مراسم افتتاحیه یازدهمین همایش بینالمللی موتورهای درونسوز و نفت با حضور سید مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس همایش، فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو و دیگر کارشناسان مطرح این صنعت برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو در مراسم افتتاحیه یازدهمین همایش بینالمللی موتورهای […]
به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو
فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو در مراسم افتتاحیه یازدهمین همایش بینالمللی موتورهای درونسوز و نفت گفت: در بحث مرور تحولات محیط کلان موتور و سبد سوخت ایرانخودرو، باید گفت که در دنیا وضعیت انتشار گازهای CO2 رشد داشته که قدمهایی برای کاهش میزان آلایندگیها انجام شده است؛ در سهم خودروسازان در میزان انتشار آلایندگیها، ٢٣ درصد از کل گازی که منتشر میشود مربوط به حمل و نقل بوده که ١٧ درصد مربوط به حمل و نقل های زمینی و باقی مربوط به حمل و نقل هوایی، ریلی و دریایی است.
وی افزود: ما باید حرکتی در زمینه نوسازی خودروها انجام دهیم و حاضریم در این قضیه نقشآفرینی داشته باشیم. از سال ۲۰۱۵ سرعت مجموعه اقدامات انجام شده برای جلوگیری از انتشار گازهای آلاینده بیشتر شده است. در نظر داریم در سال جدید توانمان را در ساخت خودروها تقویت کنیم که در این زمینه برنامههای جدیدی برای ساخت خودرو نیز داریم. تلاشمان تماما در حوزه داخلی سازی خودرو است و نقشه راهمان کاملا مشخص است.
عوامل معتددی بر افزایش سطح استاندارد آلایندگی خودروها موثر است که می توان به تکنولوژی و طراحی موتور، تکنولوژی سیستم مدیریت موتور (EMS)، کاتالیست و کیفیت بنزین اشاره کرد.
کروز توانسته در این سال ها با همکاری دانشگاه های کشور و با استفاده از دانش و تخصص مهندسان و 12هزار پرسنل خود، ECU را در 5 نسل داخلی سازی کند که شامل طراحی و صحه گذاری سخت افزار و نرم افزار، آزمون های متفاوت، کالیبراسیون سطح موتور و خودرو، تولید و آزمون نهایی است. همچنین با توجه به دانش موجود و برحسب درخواست خودروساز امکان اضافه کردن توابع جدید از قبیل خودروهای دوگانه سوز و آپشن های جدید از قبیل توربوشارژ و … به صورت کامل امکان پذیر است.
نسل جديد ECU که به تازگی بومی سازی شده است می تواند استاندارد يورو 6 را پاس كند و قابليت تامين نياز خودروهاي هوشمند و دنده اتوماتيك به اين قطعه حساس را دارد. شركت كروز با داخلي سازي اين قطعه حساس كاهش ارزبري 40 درصدي را براي صنعت و اقتصاد كشور به ارمغان آورده است .اين شركت قطعهساز با دارا بودن ظرفيت توليد روزانه 3500 عدد توانایی تامین نیاز روزانه خودروسازان به ECU را دارد. با استفاده از ECU با میکروپروسسور 32 بیتی که از آن به نسل جدید ECU تولید شده در کروز یاد می شود، در واقع از تکنولوژی بالاتری در سیستم مدیریت موتور می توان بهره گرفت که با استفاده از استراتژی ها و توابع کنترلی پیچیده تر و پیشرفته تر در کنار کالیبراسیون دقیق می توان سطح استاندارد آلایندگی خودروها را افزایش و آلاینده های خروجی از اگزوز را کاهش داد. هرچند حصول نتیجه کامل در صورت استفاده از کاتالیست مناسب و بنزین با کیفیت میسر است.
کاتالیست ماده ای است كه سرعت واكنش هاي شيميايي را از طریق کاهش انرژی فعال سازی، افزايش می¬دهد بدون اينكه خود در آنها شركت كند. یکی از موارد استفاده کاتالیست ها، مبدلهای کاتالیستی است که با هدف کاهش آلودگی هوا، بر سر راه خروجی موتورهای بنزینی نصب می شوند. کروز در حال حاضر تامین کننده کاتالیست موتور TU5 است که بر روی خودروهای پژو 206 و 207، رانا، پارس و 405 قرار دارد و توانسته استاندارد یورو 5 را بدست آورد. همچنین از دیگر محصولاتی که کاتالیست استفاده شده در آن دارای استاندارد یورو 5 است می توان به وانت کارا cc2000 اشاره کرد که نقش بسیار مهمی در پیشگیری از آلودگی هوا دارد.
گفتنی است؛ این شرکت به منظور ارتقاء عملکرد و بهبود مشخصه های زیست محیطی موتورهای درونسوز با همت مهندسان و متخصصان خود و دانشگاه های کشور تلاش هایی جهت بکارگیری دانش های نوین و فناوری های پیشرفته در حوزه موتورهای درونسوز انجام داده است.
کروز در هشتمین نمایشگاه بین المللی موتور تهران در سالن شرکت ساپکو از 29 بهمن ماه به مدت سه روز محصولات و قطعات پیشرفته تولیدی خود را که در راستای فناوری های ارزبر صنعت موتور بومی سازی کرده است، برای علاقهمندان به صنعت خودرو به نمایش گذاشته است.
انتهای پیام/
دیدگاه خود را بنویسید