پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بوئینگ 737 مکس

بوئینگ 737 آمریکایی بازهم سقوط کرد/ هواپیمای مسافری متعلق به اوکراین 180 نفر مسافر و خدمه داشته است

یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 صبح امروز دچار سانحه شد و به علت بروز نقص فنی در نزدیکی شهر پرند سقوط کرده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو صبح امروز یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 متعلق به یک شرکت اوکراینی از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کیف پایتخت اوکراین، پس از تیکاف دچار […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۸ دی ۱۳۹۸

یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 صبح امروز دچار سانحه شد و به علت بروز نقص فنی در نزدیکی شهر پرند سقوط کرده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

صبح امروز یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 متعلق به یک شرکت اوکراینی از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کیف پایتخت اوکراین، پس از تیکاف دچار نقص فنی شده و سقوط کرده، این هواپیما که 180 مسافر نیز داشته است در نزدیکی شهر پرند سقوط دچار این سانحه شده است.

در همین راستا علی کاشانی حیدری مدیرکل روابط عمومی فرودگاه امام خمینی (ره) ضمن تائید این خبر اظهار کرد: این هواپیما از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کیف (پایتخت اوکراین) پرواز می‌کرد.

سقوط هواپیما

وی علت وقوع این حادثه را نقص فنی اعلام کرد.

کاشانی گفت: این هواپیما ۱۷۰ مسافر و خدمه داشته است.

لازم به ذکر است که این حادثه حوالی ساعت ۶:۳۰ صبح امروز بوده و هواپیمای مسافری از نوع بویینگ ۷۳۷ مکس با رجیستری UR-PSR متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین بوده است.

مسیر پرواز بوئینگ 737

همچنین این هواپیما از جمله محصولاتی است که موارد بسیاری دچار نقص فنی و حادثه شده است، علاوه بر این مورد شرکت سازنده پس از وقوع این حادثه در صفحه توئیتر خود اعلام کرده، در حال بررسی جزئیات این سانحه است.

در همین ارتباط فرودگاه مهرآباد طی یک اطلاعیه هوانوردی (NOTAM) اعلام کرد: پروازهای فرودگاه بین المللی مهرآباد در زمان بندی از پیش تعیین شده و مطابق روال عادی روزانه در حال انجام است.

خاطرنشان می‌شود، پس از سقوط بویینگ ۷۳۷ مکس پس از پرواز امروز از فرودگاه امام خمینی (ره)، که در ساعت ۶:۱۲ دقیقه صبح امروز رخ داده بود، پروازهای فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی (ره) متوقف شد که ساعتی پس از آن، پروازها از سر گرفته شد؛ اما با تأخیر مواجه بود.

بنا بر اعلام فرودگاه مهرآباد، در حال حاضر پروازهای این فرودگاه بدون تأخیر بوده و به حالت عادی بازگشته است.

حسن رضایی‌فر با بیان اینکه تیم بررسی سانحه و اینجانب در حال حاضر در سایت حادثه بوئینگ 737 حضور داریم، اظهار کرد: ‌هواپیمای 737 اوکراینی ‌پنج دقیقه پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) حوالی شهریار و پرند، سقوط کرده است.

وی اشاره کرد: محل وقوع حادثه مسکونی نبوده است.

این مقام مسئول در سازمان هواپیمایی درباره ارتباط خلبان با برج مراقبت تصریح کرد: این پرواز از اپروچ فرودگاه امام خمینی (ره) خارج شده بود و وارد اپروچ مهرآباد شده بود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا خلبانی ارتباطی با برج مراقبت داشته و اعلام وضعیت اضطراری کرده است؟ بیان کرد: خلبان هیچ تماسی با اپروچ مهرآباد نداشته است.

رئیس کمیسیون بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی یادآور شد: همچنین خلبان این بوئینگ 737 اعلام وضعیت اضطراری تا پیش از سقوط نداشته است.

پرواز شماره 752، که از 167نفر مسافر و 9 نفر خدمه تشکیل شده به علت آتش سوزی در موتور دچار سانحه شده است.

سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که بیشتر مسافران هواپیمای حادثه دیده اوکراینی، اتباع جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند و مسافرانی با سایر ملیت ها نیز در این پرواز حضور داشتند.

بررسی‌های اولیه حاکی از جان باختن همه سرنشینان بوئینگ 737 تهران-کیف شرکت هواپیمایی اوکراینی دارد. لازم به ذکر است که رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری این خبر را تائید کرده است.

بنا به گفته مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی 139 نفر از مسافران این پرواز ایرانی بوده اند.

انتهای پیام/

بحران در شرکت بوئینگ همچنان ادامه دارد

تولید بوئینگ 737 مکس متوقف شد

امضاء قرارداد میان ایران و بوئینگ برای خرید 60 فروند هواپیما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی