پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

طرح کاهش آلودگی هوا

چه چیزی هوای تهران را آلوده می کند؟

عضو شورای شهر تهران معتقد است وسایل نقلیه بنزینی و دیزلی متهمان اصلی آلودگی هوا هستند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو افشین حبیب زاده عضو شورای شهر تهران با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود با بیان اینکه طبق یافته های معتبر بیشترین روزهای آلوده هوای شهر تهران مرتبط با آلاینده ذرات معلق با […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۵ دی ۱۳۹۸

عضو شورای شهر تهران معتقد است وسایل نقلیه بنزینی و دیزلی متهمان اصلی آلودگی هوا هستند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

افشین حبیب زاده عضو شورای شهر تهران با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود با بیان اینکه طبق یافته های معتبر بیشترین روزهای آلوده هوای شهر تهران مرتبط با آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون است، نوشت: بر اساس نتایج بدست آمده در طول دوران نمونه برداری یکساله در ایستگاه شرکت کنترل کیفیت هوا در دانشگاه صنعتی شریف در ۸۷.۵ درصد از روزهای نمونه برداری مقدار ۲.۵ pmبیشتر از حد مجاز اعلام شده توسط سازمان محیط زیست ایران است.

این عضو شورای شهر در ادامه یادداشت خود بیان کرد: در ترکیبات اصلی این آلاینده جرم آلی، کربن معدنی، ذرات گرد و غبار و یون‌های غیر آلی محلول در آب قسمت اعظم آن را تشکیل می دهند. همچنین ذرات آلی با سهم بیشینه ۵۴ درصد در فصول سرد و گرد و غبار با بیشینه ۷۶ درصد در فصول گرم عمده‌ترین منبع تولید ذرات معلق محسوب می‌شوند.

وی در پایان گفت: در این میان منابع متحرک شامل وسایل نقلیه بنزینی و دیزلی و خودروهای دود زا ۷۲ درصد از غلظت کربن آلی و ۲۹ درصد از کل ۲.۵ pm را به خود اختصاص می دهند. همچنین ذرات گردوغبار ۲۴ درصد و یون‌های محلول در آب ۱۹ درصد سهم دارند.

انتهای پیام/

کاهش آلودگی هوا نسبت به روزهای گذشته

سهم ۱۵.۷ درصدی کامیون ها در تولید آلودگی هوا

هوای تهران همچنان آلوده است

شاخص کیفیت هوا تهران به عدد 127 رسید/ ریه تهرانی ها همچنان میزبان آلودگی هوا

همچنان هوا پایتخت آلوده است/ یلدای 98 این بار با چاشنی ذرات معلق

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی