پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

انجمن_قطعه_سازان_خودرو

کمپین سبب افزایش کیفیت خودرو نمی شود.

رییس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو معتقد است افزایش کیفیت خودرو تنها با حل مشکلات مالی حاصل می شود و کمپین نخریدن خودرو صفر هیچ تاثیری ندارد. رییس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو اعلام کرد: کمپین نخریدن خودرو نمی تواند موجب رشد یکباره کیفیت خودروهای داخلی شود. محمدباقر رجال  با بیان […]

سهیل زنگنه
شنبه - ۱۱ مهر ۱۳۹۴

رییس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو معتقد است افزایش کیفیت خودرو تنها با حل مشکلات مالی حاصل می شود و کمپین نخریدن خودرو صفر هیچ تاثیری ندارد.

رییس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو اعلام کرد: کمپین نخریدن خودرو نمی تواند موجب رشد یکباره کیفیت خودروهای داخلی شود.

محمدباقر رجال  با بیان این مطلب گفت: وجود جریان هایی از این قبیل نه تنها ناامنی اقتصادی و صنعتی را در کشور رقم می زند، بلکه موجب تزریق اطلاعات غلط و بی پایه و اساس به بدنه جامعه می شود.

وی اظهار داشت: مردم یقین داشته باشند کمپین نخریدن خودرو موجب بالا رفتن کیفیت خودرو نمی شود بلکه باید مسائل اقتصادی و مالی خودروسازان و قطعه سازان حل شود تا کیفیت ها هم بالاتر برود.

رجال در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت تمام شده یک خودروی ساخت داخل با آنچه در این کمپین مطرح می شود انطباق دارد؟ اضافه کرد: این مساله به هیچ وجه منطقی نیست و تنها یک حساب سرانگشتی نشان می دهد که حتی برخی از خودروها با زیان تولید می شود.

رئیس انجمن قطعه سازان در رابطه با راهکارهای کاهش هزینه های تولید خودرو و متعادل سازی قیمت ها، تصریح کرد: باید بپذیریم کارخانه های خودروسازی بیش از ظرفیت خود دارای نیرو هستند و می توان مورد مشابه تولیدی پیدا کرد به طور مثال می توان تعداد نیروهای برخی شرکت های خودروسازی در اروپا با تیراژ یکسان را با خودروسازان ایرانی مقایسه کرد.

وی در پایان افزود: شاید بتوان گفت در شرکت های خودروساز داخلی 4 برابر شرکت های مشابه با ظرفیت تولید یکسان نیرو وجود دارد و طبیعتا هزینه این نیروها برای شرکت ها بسیار بالاست.

کیفیت خودروهای ایران یک سوم جهان است

ارزیابی کیفیت خودروها به شیوه جدید

افت کیفیت خودرو حاصل ضعف قطعه سازان

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • ماندلا | 13/07/1394 در 00:08

    اگرکیقیت خوب نباشدمردم هم نمی خرند.

کیوسک مطبوعاتی