پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مترو تهران

میزان خرابی پله برقی ایستگاه های مترو زیاد نیست

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت: روزانه 3 تا 4 مورد خرابی پله برقی گزارش می شود که با توجه 868 پله برقی موجود در ایستگاه ها این تعداد، میزان زیادی نخواهد بود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو فرنوش نوبخت،‌ مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در خصوص سر فاصله حرکت قطارهای مترو […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۷ دی ۱۳۹۸

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت: روزانه 3 تا 4 مورد خرابی پله برقی گزارش می شود که با توجه 868 پله برقی موجود در ایستگاه ها این تعداد، میزان زیادی نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

فرنوش نوبخت،‌ مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در خصوص سر فاصله حرکت قطارهای مترو اظهار کرد: بعد از افزایش نرخ بنزین سر فاصله حرکت 3.5 دقیقه بیشتر شده البته در برخی از ایستگاه‌ها رفاه مسافران از جمله ایستگاه‌های تبادلی بیشتر شده است.

وی در این راستا اشاره کرد: بعدازظهرها در هسته مرکزی شهر با فاصله تبادلی دو دقیقه هم همراه هستیم و قطارهای ایستگاه فردوسی و تئاتر شهر هر دو دقیقه حرکت می‌کند و زمانی که یک قطار برود بلافاصله قطار بعدی با چشم مشخص است و اگر مسافران به ازدحام جمعیت نخورند می‌توانند مسافر قطار شوند البته ممکن است جای خالی پیدا نکنند و همه جای دنیا نیز این چنین است و غیر طبیعی نیست.

این مقام مسئول ادامه داد: در زمینه سر فاصله حرکت قطارها خودمان را با کشورهای دنیا مقایسه می‌کنیم و به زودی گزارشات دقیقی منتشر خواهیم کرد ولی باید توجه داشت این اقدامات به سختی انجام گرفته و به راحتی محقق نشده است.

نوبخت در خصوص وضعیت پله های برقی ایستگاه های مترو تهران بیان کرد: 868 پله برقی در مترو پایتخت داریم که کار نگهداری و تعمیر آنها انجام می‌گیرد. هر روز صبح آمار پله برقی‌های خراب برای من پیامک می‌شود به طور مثال دوم دی ماه 4 پله برقی ایستگاه شریعتی، شهید بهشتی، تجریش و شهید باقری خراب بود و متوسط روزانه 3 تا 4 پله ‌برقی خراب داریم که بلافاصله پس از اعلام خرابی جهت تعمیر آنها اقدام می‌شود و با توجه به آمار 868 مورد پله‌برقی خرابی 3 تا 4 مورد آن در طول روز میزان زیادی نیست.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری تهران توضیح داد: باید توجه داشت که تأمین قطعات یدکی و گرانی‌ها مشکل است ولی ما تلاش کرده‌ایم با وجود بودجه‌ای اندک آن را تأمین کنیم.به غیر از پله‌برقی در حال حاضر درصدی از لامپ‌های قطارها سوخته است و وقتی وارد قطار می‌شوید با این مشکل مواجه هستیم قبلاً‌ اینگونه نبود و رسانه‌ها باید کمک کنند که مردم بدانند که در چه شرایط سختی برنامه‌ها را پیش می‌بریم.

وی در پاسخ به اینکه آیا وضعیت مترو تهران بهتر می‌شود؟ اظهار کرد: قطعاً بهتر می‌شود همیشه تلاش می‌کنیم و امیدوار هستیم مگر پیش از این سرفاصله قطارها در خطوط از 6 دقیقه به 4 دقیقه و پس از آن به 3.5 دقیقه نرسید؟ کاهش سرفاصله حرکت قطارها به 3.5 دقیقه در مترو تهران اول مهر محقق شد و این نشان می‌دهد همیشه می‌توانیم بهتر باشیم. ما منابع مختلف را ارزیابی می‌کنیم و منحنی‌ها را نیز در مورد شلوغی روزها و ماه‌های مترو بررسی کرده‌ایم. تا تمهیدات لازم انجام گیرد.

وی در مورد اینکه آیا تا کنون افزایش حجم مسافران تا این اندازه بوده است؟ گفت: بله، پارسال در بهمن تعداد مسافران بیشتر از وضعیت کنونی بود.به هر حال کاهش سرفاصله 3.5 دقیقه را برای سال گذشته نداشتیم و این نشان می‌دهد مترو مشابه پارسال شلوغ نشده است. ما میزان متوسط مسافر در قطار را محاسبه می‌کنیم و این کار در ساعات مختلف انجام می‌گیرد تا ببینیم در کدام مسیرها باید وضعیت بهبودی بیشتری داشته باشیم و حواسمان به این موضوعات است.

نوبخت اشاره کرد: خط 7 مترو تهران سرفاصله حرکت قطارها را به 10 دقیقه رسانده‌ایم و تلاش داریم که برای بقیه خطوط این موضوع محقق شود. همچنین قطارهای اکسپرس را برای خط 5 مترو افزایش داده‌ایم و شرکت بهره‌برداری مترو بر حسب ذاتش این اقدام را انجام می‌دهد و ما تلاش می‌کنیم از منابع بهتری استفاده کنیم.

انتهای پیام/ منبع: فارس

تمامی ایستگاه های مترو به پله برقی مجهز می شوند

ایستگاه مترو مولوی فردا افتتاح می شود

افزوده شدن 2 رام قطار به خطوط مترو تهران طی هفته آینده

ساعت سرویس دهی در خط 6 مترو تغییر کرد

ایستگاه مترو مولوی آذرماه بهره برداری می شود

توسعه مجتمع های ایستگاهی در دستور کار قرار گرفت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی