پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مترو

پای مترو بالاخره به شهر هشتگرد باز شد/ حمل و نقل؛ عامل اصلی توسعه و جذب جمعیت شهرهاست

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از دلایل اصلی عقب‌ماندگی شهر جدید هشتگرد از جذب جمعیت، موضوع حمل و نقل آن است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو حبیب‌الله طاهر خانی معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: شهر جدید هشتگرد از اواخر دهه ۶۰ مکان‌یابی و عملیاتی شد که طبق برآورد ما بر […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۰ دی ۱۳۹۸

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از دلایل اصلی عقب‌ماندگی شهر جدید هشتگرد از جذب جمعیت، موضوع حمل و نقل آن است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

حبیب‌الله طاهر خانی معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: شهر جدید هشتگرد از اواخر دهه ۶۰ مکان‌یابی و عملیاتی شد که طبق برآورد ما بر اساس طرح جامع و طرح توسعه شهری، این شهر جدید ظرفیت جذب ۶۰۰ هزار نفر جمعیت را دارد اما در حال حاضر حدود ۸۰ هزار جمعیت در این منطقه اسکان یافتند.

وی در این راستا ادامه داد: یکی از دلایل اصلی عقب‌ماندگی این شهر از جذب جمعیت، موضوع حمل و نقل آن است. فقدان یک حمل و نقل سریع و ارزان بین هشتگرد -کرج – تهران باعث توقف جمعیت‌پذیری این شهر جدید شد که در همین راستا یکی از اولویت‌های اصلی در دولت یازدهم و دوازدهم ایجاد دسترسی مترو بین هشتگرد، کرج و تهران بوده است.

این مقام مسئول گفت: برای شهر جدید بهارستان نیز احداث متروی این شهر به کلانشهر مادر (اصفهان) را در دستور کار قرار داده‌ایم. ساخت متروی شهر جدید گلبهار به مشهد نیز در دست اجرا قرار دارد و پروژه متروی پردیس-تهران را هم آغاز کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه در سطح جهانی، توسعه شهرهای پیرامونی کلانشهرها با گسترش حمل و نقل ریلی در جریان است، تصریح کرد: ما در کشور متأسفانه با تأخیر وارد این سیاست شده ایم و یکی از دلایلی که تاکنون نتوانسته‌ایم شهرهای پیرامونی کلانشهرها را توسعه دهیم، تأخیر در احداث متروی بین شهرهای جدید و شهرهای مادر بوده است.

طاهر خانی با اشاره به زمان آغاز عملیات اجرایی مترو شهر جدید هشتگرد اظهار کرد: این مترو از گلشهر کرج با طول نزدیک به ۲۶ کیلومتر تا ورودی شهر جدید هشتگرد احداث شده است. طول زمان سفر پیش‌بینی شده از ایستگاه شهر جدید هشتگرد تا ایستگاه متروی صادقیه چیزی حدود ۴۰ دقیقه است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید بیان کرد: با توسعه خطوط ریلی به ویژه اتصال شهرهای حومه‌ای به شهرهای مادر از طریق مترو گام‌های مهمی برای کاهش آلودگی هوا برداشته‌ایم و به طور قطع با افتتاح متروی هشتگرد شاهد کاهش سفرهای خودرویی به تهران از شهرهای حومه خواهیم بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: طول مسیر از ایستگاه صادقیه تا هشتگرد ۶۷ کیلومتر است که از صادقیه تا گلشهر کرج احداث شده و نزدیک به ۲۶ کیلومتر به این مسیر اضافه شده که مجموعاً این پروژه با ۶۷ کیلومتر فردا به افتتاح می‌رسد.

طاهرخانی در ارتباط با ارزش پروژه مترو هشتگرد تشریح کرد: کل اعتبارات اجرایی این طرح با قیمت‌های امروز هزار میلیارد تومان بوده است که بخش عمده‌ای از منابع آن از طریق دولت تأمین شده است. ضمن اینکه با انتقال سفرهای خودرویی به ریل در مسیر هشتگرد- کرج – تهران شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای خواهیم بود.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی تأکید کرد: سرعت قطار متروی هشتگرد- تهران ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است و تلاش داریم مدت زمان سفر را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/ منبع: مهر

میزان خرابی پله برقی ایستگاه های مترو زیاد نیست

تمامی ایستگاه های مترو به پله برقی مجهز می شوند

دوچرخه سواران با مترو هم می توانند سفر کنند

ایستگاه مترو مولوی فردا افتتاح می شود

باید از سامانه هشدار سریع زلزله در مترو استفاده شود

تامین برق خطوط مترو تا 40 درصد افزایش می یابد

خرید 3 هزار اتوبوس برای ناوگان عمومی پایتخت

ایستگاه مترو مولوی طی هفته آتی افتتاح می شود

بهره برداری از آسانسور 2 ایستگاه مترو تهران همزمان با روز جهانی معلولان

دولت باید 1050 واگن برای خطوط مترو تامین کند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی