پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تعمیرگاه خودرو

کمبود لوازم یدکی در تعمیرگاه های خودرو

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران بیان کرد: با توجه به بازگشایی فروشگاه‌های لوازم یدکی خودرو، در حال حاضر بیشتر برای تامین بعضی قطعات خاص با مشکل مواجهیم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علیرضا نیک‌آیین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران با اعلام کمبود بعضی قطعات یدکی اظهار کرد: قطعات بعضی از خودروهای خاص به صورت […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران بیان کرد: با توجه به بازگشایی فروشگاه‌های لوازم یدکی خودرو، در حال حاضر بیشتر برای تامین بعضی قطعات خاص با مشکل مواجهیم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علیرضا نیک‌آیین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران با اعلام کمبود بعضی قطعات یدکی اظهار کرد: قطعات بعضی از خودروهای خاص به صورت چمدانی وارد می‌شد و اکنون وارد کردن آنها با اشکال مواجه شده است. می‌دانیم که در حال حاضر در شرایط اورژانس قرار داریم اما باید بحران را مدیریت کنیم تا بتوانیم این روزها را بگذرانیم تا شرایط کشورها به حالت عادی برگردد.

وی با اشاره به اینکه با بازگشایی فروشگاه‌های قطعات یدکی، وضعیت تامین قطعه نسبت به ایام قرنطینه بهتر شده است، گفت: هنوز بازار به طور رسمی کاملا باز نشده است و پاساژها از اول اردیبهشت فعالیت خود را آغاز کرده‌اند اما در همین چند روز که مغازه‌های عرضه‌کننده لوازم یدکی به فروش اقدام کرده‌اند، توانستیم تا حدودی قطعات را تامین کنیم.

به گفته وی، با توجه به شیوع کرونا و افزایش فعالیت آمبولانس‌ها و خودروهای فعال در بخش‌های بیمارستانی و پزشکی، ارائه خدمات تعمیراتی به خودروهای بیمارستان‌‌ امیراعلم تهران به صورت رایگان انجام شده است و این خدمات در بیمارستان‌‌های تجریش و مسیح دانشوری هم در حال انجام است.

نیک‌آیین ضرر وارد شده به تعمیرگاه‌های خودرو در ایام قرنطینه را مورد اشاره قرار داد و گفت: زمانی که اغلب مشاغل در قرنطینه بودند تعمیرگاه‌های خودرو به عنوان اورژانس شهری، بر سر کار خود حضور داشتند اما از آنجا که یدکی و مکانیکی لازم و ملزوم یکدیگرند، تعمیرگاه‌ها نتوانستند لوازم یدکی را تامین کنند و در عمل فعالیتی انجام ندادند.

وی ادامه داد: در ایام قرنطینه مسافرت‌ هم صورت نمی‌گرفت و خودروهای زیادی در سطح شهر تردد نداشتند، با این وجود هزینه‌هایی مانند هزینه‌های بهداشتی و ضدعفونی، برق، نیروی کار، اجاره مغازه و… هم به این رسته شغلی تحمیل و موجب ضرر و زیان آنها شد اما در حال حاضر نمی‌توان رقم دقیقی برای حجم این زیان اعلام کرد و این کار نیاز به بررسی‌های کارشناسی بیشتری دارد.

در بلاتکلیفی واردات، عرضه قطعات خارجی قطره‌چکانی شده است

رییس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران درباره افزایش قیمت قطعات یدکی گفت: هنوز تکلیف بازار از نظر واردات و نرخ ارز نامشخص است. بسیاری از مرزها بسته است و در عمل واردات متوقف است. با نبود جایگزین برای قطعات موجود در انبارها، فروشنده‌ها ترجیح می‌دهند کالاهای خود را با احتیاط بیشتری وارد بازار کنند. بسته بودن گمرک و عرضه قطره‌چکانی اجناس اثرات خود را بر بازار می‌گذارد. در بسیاری موارد می‌بینیم که قیمت لوازم یدکی رو به افزایش رفته است.

با گران شدن قطعاتِ خودروهای مدل پایین، تعمیرات به‌صرفه نیست

نیک‌آیین با اشاره به تاثیر منفی افزایش قیمت لوازم یدکی بر کار تعمیرگاه‌ها گفت: گرانی قطعات در برابر قیمت خودروها به خصوص خودروهایی با مدل پایین، صرفه تعمیرات را برای مشتری پایین می‌آورد و این موضوع باعث ایجاد ناهماهنگی در بازار شده است. قطعات خودروهای ارزان‌تر‌ باید توسط خودروسازها با مدیریت بیشتری تولید و عرضه شود تا بتوان بازار را متعادل کرد.

وی درباره میزان افزایش قیمت‌ها در بحث لوازم یدکی و تعمیرات خودرو گفت: باید دید سیاست‌های ارزی دولت به چه صورت خواهد بود تا بحث چگونگی افزایش قیمت‌ها مشخص شود، چراکه رابطه مستقیمی میان نرخ ارز و لوازم یدکی وجود دارد. در ایام عید نوروز و با شیوع بیماری کرونا نرخ ارز بالا رفته است و دست‌اندرکاران هنوز نتوانسته‌اند قیمت متعادلی را برای آن تعیین کنند. اگر نتوانند قیمت را پایین بیاورند بر روی قیمت لوازم یدکی تاثیر خواهد داشت.

اجرت تعمیرات خودرو در سال جدید به زودی تعیین می‌شود

نیک آیین اظهار نظر درباره میزان بالا رفتن اجرت تعمیرات خودرو را به برگزاری جلسات کارشناسی در این اتحادیه موکول کرد و گفت: الان حدود ۲۰ درصد به دستمزدهای تعیین شده برای کارگران اضافه شده است، به طور قطع قیمت انرژی هم بالا می‌رود، شرایط امروز ارزاق مردم هم نسبت به پارسال تغییرات زیادی کرده است و باید در اتحادیه در جلسات کارشناسی تغییرات را مورد بررسی قرار دهیم و نرخ اجرت را برای سال جاری به میزانی تعیین کنیم که مکانیک‌ها بتوانند هزینه‌هایشان را تامین کنند و حداقل سرپا بمانند.

انتهای پیام/ منبع: قطعه نیوز

تمامی مراکز معاینه فنی روز شنبه 27 مهرماه تعطیل هستند

گرانی قطعات مصرفی خودرو علت اصلی کاهش مراجعه به تعمیرگاه

افزایش 70 درصدی قیمت روغن موتور در بازار

گرفتن انعام در کارواش ها غیرقانونی است

کلینیک های تخصصی در نقاط فاقد تعمیرگاه مرکزی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی