پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید ایران خودرو

آمار فروش خودرو جاده مخصوصی ها/ میزان فروش سایپا نسبت به 9 ماه سال گذشته 26 درصد رشد داشته است

میزان فروش 2 خودروساز بزرگ، ایران خودرو و سایپا طی ۹ ماه سال جاری و نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو طی ۹ ماه سال جاری سه خودروساز بزرگ کشور شامل ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو در مجموع ۶۵۶ هزار و ۴۵۳ دستگاه […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۰ دی ۱۳۹۸

میزان فروش 2 خودروساز بزرگ، ایران خودرو و سایپا طی ۹ ماه سال جاری و نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

طی ۹ ماه سال جاری سه خودروساز بزرگ کشور شامل ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو در مجموع ۶۵۶ هزار و ۴۵۳ دستگاه خودرو را به فروش رسانده‌اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، گواه رشد ۵ درصدی می‌دهد.

در آمد فروش این تعداد خودرو برای خودروسازان، ۲۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که اگر با درآمد خودروسازان در مدت مشابه سال گذشته مقایسه کنیم شاهد رشد بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی خواهیم بود.

اما تعداد فروش 2 خودروساز بزرگ جاده مخصوص، ایران خودرو و سایپا طی ۹ ماه سال جاری و نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالا رفته، اما پارس‌ خودرویی‌ ها با افت فروش مواجه شده‌اند.

رشد 3 درصدی فروش در ایران خودرو

ایران خودرو تا پایان آذر ماه 98، حدود ۲۸۱ هزار و ۶۲۸ دستگاه خودرو را به فروش رسانده که نسبت به سال گذشته گویای افزایش ۳ درصدی فروش را نشان می‌دهد.

اما بیشترین رقم فروش در گروه صنعتی ایران خودرو متعلق به گروه پژو با آمار ۱۹۷ هزار و ۵۸۸ دستگاهی بوده اما در این میان سوزوکی گرند ویتارا نیز کمترین میزان فروش را به خود اختصاص داده است.

پراید؛ پرفروش ترین محصول سایپا

گروه خودروسازی سایپا تعداد ۳۰۵ هزار و ۳۳۲ دستگاه خودرو را طی ۹ ماه سال جاری به فروش رسانده‌ که این عدد در مقایسه با سال گذشته ۲۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مورد قابل پیش بینی این جاست که بیشترین رقم فروش در این گروه خودروسازی متعلق به پراید است، خودرویی که تا پایان آذر امسال، ۱۶۱ هزار و ۵۸۷ دستگاه از آن به فروش رفته است.

اما کمترین میزان فروش در سایپا به آریو تعلق گرفته، این محصول تنها ۹۱۸ دستگاه در بازه زمانی مورد نظر فروش داشته و ظاهرا دیگر به تولید نمی‌رسد. سایپایی‌ها اما در ۹ ماه امسال بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از ناحیه فروش محصولات خود درآمد داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالای ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رشد را نشان می‌دهد.

طی 9 ماه سال جاری پارس خودرو ۶۹ هزار و ۴۹۳ دستگاه فروش داشته‌، که این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد پارس خودرو با افت فروش ۵/۳۶ درصدی مواجه شده که این موضوع ریشه در خروج شرکای خارجی این شرکت از ایران دارد.

انتهای پیام/ منبع: دنیای اقتصاد

تكميل و عرضه 5 هزار و 299 دستگاه خودرو طی 2 روز

پیش فروش اینترنتی 2 محصول ایران خودرو

آغاز پیش فروش اینترنتی 4 محصول ایران خودرو

طراحی خودروهای جدید در سایپامنحصر به فرد است/ شعار «ما مي‌توانيم» در سايپا محقق شده است

رشد 2.5 برابری تولید سایپا نسبت به مدت مشابه سال گذشته

آغاز فروش فوری کوییک دنده ای

رادیو پارس از امروز آغاز به کار کرد

معرفی کوییک پارس خودرو + تصاویر

تولید بیش از 60 هزار خودرو توسط گروه پارس خودرو

امید به تولید مجدد خودروهای تحریمی در شرایط فعلی منطقی نیست

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی