گروه خودروسازی دایملر آلمان و شرکت خودروسازی ولوو سوئد بنا دارند تا با کلید زدن همکاری دوجانبه، هزینههای خود را در توسعه پیشرانههای احتراقی کاهش دهند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو یکی از مدیران ولوو در این راستا به نشریه اتوماتیونیوز گفت: گفتوگوهای ابتدایی با دایملر آغاز شده اما تاکنون برنامهای منسجم در اینباره […]
به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو
یکی از مدیران ولوو در این راستا به نشریه اتوماتیونیوز گفت: گفتوگوهای ابتدایی با دایملر آغاز شده اما تاکنون برنامهای منسجم در اینباره مورد توافق قرار نگرفته است. شرکت ولوو متعلق به گروه جیلی چین است.
یک سخنگوی دایملر تصریح کرد که همکاری این خودروساز با جیلی که دارنده سهام ۱۰ درصدی در دایملر نیز است، در مسیر مثبتی حرکت میکند.
طی دو سال گذشته، جنگ تعرفهای میان آمریکا و چین و همینطور نیاز به سرمایهگذاریهای وسیعتر در توسعه خودرانها و خودروهای برقی، خودروسازان را وادار میکند تا برای کاهش هزینههای خود با رقبا همکاری کنند.
در ماه اکتبر ولوو واحدهای تحقیق و توسعه پیشرانههای احتراقی خود را با گروه جیلی چین ادغام کرد.
از سوی دیگر جیلی و دایملر، مالک مرسدسبنز اعلام کردهاند که برای تولید خودروهای برقی هوشمند در بازار چین همکاری خواهند کرد.
انتهای پیام/ منبع: دنیای اقتصاد
دیدگاه خود را بنویسید