پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات خودرو هیبریدی

اعمال معافیت برای واردات خودروهای هیبریدی

عضو هیات‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای واردات خودروهای هیبریدی در سال آینده معافیت اعمال کرده‌ایم که امیدواریم با تصویب نهایی آن در شورای نگهبان زمینه واردات این خودروها به کشور فراهم شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سید‌جواد حسینی‌کیا عضو هیات‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۱ اسفند ۱۳۹۸

عضو هیات‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای واردات خودروهای هیبریدی در سال آینده معافیت اعمال کرده‌ایم که امیدواریم با تصویب نهایی آن در شورای نگهبان زمینه واردات این خودروها به کشور فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سید‌جواد حسینی‌کیا عضو هیات‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برای واردات خودروهای هیبریدی در سال آینده معافیت اعمال کرده‌ایم که امیدواریم با تصویب نهایی آن در شورای نگهبان زمینه واردات این خودروها به کشور فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه دو نوع خودروی هیبریدی به کشورمان وارد می‌شود،تصریح کرد: با نوع اول خودروی هیبریدی می‌توان بیش از ۴۰۰ کیلومتر با برق تردد کرد و با نوع دوم خودروی هیبریدی فقط می‌توان با سرعت ۵۰تا ۶۰ کیلومتر با برق حرکت کرد؛ این درحالی است که خودروهای هیبریدی فرعی را به جای خودروی هیبریدی اصلی به مردم فروخته و در حقیقت آن را به جای خودروی هیبریدی نوع اول جا می‌زنند.

عضو هیات‌رئیسه کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه متاسفانه در قانون بعد از واژه هیبریدی، نوع آن مشخص نشده است و قطعا به‌دلیل این خلأ قانونی در آینده نزدیک به چالش برخواهیم خورد، گفت: این موضوع می‌تواند برای ما دردسرساز شود؛ چراکه نیت قانون‌گذار خودروهای هیبریدی نوع یک با تردد بیش از ۴۰۰ کیلومتر است نه نوع ضعیف‌تر و فرعی آن.

حسینی‌کیا گفت: اخیرا هم دولت را مکلف کردیم به سمت توسعه خودروهای هیبریدی گام بردارد، ولی در خوش‌بینانه‌ترین حالت اولین مدل خودروهای دارای این فناوری ۳ تا ۴ سال آینده تولید خواهد شد.

انتهای پیام/ منبع: فارس

واردات خودرو آزاد شد

تعیین تکلیف 5 هزار خودرو دپو شده در گمرک تا سه ماه آینده

سامانه ثبت سفارش برای ترخیص خودروها باز می شود

ترخیص 270 دستگاه خودرو از گمرک خرمشهر

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی