پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

معاینه فنی خودرو

وزارت کشور وظیفه تعطیل کردن مراکز معاینه فنی را دارد

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران بیان کرد: برنامه تعطیلی مراکز معاینه فنی باید توسط وزارت کشور تکلیف شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو حسین مقدم مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران در مورد گلایه‌مندی برخی از اعضای شورای شهر تهران مبنی بر تعطیل نشدن مراکز معاینه فنی به دلیل بروز کرونا […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۱ اسفند ۱۳۹۸

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران بیان کرد: برنامه تعطیلی مراکز معاینه فنی باید توسط وزارت کشور تکلیف شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

حسین مقدم مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران در مورد گلایه‌مندی برخی از اعضای شورای شهر تهران مبنی بر تعطیل نشدن مراکز معاینه فنی به دلیل بروز کرونا در پایتخت اظهار کرد: شهرداری نمی‌تواند برنامه‌ای برای تعطیلی مراکز معاینه فنی اعلام کند این مسأله باید توسط وزارت کشور تعیین تکلیف شود.

وی در این راستا اشاره کرد: روز گذشته مدیرعامل اتحادیه و مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور طی نامه آنی به مراکز معاینه فنی اعلام کرد ضمن رعایت کامل الزامات بهداشتی در مراکز معاینه فنی به لحاظ اهمیت ایمنی وسایل سواری با هدف پیشگیری از حوادث و سوانح رانندگی به ویژه در ایام نوروز همه مراکز معاینه فنی سبک کشور با رعایت موارد بهداشتی کمافی‌سابق فعال است و وسایل نقلیه سواری ملزم به داشتن گواهی معاینه فنی هستند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران ادامه داد: شهرداری رأسا نمی‌تواند انجام معاینه فنی را محدود کند مگر اینکه وزارت کشور و یا کمیته مقابله با کرونا این موضوع را ابلاغ کند ولی ما با تمهیداتی از جمله به حداقل رساندن نیروها و دو شیفته کردن آن در راستای کاهش تسری بیماری کرونا اقدام کرده‌ایم.

مقدم گفت: در حال حاضر 20 مرکز معاینه فنی در پایتخت وجود دارد که 17 مورد آن مربوط به مراکز معاینه فنی سبک و 3 مورد آن مربوط به معاینه فنی خودروهای سنگین است.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌‌گذاری در حوزه حمل و نقل دو بازو شامل مراکز معاینه فنی و پلیس راهور دارد،‌گفت: باید به صورت ملی جهت مقابله با کرونا گام برداشت. پلیس راهور ضابط قانون است و شهرداری نیز نمی‌تواند به تنهایی تصمیم بگیرد. بنابر این باید مسؤولین مربوطه اقدام مؤثر را انجام دهند.

انتهای پیام/ منبع: فارس

5 مرکز ستاد معاینه فنی خودروهای تهران فردا دایر است

برخورد جدی ستاد معاینه فنی خودرو با مراکز متخاطی

افزایش مراجعات به مراکز معاینه فنی شهر تهران در سال 98

آغاز به کار اولین مرکز معاینه فنی سیار تهران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی