پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سرویس خودروهای هیوندای-کرمان موتور-KTL

طرح بازدید زمستانه KTL برای هیوندای سواران

طرح بازدید زمستانی شرکت KTL  که از 23 آذر ماه تا 6 دی برگزار می شود، همه خودروهای هیوندایی موجود در کشور را در بر می گرد. در واقع هر خودرو هیوندایی که توسط افراد حقیقی و یا شرکت های حقوقی با گارانتی یا بدون گارانتی  وارد کشور شده باشند، می توانند با مراجعه به […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲۳ آذر ۱۳۹۸

طرح بازدید زمستانی شرکت KTL  که از 23 آذر ماه تا 6 دی برگزار می شود، همه خودروهای هیوندایی موجود در کشور را در بر می گرد. در واقع هر خودرو هیوندایی که توسط افراد حقیقی و یا شرکت های حقوقی با گارانتی یا بدون گارانتی  وارد کشور شده باشند، می توانند با مراجعه به یکی از 45 مرکز خدمات KTL، در طرح بازدید زمستانی شرکت کنند.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

شرکت تجارت بین المللی و پشتیبانی کرمان خودرو (KTL) نماینده رسمی شرکت هیوندای موتور کره جنوبی در ایران با هدف فروش و ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای سواری تولیدی و وارداتی شرکت هیوندای از ابتدای سال 1397 فعالیت خود را شروع کرده است.

خدمات پس از فروش یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که مشتریان در زمان انتخاب یک محصول به آن توجه می کنند. اهمیت کیفیت این خدمات تا به آنجا بالاست که تبدیل به یکی از ابزارهای رقابتی بین خودروسازان در جهان شده است. البته در ایران این حوزه هنوز با شرایط ایده آل خود اندکی فاصله دارد، اما هستند شرکت هایی که خدمات باکیفیت را همراه استانداردهای اصلی سازنده خودرو ارائه می کنند.

سرویس خودروهای هیوندای-کرمان موتور-KTL

شرکت تجارت بین المللی و پشتیبانی کرمان خودرو (KTL) نماینده رسمی شرکت هیوندای موتور کره جنوبی در ایران با هدف فروش و ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای سواری تولیدی و وارداتی شرکت هیوندای از ابتدای سال 1397 فعالیت خود را شروع کرده است. KTL  از آن دست شرکت های ارائه دهنده خدمات است که سعی دارد استانداردهای اصلی هیوندای را به اجرا درآورد. از این رو در نظر دارد طرح بازدید زمستانی خودروهای هیوندای را از تاریخ 23 آذر تا 6 دی در 45 نمایندگی خود در سراسر کشور همراه با تخفیفات ویژه اجرا کند.

سرویس خودروهای هیوندای-کرمان موتور-KTL

آرش حسن پور مدیر مارکتینگ KTL در خصوص کیفیت ارائه خدمات این شرکت به خودروهای هیوندایی به جوان خودرو گفت: خدمات پس از فروش زمانی از ارزش کافی برخوردار است که با استفاده از قطعات باکیفیت انجام شود. زیرا اگر قرار باشد خودروهایی مثل محصولات هیوندای که استانداردهای روز جهان را دارند با استفاده از قطعات بی کیفیت خدمات دریافت کنند، بدون شک باعث آسیب به خودرو و افزایش هزینه های مالکین می شود.

سرویس خودروهای هیوندای-کرمان موتور-KTL

وی در این خصوص ادامه داد: شرکت KTL از سال 97 در راستای خدمات رسانی به خودروهای برند هیوندایی طبق استانداردهای شریک تجاری خود (هیوندای) خدمات رسانی به خودروهای این برند را با استفاده از قطعات Genuine Part (قطعات اصلی هیوندای) آغاز کرده است. این خدمات در 45 نمایندگی خدمات پس از فروش در سراسر کشور به مشتریان ارائه می شود.

خدمات با استفاده از قطعات یدکی اصلی و استانداردهای هیوندای انجام می شود.

وی در خصوص هزینه های این خدمات به مشتریان نیز گفت: بیش از این که در مورد هزینه خدمات صحبت کنیم باید بدانیم آیا بین کیفیت خدمات شرکت هایی مثل KTL به عنوان شریک تجاری رسمی هیوندای با دیگر مراکز خدمات خصوصی تفاوتی وجود دارد یا خیر؟ باید گفت یقینا تفاوت هایی وجود دارد. به طور مثال در تعویض روغن موتور در یک خودرو، ما در KTL از فیلترهای اصلی روغنی استفاده می کنیم که هیوندای در دیگر کشورها نیز از آن بهره می برد. در واقع کیفیت این فیلتر در همه شبکه جهانی خدمات پس از فروش هیوندای یکسان است، با این تفاوت که حتی فیلترهای روغنی که در ایران به کارگیری می شود با توجه به شرایط آب و هوایی و کیفیت سوخت ایران استانداردهای بیشتر و سختگیرانه تری را پاس کرده است.

سرویس خودروهای هیوندای-کرمان موتور-KTL

البته در بازار می توان فیلترهای روغنی با حدود 30 درصد قیمت فیلتر روغن مورد استفاده هیوندایی پیدا کرد. اما موضوع این است که آیا با خرید فیلترهای ارزان تر آیا صرفه جویی اقتصادی صورت گرفته است؟ واقعا اینطور نیست. زیرا آن فیلتر روغن نمی تواند کارایی مناسب را داشته باشد و به همین دلیل عمر موتور خودرو کاهش می یابد. آن فیلتر روغن بی کیفیت نمی تواند ذرات بسیار کوچک شناور در روغن را جذب کند و همان ذرات باعث سایش بیشتر از حالت نرمال بین قطعات می شوند. این در حالی است که قطعات مورد استفاده در KTL به دلیل کیفیت بالا و اعتبار برند هیوندای، دارای گارانتی هستند. اما در بازار انواع قطعات بی کیفیت عمدتا چینی وجود دارد که با بسته بندی های بسیار نزدیک به قطعه اصلی عرضه می شوند و گارانتی هم ندارند.

سرویس خودروهای هیوندای-کرمان موتور-KTL

وی در خصوص تخصص تکنیسین ها در شبکه خدمات پس از فروش KTL در سراسر کشور نیز به تخت گاز گفت: از جمله نکاتی که بسیار مورد توجه قرار داده ایم بحث آموزش و کیفیت یکسان خدمات در سراسر شبکه است. در واقع تکنیسین هایی که در این خصوص آموزش دیده اند بعد از قبولی در یک آزمون ورودی توانستند به کلاس های آموزشی راه پیدا کنند. کلاس های آموزشی KTL توسط مدرسین حرفه ای آموزش دیده توسط هیوندای اداره می شود. در پایان نیز افراد با آزمون سختی رو به رو هستند و در صورت قبولی مجوز فعالیت در شبکه خدمات پس از فروش برای آنها صادر می شود. ضمنا در مرکز تهران نیز یک گروه مشاوره وجود دارد که هر لحظه شبکه خدمات پس از فروش را در سراسر کشور راهنمایی می کند.

وی ضمن اشاره به استفاده KTL از روغن موتورهای ساخت Castrol در شبکه خدمات پس از فروش در سراسر کشور، با ذکر این نکته که روغن های متفرقه مورد تأیید این شرکت نیستند، ادامه داد: متاسفانه در بازار از روغن موتورهایی با بسته بندی برندهای معتبر خارجی استفاده می شود که گاهی هم قیمت روغن موتورهای اصلی و یا ارزان تر هستند. اما واقعیت اینجاست که این روغن موتورها کیفیت مناسب ندارند و به موتور خودرو آسیب وارد می کنند. کیفیت پایین روغن موتور به خصوص در موتورهایی با نسبت تراکم بالا می تواند مشکلات بزرگی ایجاد کند. زیرا این روغن موتورها به دلیل کیفیت پایین additive یا افزودنی های روغن، نمی تواند از عهده وظایف خود به خوبی بر بیاید. به خصوص این موضوع زمانی که موتور در دورهای بالا دوران می کند با عدم روغن کاری صحیح می تواند باعث تخریب یاتاقان ها شود.

سرویس خودروهای هیوندای-کرمان موتور-KTL

آرش نصرتی سرپرست واحد فنی مهندسی و گارانتی KTL نیز با تایید این موضوع به تخت گاز می گوید: هر خودرو طبق استانداردهایی که از سوی سازنده ارائه می شود، نیاز به روغن موتور و گیربکس با کیفیت خاصی دارد. در این بین حتی می توان از روغن های مشابه با همان استانداردها استفاده کرد، اما متاسفانه بسیاری از مالکین که اطلاعات دقیق در این خصوص ندارند، با مشاوره مراکز خدماتی خصوصی به طور مثال از یک روغن موتور متفرقه استفاده می کنند که به توصیه افراد نا آگاه مثلا تا 10 هزار کیلومتر نیاز به تعویض ندارد.

سرویس خودروهای هیوندای-کرمان موتور-KTL

در حالی که مثلا در خودروهای هیوندای طبق استانداردهای سازنده خودرو که با شرایط آب و هوایی و سوخت در ایران کالیبره شده است، روغن موتور باید در 5 هزار کیلومتر تعویض شود و برای گیربکس هم 60 و 50 هزار کیلومتر تعریف شده است. نکته مهم اینجاست که حتی در صورت عدم حرکت خودرو و پیمایش کمتر از اعداد مورد اشاره، روغن بر اثر گرم و سرد شدن و نفوذ اکسیژن، خواص خود را در افزودنی ها از دست می دهد و طی صرفا کیلومتر خودرو دلیل قطعی برای تعویض سیالات موتور، گیربکس و دیفرانسیل نیست. ضمن این که این موضوع از طرف کارشناسان پذیرش در نمایندگی های سراسر کشور گوشزد می شود.

از جمله تفاوت های دیگر خدمات پس از فروش هیوندای در شبکه خدمات  KTL این است که هر خودرو با مراجعه به یکی از 45 مرکز خدمات در سراسر کشور، به طور کامل مورد بازبینی و چک متخصصین قرار می گیرد. نصرتی در خصوص این فرآیند می گوید: وقتی مالکین به یک مرکز خصوصی مراجعه می کنند به طور مثال تنها روغن موتور خودرو آنها تعویض می شود. اما در زمان مراجعه خودرو به یکی از مراکز KTL، طبق استانداردهای هیوندای و با توجه به کیلومتر خودرو، روغن موتور، گیربکس و دیفرانسیل ( طبق کیلومتر طی شده) در مرحله اول تعویض می شود. حتی سیالات دیگر چون مایع خنک کننده موتور و روغن ترمز نیز چک می شود. عملکرد باتری، دینام، تسمه ها، شرایط شمع، زوایای چرخ و دیگر بخش های خودرو نیز طبق یک چک لیست بررسی می شوند. در صورت وجود اشکال بعد از اطلاع رسانی به مالک توسط افراد متخصص و با استفاده از ابزارهای مخصوص روز دنیا اشکال رفع می شود.

سرویس خودروهای هیوندای-کرمان موتور-KTL

جزییات طرح بازدید زمستانه شرکت KTL

وی در پایان درباره طرح بازدید زمستانی KTL نیز اشاره کرد: این طرح که از 23 آذر ماه تا 6 دی برگزار می شود، همه خودروهای هیوندایی موجود در کشور را در بر می گرد. در واقع هر خودرو هیوندایی که توسط افراد حقیقی و یا شرکت های حقوقی با گارانتی یا بدون گارانتی  وارد کشور شده باشند، می توانند با مراجعه به یکی از 45 مرکز خدمات KTL، در طرح بازدید زمستانی شرکت کنند. بازدید شیشه ها، تیغه برف پاک کن، لاستیک ها، سیستم های الکترونیکی، سیستم سوخت رسانی، سوکت های خاص، باتری، سیستم ایرکاندیشن، تسمه ها، مایعات و سیالات خودرو، ضدیخ، مایع شیشه شور، سیستم تعلیق، فرمان و چند قسمت دیگر جزو طرح بازدید زمستانی هستند. ضمن این که تخفیفات مختلفی در بخش تعویض فیلترهای خودرو و اجرت برای مشتریان در نظر گرفته شده است که به طور مثال روغن موتور 20، در فیلترها 10 و در اجرت تا 20 درصد در این طرح شامل تخفیف می شوند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی