پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطار حومه ای

نقش قطارهای حومه در کاهش آلودگی هوا

به گفته معاون مسافری شرکت راه آهن، قطارهای حومه ای می توانند تاثیر بسیاری زیادی در کاهش میزان آلودگی هوا تهران داشته باشند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو میرحسن موسوی معاون مسافری شرکت راه آهن در خصوص نقش قطارهای حومه ای در کاهش آلودگی هوا کلانشهرها در نیمه دوم سال که با پدیده وارونگی […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۷ آذر ۱۳۹۸

به گفته معاون مسافری شرکت راه آهن، قطارهای حومه ای می توانند تاثیر بسیاری زیادی در کاهش میزان آلودگی هوا تهران داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

میرحسن موسوی معاون مسافری شرکت راه آهن در خصوص نقش قطارهای حومه ای در کاهش آلودگی هوا کلانشهرها در نیمه دوم سال که با پدیده وارونگی مواجه هستیم، اظهار کرد: در بحث آلودگی هوای کلانشهرها به خصوص پایتخت، یکی از مهمترین عوامل آلاینده، ورود خودروهای شخصی به تهران است.

وی در این راستا اشاره کرد: اگر بتوانیم در مسیر گرمسار، پیشوا و ورامین به تهران از خطوط ۳ و ۴ استفاده کرده و با خرید ناوگان، تعداد سفرها را افزایش دهیم، در این صورت می توان به کاهش آلودگی هوای تهران امیدوار بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه باید چند نقطه جدید در پایتخت به عنوان ایستگاه راه آهن در نظر گرفته شود، گفت: باید راه آهن در مسیرهای مذکور به خطوط مترو متصل شود، تا مسافران بتوانند به راحتی به صورت درب به درب سفر کنند تا نیازی به استفاده از خودروی شخصی نباشد.

موسوی تصریح کرد: تمام سعی خود را کرده ایم تا در مسیرهای هشتگرد، کرج و پرند تعداد سیر قطارهای حومه ای را افزایش دهیم اگر دولت و مجلس هم توجه ویژه ای به قطارهای حومه ای داشته و اعتبارات خاصی برای این سیستم حمل و نقلی در تهران اختصاص دهند تا پروژه های عمرانی و زیرساختی ریلی که شروع شده، تکمیل شود، می توانیم به ۳ تا ۴ برابر شدن ظرفیت موجود امیدوار باشیم که در این صورت اثرات بسیار زیادی در کاهش آلودگی پایتخت خواهد داشت.

معاون مسافری شرکت راه آهن گفت: خودروهای تک یا دو سرنشینی که وارد تهران می شوند، در این شهر نیز با همان خودرو تردد می کنند که میزان آلودگی بیشتر می شود.

وی بیان کرد: قرار است خطی که از کرج به تهران می رسد، یک خط نیز به فرودگاه برسد؛ مطالعات آن تکمیل شده اما اجرای آن نیازمند تخصیص اعتبارات است.

انتهای پیام/ منبع: مهر

اولین پله برقی ساخت داخل در مترو راه اندازی شد

لزوم تکمیل فضاهای پشتیبان خطوط مترو تهران

افتتاح راه میانه – بستان آباد روز دوشنبه با حضور رئیس جمهور

کاهش فاصله حرکت قطار در خط 7 مترو تهران

مترو تهران 11 خط خواهد شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی