه فروش و خدمات پس از فروش با هدف نظارت برعملكرد شبكه و بهبود مستمر، افزايش درآمدها و بهبود کيفيت خدمات، پیگیری اصلاح سبد درآمدی گروه و افزایش تمركز بر حوزه خدمات پس از فروش از مهم ترين اقدامات انجام شده در حوزه خدمات پس از فروش ايران خودرو است.

دستاوردها در حوزه تامين

نهضت داخلي سازي قطعات با تعريف ميزهاي تخصصي از سوي وزارت صمت در جريان است؛ درمجموع سه ميز برگزار شده تخصصي تعميق ساخت داخل، حدود 85 قطعه از محصولات ايران خودرو توسط 39 سازنده و با كاهش ارزبري سالانه 127 ميليون يورو بومي سازي مي شود. همچنين به منظور تحقق اهداف تعيين شده در جهاد خودكفايي،‌ تاكنون بومي‌سازي و توليد انبوه 32 قطعه از مجموع قطعات هدف‌گذاري شده محصولات ايران خودرو7. 16ميليون يورو كاهش ارزبري داشته است. از ديگر سو استفاده از توان فني و مهندسي صنايع دفاع در دستور كار ايران خودرو قرارگرفت كه در اين زمينه همکاري با 8 شركت وزارت دفاع براي ساخت داخل قطعات و مجموعه ها در قالب 23 پروژه آغاز شد. همچنين به منظور صيانت از توليد ملي و استفاده از قانون حداكثري از ظرفيت هاي داخلي، كميته جایگزینی واردات جهت جلوگیری از خرید خارجی «اقلام قابل‌ تامین از سازندگان داخلی» مورد استفاده در صنعت خودرو، درايران خودرو تشكيل شد.

دستاوردهای شاخص در حوزه صادرات و امور بین الملل

استراتژي صادرات ايران خودرو برمبناي فعال سازي سايت هاي توليدي فرامرزي، توليد محصولات جديد و همكاري با شركاي خارجي براساس رابطه برد- برد و كسب سهم مناسب از بازار هاي بين المللي بنا شده است. برهمين اساس عقد قرارداد براي نحويل 150 دستگاه كاميون واگن هود امضا شده است.همچنين فعال سازی دفاتر خارج از كشور برای بهره مندی از ظرفیت های موجود در راستای نفوذ در بازارهای موجود و توسعه بازارهای جدید، در دستور كار ايران خودرو قرار دارد .

انتهای پیام/

آمادگی ایران خودرو براِی توليد روزانه 400 دستگاه خودرو دوگانه سوز

مرتضی شفیعی عضو هیئت مدیره ایران خودرو شد

شرایط فروش 2 محصول ایران خودرو

افزایش تولید روزانه ایران خودرو به ۲هزار دستگاه تا پایان آذرماه امسال 

«زالی» مدیرعامل ایران خودرو دیزل شد

کاهش ارزبری 127 میلیون یورویی با داخلی سازی قطعات محصولات ایران خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی