پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات خودرو

واردکنندگان خودرو کمتر 1 درصد بازار را در اختیار دارند

براساس آمار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران سهم بازار واردکنندگان خودرو ، کمتر از یک درصد است. در شش ماهه دوم سال گذشته (1393) شش شرکت واردکننده خودرو به کشور مجموعا حدود 0.8 درصد (کمتر از یک درصد) سهم بازار خودروی کشور را در اختیار داشته‌اند. براین اساس ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد […]

سهیل زنگنه
شنبه - ۶ تیر ۱۳۹۴

براساس آمار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران سهم بازار واردکنندگان خودرو ، کمتر از یک درصد است.

در شش ماهه دوم سال گذشته (1393) شش شرکت واردکننده خودرو به کشور مجموعا حدود 0.8 درصد (کمتر از یک درصد) سهم بازار خودروی کشور را در اختیار داشته‌اند.

براین اساس ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از وضعیت خدمات فروش خودروهای سواری در شش ماهه دوم سال گذشته، سهم بازار شرکت آرین موتور پویا (واردکننده میتسوبیشی) 0.2 درصد بوده است.

شرکت آسان موتور (واردکننده هیوندای) نیز 0.1 درصد سهم بازار را در اختیار داشته است. سهم بازار مدیا موتورز (واردکننده ام‌جی) نیز 0.2 درصد بوده است. شرکت اطلس خودرو (واردکننده کیا) نیز 0.1 درصد سهم بازار را در اختیار داشته است.

در بازه زمانی شش ماهه دوم سال گذشته سهم بازار پرشیا خودرو (واردکننده بی‌ام‌دبلیو) کمتر از یک دهم درصد بوده است. در این مدت سهم بازار آلفا موتور (واردکننده جولیتا) نیز کمتر از یک دهم درصد بوده است.

واضح است که 99% باقیمانده در اختیار تولید کنندگانی چون ایران خودرو، سایپا، کرمان موتور و… است که البته بخش کوچکی از واردات توسط واردکنندگان حقیقی انجام می شود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی