پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ایکو-لوگو-ایران خودرو

ایران خودرو مَثَل ((خواستن توانستن است)) را عملی کرد

افزایش تولید در 2 خودروساز بزرگ کشور به خصوص ایران خودرو به عنوان بزرگ ترین خودروساز خاورمیانه، حتما برای صنعتگران خبری شیرین و ترجمه عملی ضرب المثل ((خواستن توانستن است)) است. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو فاصله خواستن تا توانستن در جمله بسیار کم است. اما فاصله خواستن تا توانستن در جبهه صنعت […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۱ بهمن ۱۳۹۸

افزایش تولید در 2 خودروساز بزرگ کشور به خصوص ایران خودرو به عنوان بزرگ ترین خودروساز خاورمیانه، حتما برای صنعتگران خبری شیرین و ترجمه عملی ضرب المثل ((خواستن توانستن است)) است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

فاصله خواستن تا توانستن در جمله بسیار کم است. اما فاصله خواستن تا توانستن در جبهه صنعت به اندازه تلاشی شبانه روزی و چند هزار نفری است. تلاشی که این روزها در جای جای صنعت کشور مشاهده می شود و خط مقدم جبهه تلاش صنعت خودرو است. بی شک تحریم های ظالمانه آمریکا در دو سال گذشته توانسته بود کمر صنعت خودرو ایران را خم کند. اما امروز شاهد قد راست کردن این صنعت به همت تلاشگران آن هستیم.

افزایش تولید در دو خودروساز بزرگ کشور به خصوص ایران خودرو به عنوان بزرگ ترین خودروساز خاورمیانه حتما برای صنعتگران خبری شیرین چون عسل است. اما هر توانستنی از یک خواستن سرچشمه می گیرد. خواستنی که با حضور مدیرعامل ارشد ایران خودرو و حمایت های وزارت صمت از زنجیره تامین توانست به یک توانستن بزرگ بدل شود.

حالا ایران خودرو با تولید روزانه بیش از دو هزار و ۵۵۰ دستگاه انواع خودرو سبک و سنگین در روز می تواند به عنوان نوک پیکان تولید به قلب تحریم ها بنشیند. موضوعی که بدون برنامه ریزی در بخش زنجیره تامین که بدل به چالش اصلی این شرکت در دوران تحریم شده بود، امکان پذیر نیست.

در واقع افزایش دو برابری تولید در ایران خودرو را باید مدیون آنالیز مبتنی بر واقعیت از شرایط این خودروساز، وضعیت زنجیره تامین، شناخت توانمندی های داخلی این شرکت و قطعه سازان کشور دانست. همین شناخت دقیق از شرایط و مدیریت استراتژیک در بحران است که می تواند سازمان را از پیچ های سخت عبور دهد و امروز ایران خودرو در حال عبور هر چه سریع تر از این پیچ است.

نگاهی به آمار خودروهای تجاری شده ایران خودرو تا پایان دی ماه نشان می دهد، همت تلاشگران این شرکت توانسته ۳۳۶ هزار و ۴۴۰  دستگاه خودرو را تجاری کند و به دست مشتریان برساند و انشالله با ادامه این روند تا پایان سال، ایران خودرو رکوردی جاودانه در دوران تحریم از خود بر جای خواهد گذاشت.

اگر نگاهی به مقایسه آمار نقطه به نقطه نیز داشته باشیم، ایران خودرو توانست در پایان دی ماه ۵۰ هزار و ۴۴ دستگاه خودرو تولید کند. در حالی که در دی ماه سال قبل آمار از تولید ۲۲ هزار و ۹۱۳ دستگاه خودرو خبر می دهد. همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، دوبرابر شدن آمار تولید در ایران خودرو نشان از درک صحیح شرایط و توانایی های داخلی در کشور داردکه مخرج مشترکی از عزم داخلی سازی حاصل از میزهای ساخت داخل است.

روشن شدن دوباره چراغ کارگاه های تولید قطعات و بیش از ۶۰ صنعت وابسته به خودرو باعث بازگشت به کار چند هزار نفر کارگر این صنایع شده است. شاید بتوان گفت حاصل همه این تلاش ها و اعداد و ارقام این معادله یک پاسخ صحیح و نمره قبولی عالی دارد که همانا کار و اشتغال دوباره است. زیرا در دوران تحریم های ظالمانه هیچ چیز بیش از رونق تولید و اشتغال اهمیت ندارد. امری مهم که مقام معظم رهبری نیز تاکید بسیاری در آن داشته اند. همین موضوع کافی است که بدانیم صنعت خودرو به عنوان لکوموتیو دیگر صنایع کشور نیاز به توجه بیشتر دارد و هر قدر موانع تولید را کاهش دهیم، بر رونق آن افزوده ایم.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی