پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار لاستیک

بیش از 70 درصد تایر مورد بازار نیاز از داخل تامین می شود

سخنگوی انجمن صنفی تایر گفت: 70 درصد تایر مورد نیاز کشور از داخل تامین می شود و 30 درصد باقی مانده، از طریق واردات به بازار عرضه می شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مصطفی تنها سخنگوی انجمن صنفی تایر با توجه به میزان تولید تایر در کشور، اظهار کرد: هم اکنون بیش از […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۷ آذر ۱۳۹۸

سخنگوی انجمن صنفی تایر گفت: 70 درصد تایر مورد نیاز کشور از داخل تامین می شود و 30 درصد باقی مانده، از طریق واردات به بازار عرضه می شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مصطفی تنها سخنگوی انجمن صنفی تایر با توجه به میزان تولید تایر در کشور، اظهار کرد: هم اکنون بیش از 70 درصد تایر مورد نیاز کشور در داخل تولید و حدود 30 درصد آن از طریق واردات تامین می‌شود.

این فعال صنفی در خصوص نرخ تایر پراید با توجه به توقف تولید آن، بیان کرد: نرخ لاستیک این خودرو نسبت به گذشته تغییری نکرده است و تا زمانی که این خودرو در سطح کشور وجود دارد، لاستیک برای آن تولید می‌شود و مشکلی در عرضه این کالا وجود ندارد.

وی در این راستا اشاره کرد: برخی برای آشفته کردن بازار این کالا، نرخ آن را به طور خودسر افزایش داده اند، در صورتی که نرخ این لاستیک به هیچ عنوان نسبت به گذشته تغییری نکرده است. نرخ لاستیک برای تمام خودورها توسط سازمان حمایت اعلام می‌شود.

این مقام صنفی تصریح کرد: صنعت تایر را می‌توان یکی از مهم‌ترین صنایع در تکمیل در زنجیره ارزش صنعت خودرو و حمل‌ونقل دانست. اگر کشور به این صنعت توجه بسزایی داشته باشد قطعا می‌توانیم خود را در آن ارتقا دهیم و دیگر نیاز به واردات این کالا نداشته باشم.

وی با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد مواد اولیه مورد نیاز در صنعت تایر از مشتقات نفتی تشکیل می‌شود، تشریح کرد: خوشبختانه به دلیل دارا بودن کشور از منابع نفتی، می‌توان ایران را یکی از مستعدترین کشور‌ها در صنعت تایر دانست چرا که بسیاری از زیرساخت ­ها برای توسعه این صنعت مهم در کشور وجود دارد.

تنها بیان کرد: متاسفانه در کشور از مزایای اقتصادی صنایع پایین دستی مانند نفت و پتروشیمی استفاده نشده است.

این فعال صنعت تایر با اشاره به مشکلات پیش روی تایر کامیون، بیان کرد: در بازار تایر کامیون مشکلی برای عرضه وجود ندارد، اما در تولید این کالا با مشکلاتی رو به رو هستیم.

2 نوع تایر بایاس و رادیال داریم که ظرفیت کشور در تولید آن محدود است همچنین برای آن ارز تخصیص نداده‌اند که هم اکنون منتظر تایید ارز مورد نیاز هستیم که امیدواریم ظرف 8 تا 9 ماه دیگر تامین شود.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

افزایش لاستیک های قاچاق بین مصرف کنندگان

کاهش 5 درصدی تولید تایر از نظر وزنی نسبت سال گذشته

سازمان استاندارد بر واردات لاستیک نظارت داشته باشد

شفافیت و نظارت، 2 ستاره سهیل بازار تایر/ لاستیک پراید 520 هزار تومان ناقابل!

سایه رانت در واردات لاستیک بر تولید/ سوداگری واردکنندگان تایر، لاستیک تولیدکنندگان را پنچر کرد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی